Ik gebruik, met tegenzin, VPC op mijn laptop van de zaak en ik had recentelijk een groot probleem met een bepaalde omgeving voor een training (MOC2400C). De VM's waren erg traag, zodanig zelfs dat m'n cursisten terecht hun ongenoegen daarover uiten.
Nu had ik vooraf al het 1 en ander aangepast en het zijn gloednieuwe laptops (Dell Latitude D810, Pentium M 1,87 GHz, 2 GB RAM) maar ten opzichte van mijn desktop thuis (Athlon 64 3500+, 2 GB RAM) is het een wereld van verschil. Om het maar niet over VMWare 5.5 te hebben.
De bekende opties heb ik inmiddels al uitgevoerd:
- Laptop op Always On ingesteld. Ik moet nog even nakijken of daar echt naar wordt geluisterd, tenslotte gaat XP meestal zelf intelligent doen, maar dat lijkt me in deze sterk.
- Gedefragmenteerd vooraf en achteraf.
- Zoveel mogelijk rommel op de host PC uitgezet.
- VPC 2004 SP1 geinstalleerd met de bijbehorende virtual PC additions.
Dan nog maakt de desktop machine gehakt van de laptop qua performance en dat is zelfs als ik maar 1 VM draai! En het stomme is dat ik met VMWare geen enkel probleem ben tegengekomen. Heeft iemand suggesties?
Nu had ik vooraf al het 1 en ander aangepast en het zijn gloednieuwe laptops (Dell Latitude D810, Pentium M 1,87 GHz, 2 GB RAM) maar ten opzichte van mijn desktop thuis (Athlon 64 3500+, 2 GB RAM) is het een wereld van verschil. Om het maar niet over VMWare 5.5 te hebben.
De bekende opties heb ik inmiddels al uitgevoerd:
- Laptop op Always On ingesteld. Ik moet nog even nakijken of daar echt naar wordt geluisterd, tenslotte gaat XP meestal zelf intelligent doen, maar dat lijkt me in deze sterk.
- Gedefragmenteerd vooraf en achteraf.
- Zoveel mogelijk rommel op de host PC uitgezet.
- VPC 2004 SP1 geinstalleerd met de bijbehorende virtual PC additions.
Dan nog maakt de desktop machine gehakt van de laptop qua performance en dat is zelfs als ik maar 1 VM draai! En het stomme is dat ik met VMWare geen enkel probleem ben tegengekomen. Heeft iemand suggesties?