Laptop hd vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08-2025
Na lang zoeken heb ik nog niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden.

Ik wil mogelijk mijn Compaq M2019EA upgraden met een snellere en grotere HD, maar ik weet niet hoe windows Xp Home edition hierop reageert. Aangezien dit in een desktop wel onder hardware change valt. En je dan dus vrolijk een nieuwe licensie moet kopen.

Heeft iemand ervaring met dit probleem?

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-02 19:50
Dat gaat gewoon werken, zo niet kun je een nieuwe key bij microsoft aanvragen. Pas als je het moederbord vervangt heb je volgens ms geen recht meer op je oem licentie.

• Jaguar_e
Dank voor het snelle antwoord

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01 16:39
zo ver ik weet is dat niet helemaal waar. Heb het zelf ook is gedaan en daarover met microsoft gebeld, en die zeggen dat je key niet meer geldig is(werkt ook niet meer). Je zou wel via de fabrikant van de laptop een restore cd kunnen aanvragen die alles precies zo maakt als toen je de laptop kocht.

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Dit werkt wel hoor ">
Je krijgt als het goed is dus een herinstallatie cd van Windows XP meegeleverd (toen je je laptop aankocht),
De S/N staat op de onderkant van je laptop.

Je kan Windows XP zo vaak als je wilt met die S/N installeren.

Laurens

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Wat je ook kan doen is je ouwe schijf ghosten, en dan de nieuwe schijf erin doen en de ghost terug te zetten.
Zo heb ik bij m'n compaq pc ook de hd van 20 -> 40 GB gedaan, en ik hoefde hem niet te activeren.

Moet wel zeggen dat ik de 40 gb schijf in 2x 20 gb heb, maar ik had iig geen problemen ;)
Succes!

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het lijkt mij sterk dat MS nu ookal bij het vervangen van alleen een hardeschijf van je gaat eisen dat je opnieuw een Windows licentie aanschaft. Tot een paar maand geleden was het zo dat na een x aantal hardware wijzigingen inderdaad je Windows XP licentie kwam te vervallen. Sinds een paar maand gaat dit niet meer op en schijnt alleen naar het moederbord gekeken te worden. Wanneer je een ander moederbord plaatst ziet Microsoft als een geheel nieuwe computer en ben je verplicht een nieuwe licentie aan te schaffen. Wanneer je het moederbord niet als upgrade hebt vervangen, maar omdat het oude moederbord defect is geraakt kun je Microsoft bellen, zij hebben de moeglijkheid je oude licentie weer te activeren. (mogelijk dat je dan een reparatie bon moet overleggen)

Overigens kan ik mijn Dell laptop rustig opnieuw installeren met behulp van de meegeleverde restore CD (Windows XP home edition met drivers geslipstreamed) zonder dat ik Windows XP Home opnieuw moet registreren bij Microsoft. (hier wordt niet om gevraagd)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Jaguar_e
Dank voor de antwoorden.
Ik kijk nog even aan in hoe verre deze hd zit houdt. Niet dat deze brak is maar kijk of het de performance van mijn laptop in de weg zit.

Pagina: 1