Toon posts:

Universele Speler voor DVD en trailers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een home cinemaatje bij mezelf installeren en nu leek het me leuk om dan net als in de bios vóór een film een aantal trailers af te spelen.

Nu zijn de meeste en de beste trailers in quicktime formaat en nu zijn DVD's voor zover ik weet het beste af te spelen met PowerDVD. Is er wellicht een mogelijkheid om beiden direct achter elkaar af te laten spelen zonder tussenstop? Is hier wellicht speciale software voor, of een andere methode?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 07:11

Nik

Vaak staan er al trailers op de DVD zelf. "Binnenkort in de bioscoop". Of wil je gewoon je eigen trailers kunnen kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wil zoiezo zelf kunnen kiezen welke trailers ik van tevoren bekijk. Ik moet dus van tevoren een aantal trailers (2 of 3 stuks) kunnen afspelen en diréct daarna moet dan de film vanzelf starten.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan je niet Media Player Classic gebruiken hiervoor?
Playlistje aanmaken, ondersteunt meerdere codecs en DVD :)

Ow, en is freeware :P

Media Player Classic
Quicktime Alternative (voor de quicktime codecs)

[ Voor 48% gewijzigd door anandus op 10-05-2006 23:56 . Reden: /me heeft z'n dag niet met dt's :/ ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

VLC heeft support voor zowel DVD's als .movs en gebruikt ook een playlist. Zo kan je iig meerdere dingen achter elkaar zetten. :)

Of je direct met de film kunt beginnen afspelen (en niet de menu's e.d. skippen) zou ik zo niet weten. Dat ligt denk ik aan de DVD. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof niet dat media player classic een queue voor meerdere videobestanden direct achter elkaar af te spelen ondersteund. Daarnaast vraag ik af of mplayer classic ideaal genoeg is om dvd's mee af te spelen. (of zit hier weinig verschil in met software als PowerDVD? Daar weet ik niet veel van af...)

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 00:02:
Ik geloof niet dat media player classic een queue voor meerdere videobestanden direct achter elkaar af te spelen ondersteund. Daarnaast vraag ik af of mplayer classic ideaal genoeg is om dvd's mee af te spelen. (of zit hier weinig verschil in met software als PowerDVD? Daar weet ik niet veel van af...)
In MPC zit gewoon een playlist (je moet hem even aanvinken onder 'view') :)

Ik ken Power-DVD niet, maar een DVD is toch gewoon een DVD? (menuutje, chapters, dat soort dingen?)

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 00:09:
[...]

In MPC zit gewoon een playlist (je moet hem even aanvinken onder 'view') :)

Ik ken Power-DVD niet, maar een DVD is toch gewoon een DVD? (menuutje, chapters, dat soort dingen?)
Je hebt gelijk :) WMC kan inderdaad gewoon dvdtjes spelen en heeft een playlist dus dat is uitstekend allemaal. Wel zie ik in wmc een groot kwaliteitsverschil met het afspelen. Maar dat is bij m'n xvids ook, die zien er in de gewone windows mediaplayer een stuk beter uit als in mediaplayer classic! Was me nog nooit eerder opgevallen...

Dat zal dan wel met de codecs of wmc instellingen te maken hebben ofniet? Hij staat bij mij op video output DM9, weet niet of dat goed is.

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 01:42:
Wel zie ik in wmc een groot kwaliteitsverschil met het afspelen.

Dat zal dan wel met de codecs of wmc instellingen te maken hebben ofniet? Hij staat bij mij op video output DM9, weet niet of dat goed is.
Ow, dat wist ik niet, thanks :)
Weet iemand hoe dit komt? Of het idd met de output te maken heeft ofzo? :)

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 12:50
anandus schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:49:
Kan je niet Media Player Classic gebruiken hiervoor?
Playlistje aanmaken, ondersteunt meerdere codecs en DVD :)

Ow, en is freeware :P

Media Player Classic
Quicktime Alternative (voor de quicktime codecs)
MPC kan zelfs de VOB bestanden op je dvd elk afspelen...
best kans dat het VOB bestand met de trailer voor veel films dezelfde naam heeft... kun je dus een standaard playlist gebruiken :)

en WMC/WMP is niet ideaal voor het afspelen van dvds als het om beeldkwaliteit gaat.. gebruikt een matige decoder heb ik begrepen..

voor het beste beeld kun je beste de decoder van Cyberlink gebruiken..
voor het beste geluid was het weer een andere...
en je kan beide gebruiken voor het afspelen van dvds.. ik heb het ergens staan hoe je dat instelt, zal het wel ff opzoeken.
Maar zelf gebruik ik gewoon Ffdshow :)

• anandus
  • Niet online
Jazco2nd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 01:56:
[...]

MPC kan zelfs de VOB bestanden op je dvd elk afspelen...
best kans dat het VOB bestand met de trailer voor veel films dezelfde naam heeft... kun je dus een standaard playlist gebruiken :)

en WMC/WMP is niet ideaal voor het afspelen van dvds als het om beeldkwaliteit gaat.. gebruikt een matige decoder heb ik begrepen..

voor het beste beeld kun je beste de decoder van Cyberlink gebruiken..
voor het beste geluid was het weer een andere...
en je kan beide gebruiken voor het afspelen van dvds.. ik heb het ergens staan hoe je dat instelt, zal het wel ff opzoeken.
Maar zelf gebruik ik gewoon Ffdshow :)
Maar je kan dus een decoder van bijv. Cyberlink (of Power-DVD?) in MPC instellen als default DVD-decoder, of begrijp ik het nu verkeerd? :)

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 01:59:
[...]

Maar je kan dus een decoder van bijv. Cyberlink (of Power-DVD?) in MPC instellen als default DVD-decoder, of begrijp ik het nu verkeerd? :)
--> Zelfde vraag :)
Pagina: 1