Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Brandstof verbruik database..?

Pagina: 1
Acties:

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-11 20:34
Ik weet niet waar en hoe ik het anders moet vragen, dus dan maar even op deze manier.

Weet iemand van jullie een uitgebreidde site/database waar je het verbruik van verschillende merken en types onder verschillende omstandigheden kan zien.

Dus liefst ook het verbruik bij stadsverkeer en ook op een rechte autoweg bij verschillende snelheden.

En liefst ook dingen als de obtimale kruissnelheid kwa verbruik erbij. B)

Alvast bedankt! :>

Ohja, even als toevoeging, Google is blijkbaar niet mijn vriend, nog niet echt iets nuttigs kunnen vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door SD5k op 10-05-2006 22:08 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eerste hit op google: ANWB Energielabel. 2e hit: autoverbruik.nl

• SD5k
Eerste vind ik niet overzichtelijk genoeg, en bied alleen maar het verbruik dat is opgegeven door de fabrikant. En er is daarnaast ook nogal weinig te vinden.

Die tweede is op zich leuk, alleen mis ik toevallig een paar types die ik net zoek. :)

En ik heb het het liefst uitgebreider met zo veel mogelijk informatie, mag ook een internationale site zijn natuurlijk. :)

[ Voor 31% gewijzigd door SD5k op 10-05-2006 22:18 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
-Sander schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:17:
mag ook een internationale site zijn natuurlijk. :)
http://www.fueleconomy.gov ?
http://www.spritmonitor.de/en/ ?

[ Voor 9% gewijzigd door Noork op 10-05-2006 22:29 ]

• SD5k
Die tweede is wel erg nuttig, maar ik zie eigenlijk alleen het gemiddelde verbruik en ik ben vooral opzoek naar het specifieke verbruik op de snelweg.

Het gaat overgens tussen een Fiat Palio en een Fiat Cinquecento, en volgens die laatste site loopt het gemiddelde verbruik niet ver uiteen, maar bij die Palio heb ik echt het idee dat hij gigantisch zuipt tussen de 120 en 140 op de snelweg.

In ieder geval heel erg bedankt voor die laatste site. O+

[ Voor 6% gewijzigd door SD5k op 10-05-2006 22:43 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Op www.autoweek.nl staan de verbruiksgegevens zoals opgegeven door de fabrikant. Andere gegevens zul je niet gauw tegenkomen. Misschien in autotests.

Als je het idee hebt dat een van de wagens veel verbruikt op de snelweg, dan test je dat toch uit? Gooi de tank vol, rij 300 km en gooi de tank weer vol. Dan weet je het verbruik.

[ Voor 39% gewijzigd door Maasluip op 11-05-2006 08:19 ]

Signatures zijn voor boomers.

• SD5k
Maasluip schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 08:17:
Op www.autoweek.nl staan de verbruiksgegevens zoals opgegeven door de fabrikant. Andere gegevens zul je niet gauw tegenkomen. Misschien in autotests.

Als je het idee hebt dat een van de wagens veel verbruikt op de snelweg, dan test je dat toch uit? Gooi de tank vol, rij 300 km en gooi de tank weer vol. Dan weet je het verbruik.
Ik ben een student, zulke tests kan ik mij niet veroorloven. ;)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoe kom je dan aan het idee dat die Palio veel meer verbruikt?

Ik lees op autoweek.nl trouwens dat de Palio bij gecombineerd verbruik sowieso al 1 of 2 l/100 km meer verbruikt. Lijkt me dus duidelijk dat die Palio meer verbruikt. Zolang comfort geen overweging is zou ik dus de Cinquecento kiezen.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1