Beste tweakers,
Ik sta op het punt mijn laptop te verkopen, maar nu heb ik dus ook een nieuwe nodig. Nou heb ik mij een paar maanden verdiept welke mogelijkheden erzijn en welke ontwikkelingen er plaats vinden.
Mijn budget is ongeveer €1160 euro. De eisen die ik nu stel aan mijn toekomstige laptop zijn:
Nou heb ik dus gezocht op internet en ben ik een aantal interresante keuzes tegen:
HP Pavilion dv5140eu €999 euro
Specificaties van Asus zijn zeer aantrekkelijk, alleen wordt hij nauwelijks verkocht bij andere internet zaken en zijn er ook geen reviews te vinden op internet. Verder is niet iedereen positief over de prestaties van deze videokaart. (Kan ook geen goede details foto's vinden over deze laptop)
(Ik dacht zelfs dat deze A8 gebasseerd was op de A6 serie van Asus. Gezien ervaringen met de A6 serie die ik heb gelezen in een topic hier op Tweakers.net, ben ik niet echt positief over)
Graag zal ik dus advies van jullie willen horen en ervaringen over deze twee laptops als dit mogelijk is, en welke jullie mij adviseren. Of eventueel andere laptops van ongeveer mijn budget. (graag niet direct Acer of Dell)
Bij voorbaat dank.
Ik sta op het punt mijn laptop te verkopen, maar nu heb ik dus ook een nieuwe nodig. Nou heb ik mij een paar maanden verdiept welke mogelijkheden erzijn en welke ontwikkelingen er plaats vinden.
Mijn budget is ongeveer €1160 euro. De eisen die ik nu stel aan mijn toekomstige laptop zijn:
- Moet minder dan 3 kilogram wegen.
- Minimaal een beeldscherm resolutie van ongeveer 1280x800
- Moet stil zijn (Fan)
- Moet niet te heet worden
- Moet kwaliteit uitstralen
- Design
- Betrouwbaar mbt de laptop en eventuele services.
- Geen parallel poort op de laptop.
- Minimaal 3 uur op accu kunnen werken.
Nou heb ik dus gezocht op internet en ben ik een aantal interresante keuzes tegen:
HP Pavilion dv5140eu €999 euro
- Processor AMD Turion 64 ML-32 1.8 GHz
- Cachegeheugen : 512
- Harde schijf : 100 GB 4200 RPM EIDE vaste schijf, ATA 100
- double layer DVD
- Grafische kaart : ATI Radeon XPRESS 200M IGP
- Grafisch geheugen : 128 MB
- Intern geheugen : 1024 MB DDR 333MHz
- 15,4-inch WXGA high-definition BrightView breedbeeldscherm (erg mooi scherm!)
- Infrarood poort voor Windows Mediacenter
- Altec Lansing speakers
- http://h10010.www1.hp.com...6149-316149-12358222.html
- 1 jaar gerantie
- Intel Duo Core T2300 (1.66GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
- 80GB harddisk 4200RPM
- 1024MB DDR2 533Mhz (2x 512)
- 8* DVD+/-RW Dual Layer/ 4-in-1 cardreader
- 3 x USB 2.0/ Firewire/ S-Video TV Out
- GeForce Go 7300 256MB TurboCache (128MB Vast/ 128MB gedeeld)
- 14.1" WXGA ColorShine & CrystalShine TFT (1280 x 768)
- Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)
- 2 jaar pick-up & return garantie
- http://www.laptops4u.nl/info/a8jc-h007h-a-969.html
Specificaties van Asus zijn zeer aantrekkelijk, alleen wordt hij nauwelijks verkocht bij andere internet zaken en zijn er ook geen reviews te vinden op internet. Verder is niet iedereen positief over de prestaties van deze videokaart. (Kan ook geen goede details foto's vinden over deze laptop)
(Ik dacht zelfs dat deze A8 gebasseerd was op de A6 serie van Asus. Gezien ervaringen met de A6 serie die ik heb gelezen in een topic hier op Tweakers.net, ben ik niet echt positief over)
Graag zal ik dus advies van jullie willen horen en ervaringen over deze twee laptops als dit mogelijk is, en welke jullie mij adviseren. Of eventueel andere laptops van ongeveer mijn budget. (graag niet direct Acer of Dell)
Bij voorbaat dank.