Linksys WAG54G wifi valt weg / ethernet blijft werken

Pagina: 1
Acties:

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Beetje vreemd probleem met onze WAG54G.

Deze staat op de 3de verdieping bij onze buren waar wij internet mee delen. Via een Linksys WAG54G router wordt internet gedeeld.

De buren zelf zitten direct via een utp kabel op de router aangesloten. De rest van de huisbewoners op de 1ste en 2de verdieping maken verbinding via de wireless verbinding.

Deze valt om de zoveel minuten ineens weg, ondanks dat de signaal sterkte tussen goed en perfect is. Vreemde is alleen dat het internet het bij de buren wel gewoon blijft doen, het is echt alleen de wireless verbinding die wegvalt...

Ik las elders dat er meer problemen waren met deze router en dat veranderen van kanaal problemen kon voorkomen. Dit heb ik enige tijd terug gedaan en bleek de verbinding enigsinds te stabiliseren.

Maar sinds gisteren is het weer een stuk slechter geworden.

Wat kan ik hier verder aan doen?

Signature?

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem gehad (wel iets ander type), maar bij mij hielp een firmware update... Of heb je dit al geprobeerd?

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Heb als het goed is de meest recente firmware (met veel moeite) erop gekregen.

Firmware Version: 1.02.1

Signature?

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10-2025

UTP

Unshielded Twisted Person

Osdorp-Dude schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:19:
Heb als het goed is de meest recente firmware (met veel moeite) erop gekregen.

Firmware Version: 1.02.1
Werkt het ook? Ik had nl. vorige weken het zelfde probleem met dit apparaat. Ik kreeg het niet opgelost maar in het topic wat ik er over opende stonden nog wel wat tips van andere users.

Ik weet niet of het werkt want heb het apparaat inmiddels vervangen.

[rml][ XP] Linksys WAG54G raakt wireless verbinding steeds kwijt[/rml]

Succes, of eigenlijk, sterkte ;)