Hoi allemaal,
Het probleem zit zo: ik heb 2 latjes geheugen in de pc zitten. 1 van 1GB Corsair Value Ram cl3, en 1 van 512MB Corsair Value Ram cl2.5. En ze willen, als ze beiden erin zitten, niet op DDR400 draaien ook nadat ik het in de BIOS heb ingesteld. De pc blijft steeds booten op DDR333 met cl2.5. De bedoeling is dat ik het op DDR400 wilt hebben met cl3.
Waarom denk ik dat dit een probleem is?
Is omdat ik ooit 2x 512MB Corsair Value Ram erop had gedraaid op DDR400 snelheid, dus 2x geheugenreepjes moet het moederbord aankunnen. En in de handleiding staat ook dat 2 dimms geen probleem mag zijn, double sided of single sided, om DDR400 te draaien.
Wat heb ik al geprobeerd:
-Elk geheugen afzonderlijk erin gezet---> beiden draaiden probleemloos DDR400, 1GB op cl3 en 512MB op cl2.5
-BIOS update. Heb nu BIOS versie 1.011 draaien.
-Commandrate op 2T gezet
-Geheugen van bankjes gewisseld (alle mogelijke combinaties geprobeerd)
-Geheugen voltage verhoogd naar 2.7v
-In de BIOS op cl3 gezet ---> bleef booten op cl2.5 en DDR333.
De snelhelden van het geheugen controleer ik met cpu-z de laatste versie.
De PC is niet (meer) overgeclocked.
Kan iemand mij verder helpen?
Het probleem zit zo: ik heb 2 latjes geheugen in de pc zitten. 1 van 1GB Corsair Value Ram cl3, en 1 van 512MB Corsair Value Ram cl2.5. En ze willen, als ze beiden erin zitten, niet op DDR400 draaien ook nadat ik het in de BIOS heb ingesteld. De pc blijft steeds booten op DDR333 met cl2.5. De bedoeling is dat ik het op DDR400 wilt hebben met cl3.
Waarom denk ik dat dit een probleem is?
Is omdat ik ooit 2x 512MB Corsair Value Ram erop had gedraaid op DDR400 snelheid, dus 2x geheugenreepjes moet het moederbord aankunnen. En in de handleiding staat ook dat 2 dimms geen probleem mag zijn, double sided of single sided, om DDR400 te draaien.
Wat heb ik al geprobeerd:
-Elk geheugen afzonderlijk erin gezet---> beiden draaiden probleemloos DDR400, 1GB op cl3 en 512MB op cl2.5
-BIOS update. Heb nu BIOS versie 1.011 draaien.
-Commandrate op 2T gezet
-Geheugen van bankjes gewisseld (alle mogelijke combinaties geprobeerd)
-Geheugen voltage verhoogd naar 2.7v
-In de BIOS op cl3 gezet ---> bleef booten op cl2.5 en DDR333.
De snelhelden van het geheugen controleer ik met cpu-z de laatste versie.
De PC is niet (meer) overgeclocked.
Kan iemand mij verder helpen?