[XP SP2] De Aspi32-service kan niet worden gestart.

Pagina: 1
Acties:

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-03 10:39
Hi all.

Sinds ik mijn PC ff een reinstall gegeven heb en bij toeval voor een ander probleem in de log van windows moest zijn kom ik elke keer bij opstarten error's tegen waarvan mijn gevoel zegt deze wel belangrijke is voor windows.

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Service Control Manager
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 7000
Datum: 10-5-2006
Tijd: 1:48:40
Gebruiker: n.v.t.
Computer: Home
Beschrijving:
De Aspi32-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Iemand enig idee hoe dit te fixen?

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-03 13:54
1) wat heb je zelf gedaan om het probleem op te lossen (ik zeg: trust google, he's your friend)
2) heb je nero geinstalleerd toevallig? waarom ik dit vraag, bij mij kwam deze fout na het installeren van InCD. oplossing was un-installen en opnieuw proberen.

try this:
http://tweakers.net/meuktracker/3206

[ Voor 18% gewijzigd door profweirdo op 10-05-2006 21:25 ]

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-03 10:39
profweirdo schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:23:
1) wat heb je zelf gedaan om het probleem op te lossen (ik zeg: trust google, he's your friend)
2) heb je nero geinstalleerd toevallig? waarom ik dit vraag, bij mij kwam deze fout na het installeren van InCD. oplossing was un-installen en opnieuw proberen.

try this:
http://tweakers.net/meuktracker/3206
Wat ik zelf zoal gedaan heb:
1) Had idd nero geinstalleerd en weer verwijderd geen effect.
2) Had zelf ook al eerder die adaptec Aspi driver gedaan en bleef net zoals persoon in berichten eronder met oude en nieuwe meuk zitten, geen correcte update dus.
3) GeGoogled, maar ik zit denk op een verkeerde zoekterm te hikken, geen nuttige info.

Nero had/heb ik idd geinstalleerd maar zoals ik al zei bij verwijderen geen + resultaat.
InCD heb ik niet geselcteerd of deze moet stiekem bij de laatste nero ingebakken zitten en niet te verwijderen zijn? Kan hem iig niet vinden.

:update:
Net gecheked, InCD had ik idd gedisabled dus daar kan het niet aan liggen ;)

:update2:
Ik heb nu 2 dingen gedaan, een InCD cleaner gedraait en tochmaar weer die Aspi drivers geinstalleerd na doorlezen meuktracker posts, erstond iets over 2 files die niet in XP meegenomen werden. Deze zoals beschreven met de hand uitgevoerd en nu lijkt probleem weg.

[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 11-05-2006 00:13 ]