Toon posts:

Ati X800 Ve All-in-wonder en tvout probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al even gezocht maar vond dit probleem nergens.

Heb dus nu een x800 en had hiervoor een nvidia mx440 in mijn barebone zitten. Mijn X800 zit aangesloten via vga kabel en tvout is via scart aangesloten op mijn tv. Mijn mx400 zat via svideo aangesloten toen de tijd op mijn tv

Met nvidia kon je video overlay selecteren op je 2 de scherm mijn tv dus het beeld uittrekken enzo zodat die mijn tv volledig gebruikt. Helaas wanneer ik dit bij ati probeer gaat die mijn tft aanpassen terwijl die echt op men 2de monitor staat. Verder iemand enig idee hoe ik video overlay aan de praat krijg ,want dit is allemaal grijs is catalust control center?Ik kan dus niks selecteren. Ik heb de nieuwe catalyst geprobeerd te downloaden maar die deed heel raar dus ben weer terug gegaan op de versie die op de cd staan.

Dus hoop dat iemand mij kan helpen om het toch goed te krijgen.

Misschien een tip waar ik wel een goede versie van Catalyst kan vinden?

En ik heb ook gehoord dat er alternatieven programma's zijn voor Ati kaarten weet iemand misschien welke?

Alvast bedankt

Verwijderd

Je kan op guru3d geloof ik de oudere versie Control Panel vinden... Ik vind catalyst control center maar niks eigenlijk.

Opzich als je zwartwit beeld krijgt .. vraag ik me af hoe je het precies hebt aangesloten met je scart kabel. Is het een composiet naar scart ? Of een S-video naar scart? In de tv out faq staat beschreven dat sommige (oudere) tv's niet helemaal honderd overweg kunnen met Signalen van de computer direct de scart in.

Verwijderd

Topicstarter
nee ten eerste loopt die van scart naar scart(komt namelijk scart uit de videokaart).

ten tweede heb ik geen zwart/wit beeld heb gewoon kleur alleen is je tv beeld niet beeldvullend zit net een kleine zwarte rand om he geheel die ik weg wil hebben.

en als laatste dit is een hele nieuwe tv en werkt gewoon perfect met men pc samen!

Ik ga dan wel even kijken naar guru3d! Hmm zie daar niet echt iets anders?

Als iemand dus een ATI kaart heeft een geen CATALYST gebruikt wil je dan zeggen wat je wel gebruikt misschien dat dit mij verder op weg helpt!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 10:03 ]

Verwijderd

Ik denk dat je S-video naar scart bedoeld.. er zijn geen videokaarten met een Pure SCARTconnector op de kaart zelf.

Over zwartwit beeld: De grote tv-out FAQ lees die eens door.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel een scart ik heb echt wel verstand wat dat inhoud hoor... misschien ter verduideliking een foto
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ibakker000/IMG_3205.JPG

Via scart laat die ook al het opstart scherm enzo zien. Dus niet zoals svideo software matig aangestuurd word!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 20:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
edit: heb het zelf al gevonden alleen wanneer ik op toepassen druk zet die hem weer terug naar de vorige stand.

Heb het volgende gedaan:
Catalyst geopent dan naar Tv-Eigenschappen en dan aanpassingen. Hier is alles grijs en dit zou eigenlijk aangepast moeten worden alleen hoe aktiveer ik dat? Verder zit er wel een schuif balk wanneer ik die in het midden zet is het beeld perfect op men tv alleen wanneer hem wil toepassen gaat die weer terug naar men oude stand?

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 20:19 ]

Verwijderd

je hebt geen scart uitgang hoor... dat is gewoon een s-video/composite aansluiting die dat signaal omzet naar een scart en zo te zien nog 2 andere uitgangen?
Want ik neem aan dat dat stuk waaraan de scart zit, gewoon los zit op 1 van de uitgangen van je videokaart. Anders kan je videokaart namelijk niet in je case worden ingebouwd :)
En met je s-video/composite kan je ook je opstartscherm zien... heeft niks met scart te maken...

ontopic: ik kan me iets herinneren bij Ati over "secondary adapter". Probeer de instellingen van deze te veranderen ipv de primary

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 20:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
mja komt omdat het een all in wonder is uit 1 stekker komt een hele bos met stekkers voor de tv tuner en fm tuner het capturen van video via speciaal blokje audio in/out en ga zo maar door.

het is me in tussen tijd al gelukt op mijn eigen manier naar veel kutten. Vind toch nvidia prettiger werken maarja voor men mx440 die nog steeds perfect werkt kon ik geen goede drivers meer vinden en heb nu deze x800 op de kop getikt voor klein prijsje dus.

Hij kan iig dicht!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:17
geen goeie drivers meer te vinden voor een mx440?

nvidia.com al geprobeerd? :Y)

• Xypriz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-04 22:50

Xypriz

Hallo,

ik heb dezelfde kaart en ondervind exact dezelfde problemen. Wat heb jij gedaan om het probleem te verhelpen?

Heb jij ook het probleem dat de nieuwste drivers van ATI niet willen installeren (zelfs na een nieuwe Windows install)?

Verwijderd

Cobra_CLA schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:33:
Hallo,

ik heb dezelfde kaart en ondervind exact dezelfde problemen. Wat heb jij gedaan om het probleem te verhelpen?

Heb jij ook het probleem dat de nieuwste drivers van ATI niet willen installeren (zelfs na een nieuwe Windows install)?
Ik geloof dat je Microsoft .NET framework nodig hebt ;)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voor Catalyst Control Center is idd .NET Framework benodigd. Zodra dat werkt kun je de instelling vast wel daarin vinden.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:39
Wat je ook kan proberen is om je instellingen te wijzigen via Ati Tray Tools, de instellingen zitten onder Display >> Settings. Overscan staat op het tabblad "TV Properties".

http://www.radeon2.ru/atitray/
Pagina: 1