[Firefox] "The connection was reset" voor alle HTTP-pagina's

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Repeat64
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 18:54
Ik zit met een raar probleem in Firefox 1.5.0.3. Het staat op m'n laptop die ik voor het werk en voor privé gebruik. Op het werk gaat alles via een proxy, en daar is er niets aan de hand. Thuisgekomen, schakel ik de proxy uit (direct connection to the internet) en zou het via mijn thuisnetwerk ook gewoon moeten werken. Het probleem is nu dat ik met Firefox alleen maar HTTPS-pagina's kan bekijken. Alle andere pagina's geven de melding "the connection was reset". Via IE op de laptop en Firefox op een andere PC in hetzelfde netwerk kan ik wel alles zien (als ook daar de proxy is uitgeschakeld). Als ik dan een VPN met m'n werk opstart vanuit thuis en de proxy weer activeer, werkt alles prima. Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Repeat64 op 10-05-2006 21:07 ]

Check hier mijn Specs

• Repeat64
Bump

Check hier mijn Specs

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Start die VPN eens op vanuit thuis en kijk eens of je dan naar gewone http pagina's kan terwijl de proxy uit staat..
Als dat wel werkt blijft de proxy hangen in firefox.
Sowieso zou ik proberen of het onder een andere user wel lukt. Zo ja, dan zit het in je firefox gebruikers profiel. Die kan je resetten.. of je kan in about:config (in addressbar inkloppen) uit gaan zoeken waar het fout gaat.

• Repeat64
Ik denk niet dat het met Firefox te maken heeft. Ik heb net het programma gedeïnstalleerd en ook het profiel verwijderd. Daarna een nieuwe installatie uitgevoerd. Deze geeft hetzelfde probleem, Zou het iets met de netwerkverbinding te maken kunnen hebben? Vreemds dat er met IE niets aan de hand is. Daar werkt alles normaal.

Check hier mijn Specs

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Je hebt er toch wel rekening mee gehouden dat firefox zijn eigen proxy instellingen heeft he en niet die uit internet explorer gebruikt......
Het blijft er op lijken dat het in firefox zit. Waarom zou IE het anders wel doen? Als het met je netwerkverbindingen te maken heeft dan zou internet explorer er toch ook last van moeten hebben. die gaat over exact dezelfde verbinding.

• Repeat64
Jazeker snap ik dat IE en firefox hun eigen proxy-instellingen hebben.
Is er een instelling in firefox die dit gedrag zou kunnen verklaren? Ik heb deze nog nergens kunnen ontdekken. Die about:config ziet er erg imposant uit, maar ik denk niet dat je daar zo 1-2-3 een oorzaak in zult kunnen vinden.

Check hier mijn Specs

• Repeat64
Ik heb het met een andere (nieuwe) user getest, maar ook deze geeft hetzelfde probleem. Het zit dus niet in m'n profiel en het zit niet in de netwerkinstellingen (IE werkt immers wel). Het lijkt dus nog steeds in Firefox te zitten, maar ik kan niet verklaren waarom dit gedrag "ineens" de kop op heeft gestoken. Als nog iemand een idee heeft, dan hoor ik het graag.

Check hier mijn Specs

Pagina: 1