Toon posts:

Is dit mobo en cpu'tje wat

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

een bekende van mij heeft op dit moment een rotte configuratie staan(brak mobotje met p3 866)
Loont het om op deze advertentie: VIA C3 Samual 2000+ (800Mhz) processor met silent cooler (Door combinatie en integratie van dit type moederbord en processor is de prestaties van de processor gelijk aan een 2000Mhz-processor) - Memory 256 MB DDR 3200 / 400 - 40 GB Harddisk - DVD-player - Operating system: Windows XP Home NL (niet meegeleverd, wel als optie leverbaar) - soundcard on board - lan on board - keyboard - optical mouse - 1 jaar carry-in garantie incl. Helpdesk.nclusief 17" TFT flatpanel, op monitor 3 jaar on-site garantie.
in te gaan?

Ik vind de specs van de processor nogal ongeloofwaardig..(de kosten zijn 375 euri met telefoontje)

Iemand ervaring? met deze config.?

Verwijderd

hehe, grappig...

ik denk eigenlijk dat de prestaties niet zal stijgen tov de pIII. (gebaseerd op mijn ervaring met een 600 mhz samuel, ik trok die eruit met mijn k6-2 400mhz)

misschien dat het ddr-geheugen een goede invloed heeft

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 23:30 ]

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-03 10:18
hihi,,,, perfect voor MSN... draait Windows XP wel stabiel lmet 256 MB?

Etuuuuuh!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Crypter schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:30:
hihi,,,, perfect voor MSN... draait Windows XP wel stabiel lmet 256 MB?
Actief multitasken met 256MB is niet aan te raden. Ook de allernieuwste MSN versies zullen waarschijnlijk traag draaien op die processor.

De VIA C3 op 800MHz is vermoedelijk niet sneller dan de Intel Pentium !!! 866MHz. Het apparaat zal ongetwijfeld zuiniger zijn. De rating is wellicht 'marketingblaat' van één of ander adverteerder die graag van zijn 'oude' hardware af wil ;)

Kijk liever een ander systeem. Volgens mij is er voor €375,- ook wel een redelijke AMD Athlon XP te vinden welke vele malen sneller is :)

Zie de Tweakers V&A - Complete System voor 2e handse systemen. Een leuke AMD Athlon XP 1800+ (zoals deze?) is aantrekkelijker. Is €175,- lager geprijsd dan het systeem dat jezelf voorstelde maar toch vele malen sneller. Voor € 175,- moet je ongetwijfeld wel een goede monitor kunnen vinden en ben je uiteindelijk veel beter af :)

[ Voor 28% gewijzigd door Thandor op 10-05-2006 23:42 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
het spul werkt, maar wat wil je ermee doen dan?
maar veel sneller dan die p!!! zal die neit zijn

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat erom dat dit iig een betrouwbaarder systeempje is dan die andere die er nu staat, want er is iets wazigs mee aan de hand, de voeding in combinatie met het mobo is gewoon fuckt...
Keb geen 'nieuw' p!!! mobo meer liggen en ook lately niet meer bij schroothopen zien liggen..
als er nog een reepje ram bijgelegd wordt dan lijkt me het ding toch wel op zijn minst even snel?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:50:
Het gaat erom dat dit iig een betrouwbaarder systeempje is dan die andere die er nu staat, want er is iets wazigs mee aan de hand, de voeding in combinatie met het mobo is gewoon fuckt...
Keb geen 'nieuw' p!!! mobo meer liggen en ook lately niet meer bij schroothopen zien liggen..
als er nog een reepje ram bijgelegd wordt dan lijkt me het ding toch wel op zijn minst even snel?
het is voor mij trouwens bedoeld...

doel is dat geen geld heb voor een nieuwe (al dan niet tweedehands) pc of kast alleen, dat mijn beeldscherm op z'n laatste poten loopt, dat mijn HD bijna vol zit (16 gig) en dat mijn CD rom brander dus kortsluiting maakt bij het aanzwengelen...
Deze pc wordt geleverd bij een telefoontje dat ik ook nodig heb (in combi met abo van twee jaar voor 22,50 p/m en 150 belminuten/sms) en het enige dat ik graag wil is dat ie net zo snel is als de pc die ik nu heb...that's all...

Het enige dat ik doe op de pc is internetten, foto's bewerken (PS), MSN'en en liedjes beluisteren ( :X ) is dit dan een goede deal of niet????? Ik wil er qua snelheid niet op achteruit gaan namelijk, misschien met een reepje geheugen erbij????

• Thandor
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Ik heb even gekeken. Zie hier : VIA C3 800 MHz Processor Test.
Qua prestaties kunnen we duidelijk zijn: zelfs in vergelijking met een Intel Celeron processor scoort de VIA C3 belabberd. Een vergelijking met een AMD Duron, Intel Pentium III of AMD Athlon zullen we maar helemaal niet aangaan. Voor welk gebruiksdoel dan ook waarvoor een beetje processorkracht vereist is, is de VIA C3 pertinent ongeschikt.
Je gaat er op snelheid wel degelijk op achteruit. Al met al denk ik dat je toch beter af bent met een 2e hands systeem (zoals ik eerder al suggereerde). Er zijn genoeg 2e hands systemen die goed draaien. Mogelijk krijg je te maken met lekkende condensatoren maar misschien kun je een 2e hands systeem uitzoeken met een moederbord die niet bekend staat om lekkende condensatoren.
Naast dat zijn de meeste borden met lekkende condensatoren goed te repareren. (Enkel de condensatoren vervangen door nieuwe, vereist wel wat soldeerwerk waarbij weinig ervaring nodig is ;))

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 05:54
Lijkt me volstrekt duidelijk, het bovenstaande.

Kies voor een abo met cash-back, en je hebt genoeg geld om een systeem van samen te stellen. Zelfs een nieuw barebone systeem past dan denk ik binnen je budget, als je voor een Sempron of Celeron zou kiezen.

Verwijderd

ok, da's duidelijk...

nog een laatste vraagje dan: als ik nou eens mijn oude processor op het nieuwe mobo lijm??? Zou ik er dan qua snelheid niet op achteruit gaan en toch goedkoop een oplossing gevonden hebben? (ja, ik weet het, ik ben een budget freak, maar da's niet uit onwil, maar gewoon uit onmacht ;) ik heb gewoon echt geen geld over en mijn pc lijkt er elk moment mee op te kunnen gaan houden...als ik straks een goede baan heb, ben ik toch van plan iets degelijkers te gaan kopen, dus dit moet het gewoon een half jaar/jaartje max. uithouden)

of kan dat gewoon niet?

• Thandor
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Bij die VIA C3 combinatie moet ik denken aan moederborden zoals de PCChips M789CG. Daarbij heb je kans dat de processor vastgesoldeerd zit aan het moederbord. Zie deze link voor een foto van het PCChips M789CG moederbord. Ik zie geen socket zitten en vermoed dat de processor gesoldeerd is.

Ofwel, het verwijderen gaat niet lukken. (Mits ik gelijk heb ;))

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 05:54
Wat is er dan op tegen om een tweedehands systeempje te kopen? Hiervoor betaal je 375,- euro, dat is echt schandalig veel geld gezien het systeem. Tweejarig abonnement waarschijnlijk zelfs?

Ik zou het werkelijk uit je hoofd zetten, want je zult met weemoed terugdenken aan je 866 P-3.

De volgende opties lijken me reëel:
  • Bij Telfort bijvoorbeeld een gratis Celeron pc, koop er een monitor bij en klaar
  • Cashback bij sim-only of cashback + goedkoop toestel -> dat geld plus 375,- is m.i. voldoende om een nieuw systeem te kopen + monitor
  • Tweedehands systeempje

[ Voor 9% gewijzigd door ESteg op 11-05-2006 00:40 ]

Verwijderd

nee idd het is teveel geld voor deze pc, maar het betalen 'in termijnen' en er ook een beeldscherm bij etc. leek me wel ok, omdat ik toch een telefoon met abo nodig had...maar ik zie er dus toch maar vanaf :) (waarvoor honderd malen dank trouwens)

die Telford actie is een no-go voor mij, omdat er geen SMS bundel bij zit (maar dat hoort in dit topic niet thuis) dus wellicht ga ik voor optie 2 na flink gespaard te hebben:) (alhoewel...waarvan dan...geld is echt een gruwelijk probleem namelijk)

dank allen!!!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 01:09 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem gewoon wat reviews door. Er zijn genoeg benchmarks vinden van de C3. Zie ook PMG FAQ » Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.