Toon posts:

[Advies/ervaringen] HP Pavilion dv5140eu / Asus A8F-H036H

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik sta op het punt mijn laptop te verkopen, maar nu heb ik dus ook een nieuwe nodig. Nou heb ik mij een paar maanden verdiept welke mogelijkheden erzijn en welke ontwikkelingen er plaats vinden.

Mijn budget is ongeveer €1160 euro. De eisen die ik nu stel aan mijn toekomstige laptop zijn:
  • Moet minder dan 3 kilogram wegen.
  • Minimaal een beeldscherm resolutie van ongeveer 1280x800
  • Moet stil zijn (Fan)
  • Moet niet te heet worden
  • Moet kwaliteit uitstralen
  • Design
  • Betrouwbaar mbt de laptop en eventuele services.
  • Geen parallel poort op de laptop.
  • Minimaal 3 uur op accu kunnen werken.
Voornamelijk wil ik deze laptop gebruiken voor een beetje Photoshoppen, Coreldraw, Office, Internet, Films, Muziek en af en toe een spelletje zoals AOE III of NSU.

Nou heb ik dus gezocht op internet en ben ik een aantal interresante keuzes tegen:

HP Pavilion dv5140eu €999 euro
  • Processor AMD Turion 64 ML-32 1.8 GHz
  • Cachegeheugen : 512
  • Harde schijf : 100 GB 4200 RPM EIDE vaste schijf, ATA 100
  • double layer DVD
  • Grafische kaart : ATI Radeon XPRESS 200M IGP
  • Grafisch geheugen : 128 MB
  • Intern geheugen : 1024 MB DDR 333MHz
  • 15,4-inch WXGA high-definition BrightView breedbeeldscherm (erg mooi scherm!)
  • Infrarood poort voor Windows Mediacenter
  • Altec Lansing speakers
  • http://h10010.www1.hp.com...6149-316149-12358222.html
  • 1 jaar gerantie
Asus A8F-H036H €1175 euro
  • Intel Duo Core T2300 (1.66GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
  • 80GB harddisk 4200RPM
  • 1024MB DDR2 533Mhz (2x 512)
  • 8* DVD+/-RW Dual Layer/ 4-in-1 cardreader
  • 3 x USB 2.0/ Firewire/ S-Video TV Out
  • GeForce Go 7300 256MB TurboCache (128MB Vast/ 128MB gedeeld)
  • 14.1" WXGA ColorShine & CrystalShine TFT (1280 x 768)
  • Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)
  • 2 jaar pick-up & return garantie
  • http://www.laptops4u.nl/info/a8jc-h007h-a-969.html
Het enige waarmee ik nu mee zit, is de keuze die gemaakt moet worden. De HP is kwalitatief/design gezien er mooi en betrouwbaar (heb hem bij dixons zien staan). Daarnaast is er ook de mogelijkheid om muziek/film af te spelen zonder laptop op te starten

Specificaties van Asus zijn zeer aantrekkelijk, alleen wordt hij nauwelijks verkocht bij andere internet zaken en zijn er ook geen reviews te vinden op internet. Verder is niet iedereen positief over de prestaties van deze videokaart. (Kan ook geen goede details foto's vinden over deze laptop)

(Ik dacht zelfs dat deze A8 gebasseerd was op de A6 serie van Asus. Gezien ervaringen met de A6 serie die ik heb gelezen in een topic hier op Tweakers.net, ben ik niet echt positief over)

Graag zal ik dus advies van jullie willen horen en ervaringen over deze twee laptops als dit mogelijk is, en welke jullie mij adviseren. Of eventueel andere laptops van ongeveer mijn budget. (graag niet direct Acer of Dell)

Bij voorbaat dank. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:28
Ik zelf zou voor een HP gaan,

ik heb zelf een paar weken geleden een HP Nx 8220 aangeschaft. Deze voldoet aan jou eisen. Zag hem al bij sommige shops voor onder de 1000 euro (mediamarkt etc.) en met 60 euro extra heb je 1024 mb geheugen. De accu haalt Titanic precies, reken maar uit hoelang die film is !

Verder met office haal ik meer als 3 uur.
offtopic:
Moet minder dan 3 kilogram wegen. Yep
Minimaal een beeldscherm resolutie van ongeveer 1280x800 Heeft hij !
Moet stil zijn (Fan) Is vrij stil, fan komt af en toe op om te koelen
Moet niet te heet worden ik kan hem op mn shoot houden
Moet kwaliteit uitstralen -> tsja ik vind van wel .. lekker zakelijk ook
Design -> zakelijk
Betrouwbaar mbt de laptop en eventuele services. -> HP ?
Geen parallel poort op de laptop. -> heeft hij ook niet 3 x USB 2.0
Minimaal 3 uur op accu kunnen werken. Zie boven

Verder intern bluetooth en ik heb daarbij een microsoft bluetooth muis. Werkt heerlijk !!! ..

Verder is het geluid voor een laptop echt goed te noemen, nadelen vind ik de plaatsen van de usb. Ik heb rechts 2 x usb zitten waar ook mijn muis ligt.

Verder mis ik een cardreader, ik kan alleen sd / mmc lezen. Liefst zou ik daar nog wat formaten bij willen.

Voor vragen mag je me altijd mailen of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
Maeslant schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:43:
Ik zelf zou voor een HP gaan,

ik heb zelf een paar weken geleden een HP Nx 8220 aangeschaft. Deze voldoet aan jou eisen. Zag hem al bij sommige shops voor onder de 1000 euro (mediamarkt etc.) en met 60 euro extra heb je 1024 mb geheugen. De accu haalt Titanic precies, reken maar uit hoelang die film is !

Verder met office haal ik meer als 3 uur.
offtopic:
Moet minder dan 3 kilogram wegen. Yep
Minimaal een beeldscherm resolutie van ongeveer 1280x800 Heeft hij !
Moet stil zijn (Fan) Is vrij stil, fan komt af en toe op om te koelen
Moet niet te heet worden ik kan hem op mn shoot houden
Moet kwaliteit uitstralen -> tsja ik vind van wel .. lekker zakelijk ook
Design -> zakelijk
Betrouwbaar mbt de laptop en eventuele services. -> HP ?
Geen parallel poort op de laptop. -> heeft hij ook niet 3 x USB 2.0
Minimaal 3 uur op accu kunnen werken. Zie boven

Verder intern bluetooth en ik heb daarbij een microsoft bluetooth muis. Werkt heerlijk !!! ..

Verder is het geluid voor een laptop echt goed te noemen, nadelen vind ik de plaatsen van de usb. Ik heb rechts 2 x usb zitten waar ook mijn muis ligt.

Verder mis ik een cardreader, ik kan alleen sd / mmc lezen. Liefst zou ik daar nog wat formaten bij willen.

Voor vragen mag je me altijd mailen of iets dergelijks.
Zou je wat over de specificaties kunnen vertellen? waaronder de videokaart, processor etc.
Verder wou ik vragen waar jij deze hebt opgehaald? ik lees namelijk op de site van HP dat de prijs pas begint bij €1250 en dat is weer over mijn budget.

Ik ben vandaag ook langs mijn lokale Dixons geweest, deze kon mij voor €1160 de HP dv5140eu met 3 jaar garantie en verzerkering aanbieden. Vond het zelf een zeer aantrekkelijk bod. Wat denken jullie hiervan?

Ik zit er alleen mee dat Dixons de HD niet kan vervangen naar een 5400 toeren versie.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:28
P-M 740;
512MB;
60GB; @ 5400 rpm
DVD+/-RW;
15.4"TFT; 1280 x 800
WXP Pro

Grafische kaart is de x600

http://h10010.www1.hp.com...82-12114966-60524759.html

link naar hp !