Toon posts:

nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een hp pavilion pc met een ATI RADEON X300SE (pci-express) videokaart, maar ik zou graag mijn videokaart willen vervangen door een Asus Nvidia GeForce 7600 GT.

Alleen nu zit ik met een probleem, want ik weet niet zeker of ik wel vodoende voeding en koeling erin heb zitten. Ik ben bang dat de 300 W die er nu in zit precies is afgesteld door HP op de onderdelen die er nu inzitten.

Als ik de videokaart verander door een 7600 GT, zal ik dan nieuwe voeding en koelers nodig hebben?

Verwijderd

kun je niet gewoon de specs opzoeken van deze kaartjes? en dan het stroomverbruik vergelijken?
dan weet je meteen wat er aan de hand is :)

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 11:07
Dat hang helemaal af van de rest van je specificaties. We kunnen niet raden wat je voor de rest voor onderdelen en wat voor kast je hebt. HP stemt volgens mij alleen de voeding precies af met de rest van de hardware met bepaalde systeemlijnen, dus er is een kans dat je het met deze voeding gaat trekken. Post ook de ampere lijnen van de voeding even (staat meestal op de zijkant van je voeding).

Verwijderd

Topicstarter
het stroomverbruik van de huidige videokaart heb ik gek genoeg nog nergens kunnen vinden, maar dit is wat er nog meer in de kast zit:
● Intel® Pentium® 4 processor 550 Met
hyperthreading-technologie
● 1-Gb DDR-SDRAM 400-MHz
● 200-Gb Seriële ATA vaste schijf (7200-rpm)
● DVD-drive Max. 16x
● HP DVD-writer +rw 8x double layer
● Geïntegreerde Wireless 802.11b/g met Software
Access Point
● 10/100BT netwerkinterface
● IEEE 1394 Firewire-interface
● 9-in-1 geheugenkaartlezer
● PCI tv-tunerkaart en afstandsbediening

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:32
Afhankelijk van het merk van je voeding zou het best nog wel eens kunnen gaan lukken. Maar kijk anders eens hier: Welke voeding heb ik nodig? Deel 14

Hallo met Tim

Verwijderd

Je kan het altijd nog es proberen of dit gaat werken :)

Kwestie van gewoon de kaart aanschaffen en testen maar :) Werkt het niet, dan weet je wat je te doen staat ;)

Laat je niet blindstaren op een Qtec voeding bijv die een verkoper mooi in de schappen voor 25 euro heeft liggen, die adverteren namelijk met alleen Piekvermogens.

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-05 21:12
in een hp pc voeding vervangen ?
zou ik eerst even kijken of er een gewone voeding in kan,
hp wil wel eens het zo maken dat er geen gewone in kan .
in verband met aansluitingen.

Verwijderd

ik heb ook een HP PC en die worden meestal uitgerust met Bestec voedingen. en dat zijn gewoon normale size voedingen het past allemaal wel.

ik heb nu tijdelijk een LPK 420 W voeding. omdat de 300 W Bestec mijn X1600XT niet kon trekken. dit was mede veroorzaakt doordat er alleen een onboard kaart inzat. en ik ga er dus vanuit dat HP het zo heeft afgestemd dat alles zonder extra videokaart draait. dus de extra 65 W is er moeilijk uit te krijgen.
Pagina: 1