Werken bij Getronics Pinkroccade

Pagina: 1
Acties:
  • 1.734 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik studeer, als alles goed gaat, begin juli af van HBO ICT-Beheer (combinatie van bedrijfskunde en informatica). Omdat in het oosten van het land moeilijk een goede baan te vinden is waar je geen of weinig werkervaring voor nodig hebt, ben ik in het westen gaan zoeken.

Een vriend (op dezelfde opleiding) attendeerde mij op Getronics Pinkroccade. Hij heeft daar inmiddels een gesprek en test erop zetten en zou rond de 2400 euro gaan verdienen (netto of bruto weet ik niet). Omdat er op Tweakers.net waarschijnlijk meer mensen zijn die werken of ervaring hebben met Getronics Pinkroccade vraag ik het hier.

Er zijn daarin twee keuzes die ik kan maken: Young Professional Implementatie en Young Professional Infrastructure.

Het lijkt erop dat Young Professional Infrastructure meer technisch is in de vorm van dat je echt met de computers bezig bent terwijl Young Professional Implementatie meer het (voor)onderzoek doet. Kan iemand dit beeld bevestigen?

Iets waar ik zeker ook op let, hoewel het niet leidend moet zijn, is het salaris. Zit er wat dat betreft nog verschil in de functies? 2400 euro lijkt mij erg veel voor een starters functie als Young Professional of het nu bruto of netto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00

FreakNL

Well do ya punk?

Mmm, wat een toeval. Ik heb een aanbieding gehad voor precies hetzelfde functietype, maar dan bij Sogeti. Die 2400 kom ik bij lange na niet aan, en dat is dan ook nog eens bruto :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

In het zuiden (Eindhoven, Flightforum) wordt een nieuwe gebouw van 20.000 m2 uit de grond gestampt. Wellicht daar wat te doen voor je?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Handig dat deze thread er nu ineens is. Ik heb morgen sollicitatiegesprek voor YP Implementatie, Ik schat in dat het niet zo zeer technisch is maar meer het geregel er om heen qua bedrijfsprocessen en regels. Het lijkt me in ieder geval veelzijdig en uitdagend.
PcDealer schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 00:41:
In het zuiden (Eindhoven, Flightforum) wordt een nieuwe gebouw van 20.000 m2 uit de grond gestampt. Wellicht daar wat te doen voor je?
Dit gebouw is er al, aangezien ik daar morgen een afspraak heb :)

edit:
Matel schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:13:
Iets waar ik zeker ook op let, hoewel het niet leidend moet zijn, is het salaris. Zit er wat dat betreft nog verschil in de functies? 2400 euro lijkt mij erg veel voor een starters functie als Young Professional of het nu bruto of netto is.
Ik denk dat je als HBO'er eerder uit mag gaan van 1800-1900 bruto en een lease-auto.

[ Voor 29% gewijzigd door fraQ op 11-05-2006 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:19
met auto kan je bruto bij getronics pinkroccade boven 2400 starten (tenminste ik ken mensen die dat gedaan hebben). Dit betreft dan wel WO opgeleide leute!

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alle respect: 2400 salaris (dus alleen de primaire arbeidsvoorwaarde) zou voor een startende HBO'er wel erg rooskleurig zijn. Je kunt zelf uitrekenen dat je dan rond de 4000 bruto zou moeten zitten.

2400 bruto voor een starter lijkt mij een erg mooi salaris. Let wel op dat de leaseauto regeling van GetronicsPinkroccade vrij beperkt is (vrij lage leasenorm en bovendien incl. brandstof) en dat er een eigen bijdrage voor het prive gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

fraQ schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:06:

Dit gebouw is er al, aangezien ik daar morgen een afspraak heb :)
Moet je vandaag toch eens 100m verder op kijken. :z

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Getronics zoekt zich suf naar mensen, 1200 man als ik mij niet vergis.

Houdt er wel rekening mee dat je met veel functie van (woon -> werk) reizen moeten houden. Consultancy en detacheering b.v.

Met de verslechterende verkeers situatie in de randstad en eerdere ervaringen bedank ik daar voor op dit moment. (nu 1 uur reistijd ipv 3 uur)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Dat reizen kan inderdaad nog wel een probleem vormen. Op dit moment hebben ze alleen mensen nodig voor de buitendienst. Het salaris van 2400 euro (bruto) is overigens pas na twee jaar. Het eerste jaar krijgt hij 1300 euro netto ongeveer.

Mijn ambities zijn om later in een leidinggevende/management functie terecht te komen. Daarvoor zijn wel enige certificaten vereist die ik kan halen bij Getronics. Alleen hun selectieprocedure is zwaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 09:05:
Houdt er wel rekening mee dat je met veel functie van (woon -> werk) reizen moeten houden. Consultancy en detacheering b.v.
Dit kan ik bevestigen. Ik heb afgelopen vrijdag dus gesprek gehad bij GPR voor Young Professional Implementatie voor Local Govenrment en zowel zij als ik zijn het erover eens dat het beter voor mij is om iets anders te zoeken. Ze eisen een zwak uitgedrukt behoorlijke flexibiliteit als het op reizen aankomt. Ik woon in Zuid-Limburg en solliciteerde naar een plaats in de regio Zuid. Zij gaven aan dat de helft tot driekwart van het werk zich ook daar bevindt, maar dat reizen naar Zeeland en zelfs Groningen en Ameland in je pakket van acceptabele bestemmingen moet zitten. Kortom, niet echt te doen als je woont waar ik woon, dus daar geef ik ze het volste gelijk in.

Daarbij meenden zij overigens ook, omdat ik zei dat het mij ergert als klanten ondanks herhaaldelijke verzoeken niets van zich laten horen, dat ik het managen van klanten niet leuk genoeg vond. Ook zou ik te perfectionistisch zijn voor een rol als consultant. (Die versie is overigens nieuw voor mij :).) Laten we zeggen dat het mij eigenlijk al tijdens het gesprek duidelijk was dat GPR niet het bedrijf voor mij is. Dit is geen rant naar GPR, ik pas er gewoon niet bij denk ik. :)
Matel schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:10:
Alleen hun selectieprocedure is zwaar...
Dat viel mij ook al op. Eerst een persoonlijkheids- en capaciteitentest (Problem Solving), vervolgens een gesprek en daarna ook nog eens een volledige assessment van 4 uur. IMHO beetje overdreven, maar goed....

[ Voor 12% gewijzigd door fraQ op 15-05-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

fraQ schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:54:
[...]

Dat viel mij ook al op. Eerst een persoonlijkheids- en capaciteitentest (Problem Solving), vervolgens een gesprek en daarna ook nog eens een volledige assessment van 4 uur. IMHO beetje overdreven, maar goed....
Als je door de selectie heenkomt, gaan ze in een half jaar tot jaar tijd tienduizenden euro's aan opleidingsgeld in je steken. Daarom krijg je eerst heel wat uurtjes selectie :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
Paitor schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:56:
[...]

Als je door de selectie heenkomt, gaan ze in een half jaar tot jaar tijd tienduizenden euro's aan opleidingsgeld in je steken. Daarom krijg je eerst heel wat uurtjes selectie :)
Zijn toch wel meerdere gelijksoortige bedrijven die niet een zulke zware selectie hebbem? Hebben die het dan allemaal zo slecht bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek-Hendrik
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10-2024
Matel schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:10:
Alleen hun selectieprocedure is zwaar...
Ik heb toch een andere ervaring, misschien dat het ook aan de functie ligt of zo. In mijn geval waren het 'gewoon' twee gesprekken, en de volgende werkdag kwam er een aanbieding :P. Heb deze trouwens (nog) niet geaccepteerd...

[ Voor 5% gewijzigd door Freek-Hendrik op 13-06-2006 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je voor de grap eens gaan solliciteren bij Capgemini, daar heb je helemaal een zware test. 1 op de 10 mensen gaan door naar persoonlijkheids test. Had hem ook niet gehaald, 3 van de 4 onderdelen had ik goed. 4e onderdeel 4 fouten teveel :S. (30 vragen)

Ik denk dat de meeste starters rond de 2000 euro bruto zullen gaan zitten.

Ik ben ook rustig aan het rond kijken. Misschien is atos wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 04:46
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:15:
Dan moet je voor de grap eens gaan solliciteren bij Capgemini, daar heb je helemaal een zware test. 1 op de 10 mensen gaan door naar persoonlijkheids test. Had hem ook niet gehaald, 3 van de 4 onderdelen had ik goed. 4e onderdeel 4 fouten teveel :S. (30 vragen)

Ik denk dat de meeste starters rond de 2000 euro bruto zullen gaan zitten.

Ik ben ook rustig aan het rond kijken. Misschien is atos wat?
Ik was alle tests doorgekomen en ben aangenomen!! zijn wel streng ja. maar er gaan er meer door naar de persoonlijkheidstest volgens mij neigt het meer naar 3 van de 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
Die 4 onderdelen van capaciteitentests was ik ook met gemaak doorgekomen.... maar ja, dan mijn persoonlijkheid he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik heb ook bij CapGemini die capaciteitstest gedaan, kwam bij de eerste 3 onderdelen ver boven gemiddeld (tussen 80% en 94%) alleen bij de laatste had ik 1 vraag teveel fout... had namelijk niet goed op de tijd gelet en dus een aantal vragen niet ingevuld :+

Maarja, dat was eigenlijk toch te ver weg. Zojuist bij Getronics PinkRoccade gesolliciteerd, kreeg een gesprek met twee personen en nu is het afwachten. Beide sollicitaties voor een afstudeerstage trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 04:46
dyna18 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:25:
Die 4 onderdelen van capaciteitentests was ik ook met gemaak doorgekomen.... maar ja, dan mijn persoonlijkheid he ;)
daar was niet veel fout aan te doen, je kon het met de terugkoppeling nog toelichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
haroldinho schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:28:
[...]

daar was niet veel fout aan te doen, je kon het met de terugkoppeling nog toelichten!
Tja, ik kon de score van de computervragen over je persoonlijkheid ook met de terugkoppeling niet meer recht trekken. Ik werd er dus echt alleen op de persoonlijkheidstestvragen die ik op de PC had ingevuld eruit gegooid.

Gelukkig werk ik nu al weer bijna een jaar tot volle tevredenheid bij Ordina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dyna18 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:56:
[...]

Tja, ik kon de score van de computervragen over je persoonlijkheid ook met de terugkoppeling niet meer recht trekken. Ik werd er dus echt alleen op de persoonlijkheidstestvragen die ik op de PC had ingevuld eruit gegooid.

Gelukkig werk ik nu al weer bijna een jaar tot volle tevredenheid bij Ordina.
Welke functie ben je daar begonnen, en wat was ongeveer je start salaris als young prof.?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:07
haroldinho schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:18:
[...]

Ik was alle tests doorgekomen en ben aangenomen!! zijn wel streng ja. maar er gaan er meer door naar de persoonlijkheidstest volgens mij neigt het meer naar 3 van de 10
het ligt rondd e 15 a 20 %...

volgens mijn laatste gesprekken met iemand van corporate HR tenminste.... in mijn sessie (oktober 2004) kwamen er 3 van de 10 of zo door......

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg binnenkort een sollicitatiegesprek met assesment bij GPR voor Young I consultant.

Wie heeft daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na Papi en sollicitatiegesprek zijn er voor mij 3 keuzes
  1. Andere unit
  2. Totaal afgewezen
  3. Vervolg assessment
Hoop op het laatste natuurlijk, eerst Educational Services doen voordat ik als ware consultant aan de slag kan, maar dat is logisch voor een net afgestudeerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees hier heel wat zaken die volgens mij niet helemaal waar zijn.
Werk nu een half jaartje bij GPR. Startsalaris voor HBO/WO als YP is tussen de 1900 en 2100 (hangt af van je ervaring en kennis). Leaseauto regeling is zeker niet slecht ivt de concurrentie en wordt beter ivm nieuwe CAO. Eigen bijdrage betaal je ook niet, alleen fiscale bijtelling.
Die test om binnen te komen stelt helemaal niets voor... Ben ook bij Sogeti en Cap geweest. Die waren aanzienlijk lastiger maar niet onhaalbaar (1 op de 10 is bullshit volgens mij). Vond de 'sfeer' daar alleen wat minder. Minder op mensen gericht meer op presteren (al is daar ook niets op tegen). Pakket van opleiding/begeleiding/mogelijkheden kwam voor mij bij GPR als beste uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:07
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:58:
Lees hier heel wat zaken die volgens mij niet helemaal waar zijn.
Werk nu een half jaartje bij GPR. Startsalaris voor HBO/WO als YP is tussen de 1900 en 2100 (hangt af van je ervaring en kennis). Leaseauto regeling is zeker niet slecht ivt de concurrentie en wordt beter ivm nieuwe CAO. Eigen bijdrage betaal je ook niet, alleen fiscale bijtelling.
Die test om binnen te komen stelt helemaal niets voor... Ben ook bij Sogeti en Cap geweest. Die waren aanzienlijk lastiger maar niet onhaalbaar (1 op de 10 is bullshit volgens mij). Vond de 'sfeer' daar alleen wat minder. Minder op mensen gericht meer op presteren (al is daar ook niets op tegen). Pakket van opleiding/begeleiding/mogelijkheden kwam voor mij bij GPR als beste uit de bus.
de 1 op 10 bij Cap zijn de gegevens zoals ik ze van directeur recruitment heb gekregen (is 15 a 20 % zoals al eerder genoemd)....

oud huisgenoot van me heeft laatst de test gehaald... was de enige in zijn clubje... waren met 6-en...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miel schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:34:
[...]

de 1 op 10 bij Cap zijn de gegevens zoals ik ze van directeur recruitment heb gekregen (is 15 a 20 % zoals al eerder genoemd)....

oud huisgenoot van me heeft laatst de test gehaald... was de enige in zijn clubje... waren met 6-en...
Zal dan wel. Bij Sogeti (precies dezelfde test als bij Cap) waren we met 4 mensen, alle 4 gehaald. Bij Cap waren we met 7a 8 mensen waarvan 5 (naar mijn weten) het zeker gehaald hebben. Die recruiter bij Sogeti vertelde me nog dat maar +/- 25% slaagt voor de test (lijkt me sterk, maar goed) en dat de test bij Cap exact dezelfde was alleen op 1 van de 4 onderdelen werd een iets hogere normering gebruikt.
Dat de tests gelijk zijn komt natuurlijk omdat Sogeti onderdeel is van het moederbedrijf van CapGemini.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de tests wat lastiger zijn als er meer aanbod is van mensen en als er wat minder aanbod is (nu waarschijnlijk) dat de normering dan wat lager ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 11:56
Ik heb een tijd geleden ook een topic geopend.
Misschien dat daar wat nuttige info voor je staat:

Ervaring werken bij Getronics PinkRoccade

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Pagina: 1