Toon posts:

[XP] bootsector overschrijven?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

mag ik in het dos-scherm mijn bootsector overschrijven met 'fixboot'-commando?
het gaat wel over de dataschijf, dus daar staat geen win op.

betreft windows xp met sp2
amd 1800xp, 768 mb ram, abit mb, ...

verlies ik dan data?

ps ik kan de topic-titel niet meer wijzigen ik zou helemaal niet weten hoe ik dat moet doen ...

greetz

flo

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 02:29 ]

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Data zal je niet verliezen, of je Windows nog opstart na dat commando is een andere vraag. Maar waarom zou je dat willen doen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

dabeatisflo,

Welkom op GoT ;)
Zoals je hebt kunnen lezen toen je je registreerde op GoT hebben wij erg veel regeltjes waar we wel van verwachten dat je daar aan voldoet - ik pak de belangrijkste er nog even uit en vat die samen:
  • Kies een duidelijke topic titel die je topic helder en bondig omschrijft. In Windows Clients willen we hiernaast ook graag de Windows versie in vierkante haakjes er hebben bij staan.
  • Geef duidelijk en helder aan in je topicstart wat je wilt bereiken. Geef hierbij zo veel mogelijk relevante informatie en zorg ervoor dat duidelijk is wat je bedoelt.
  • Toon zelf inzet - laat duidelijk zien wat je zelf al geprobeerd en zelf al gedaan hebt om je probleem op te lossen - waar heb je bijvoorbeeld al eens opgezocht en wat heb je al geprobeerd?
Pas je topicstart nog even aan naar bovenstaande eisen en vertel nog even Welke Windows versie het hier over gaat :)

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

wel,de pc start niet meer op zonder de dataschijf. thans op de dataschijf staat geen win geinstalleerd. er moet iets verkeerd zijn met de bootsector. want met een restore programma stellar phoenix zie ik alle data op de schijf staan, maar ik kan er aleen niet aan want in win geeft hij 'free space'.

hij vindt ook een deel in fat32 formaat. thans ik heb altijd met ntfs gewerkt.
nuja wetende dat fat32 en ntfs niet altijd even compatibel zijn heeft er dat mss iets aan gedaan?

wat is nu de beste oplossing?

greetz

flo

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De bootsector staat in regel op de eerste geactiveerde primaire partitie die de BIOS in de bootvolgorde tegenkomt. Het lijkt er dus op dat deze op de dataschijf staat, wat systematisch eigenlijk niet de bedoeling mag zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
en nu?

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:57
doe dan ook gelijk fixmbr
Pagina: 1