Draadloze verbinding goed, internet werkt gedeeltelijk?!

Pagina: 1
Acties:
  • 468 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:15
Tornado 140 router/accespoint. Hangt aan een Thomson speedtouchmodem van Planet.

Aan de Tornado zit een gewone pc verbonden en dit werkt zowel bedraad als draadloos vlekkeloos als ik online ben.
Ook is er een Dell Inspiron 6400 laptop draadloos aan het accespoint verbonden. De verbinding is 100%, via het netwerk, zaken overgooien is geen probleem.
Het probleem is dat zodra de laptop het internet opgaat, gewoon om wat te surfen, pagina`s niet of nauwelijks binnen komen. Echter, sommige pagina`s als bijv. Tweakers.net laden snel in, maar wil ik verder klikken dan gaat het meestal niet of nauwelijks. Zelfde bij de postbank site.

Wil ik bijv. cnn.com bezoeken dan lukt dat geeneens, maar nu.nl vaak weer wel.

Het gekke is dat de andere gewone pc nergens last van heeft, net als een andere laptop die ik draadloos verbindt aan het netwerk.
Nu heb ik de laptop eens aan een ander accespoint gehangen bij iemand anders thuis en toen was er geen probleem, surfen ging soepel zoals je het mag verwachten op een nieuwe laptop zeg maar...

Er is wel nieuwe firmware beschikbaar voor het accespoint, maar in de release notes staat verder niks vermeld naar mijn mening wat mijn probleem zou kunnen oplossen.

Het probleem is dus niet aanwezig in de laptop denk ik, omdat deze op een andere accespoint wel werkt. Ik wilde evt. de interne WIFI kaart uitschakelen van de Dell laptop, maar het pc-card slot op deze Deel is volgens mij van een afwijkend soort, want een standaard WIFI pc-card past er niet in helaas :'(

Zou het zo kunnen zijn dat de interne WIFI pc-card en het Tornado accespoint gewoon niet met elkaar overweg kunnen, of zie ik iets over het hoofd? Of toch maar de nieuwe firmware proberen.
Bij de Dell support wordt ik ook niks wijzer.

Ik hoop dat iemand me (op weg) kan helpen... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
Is er echt niemand die me kan helpen? Ik heb dit probleem verder nog nergens kunnen vinden op Tweakers. Ook op de sites van de fabrikanten kwam ik niks werkends/zinvols tegen. Ik kan me toch echt niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem....??? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Staat er niet toevallig een pc met bittorrent zwaar te uploaden of downloaden? Ik heb die symptomen ook weleens (eveneens een planet adsl abo) als er een pc flink bezig is met torrents. Zet ik ze uit, dat werkt t weer als een jekko.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef de laptop is een vast ip, gateway en DNS

Misschien zit het daarin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Tsja, ik heb hetzelfde probleem wel eens. Wat helpt, is het verwijderen van alle protocollen, clients, en shit uit je verbindings-eigenschappen, en dan de laptop te herstarten. op die manier heb ik het zooitje weer werkend gekregen.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:45

hamsteg

Species 5618

Wat is de DNS/Gateway instelling op je laptop? Zorg eerst dat die allemaal op de router staan en dat de router naar de modem wijst. Lost dit niets op, zet op je laptop eens het DNS server adres van je provider als DNS instelling. Ik heb dit probleem al een aantal keer meegemaakt en dit lost in de helft van de gevallen het probleem op.

Voor de andere helft moet je elimineren; Je hebt vier mogelijke probleem punten:
1. speedtouch
2. router
3. wireless client (laptop)
4. SW op laptop / instellingen (zie boven)
Elk afzonderlijk zullen wel werken maar het is vaak de samenwerking.

Heb je al andere wireless hardware geprobeerd op je laptop? Dan kun je misschien de router en modem uitschakelen als probleembron.

Het kan zijn dat de wireless router een bug heeft in zijn protocol ... gewoon updaten. Heb zoiets ook eens meegemaakt na update werkte alles als een tierelier.

Heb je alles al een keer uit en weer aangezet (met name de modem?).

De hardware hoeft niet kappot te zijn maar soms willen ze elkaar wel eens bijten.

[ Voor 8% gewijzigd door hamsteg op 17-05-2006 12:27 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
Ha gasten,

Bedankt voor jullie adviezen....
Ik ben erachter... het blijkt dat er wireless routers en accespoints op de markt zijn die niet goed samenwerken met de nieuwe wireless adapters uit de Intel Centrino chipset familie.

Ik zie meer en meer firmware upgrades verschijnen bij meerdere fabrikanten, w.o. dus die van mijn accespoint van Tornado.
Ook staat op hun website een workaround (PDF), mocht je nog geen firmwareupgrade hebben gevonden.

Ik hoop dat anderen hier iets aan hebben.
Pagina: 1