[ISA] DHCP pakketten worden tegengehouden?

Pagina: 1
Acties:

• Toolmaker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Ik ben om mijn lab machine bezig om een ISA server te installeren en er wat mee te spelen, maar ik heb gemerkt, dat mijn DHCP pakketten niet meer doorkomen.

Standaard is er een rule die al het verkeer BINNEN het eigen netwerk toestaat, maar dat werkte niet. Daarna heb ik een nieuwe firewall rule aangemaakt, die de DHCP request/reply doorlaat, op ALLE netwerken, exclusief external. Maar, hij werkt nog steeds niet.

Enig idee wat dit kan zijn?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

DHCP is broadcast traffic - als jouw ISA server als gateway (router) functioneert zal je sowieso ook met een DHCP relay (dhcp helper) moeten gaan werken wil je het werkend krijgen? :)

Verwijderd

Toolmaker schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:26:
Ik ben om mijn lab machine bezig om een ISA server te installeren en er wat mee te spelen, maar ik heb gemerkt, dat mijn DHCP pakketten niet meer doorkomen.

Standaard is er een rule die al het verkeer BINNEN het eigen netwerk toestaat, maar dat werkte niet. Daarna heb ik een nieuwe firewall rule aangemaakt, die de DHCP request/reply doorlaat, op ALLE netwerken, exclusief external. Maar, hij werkt nog steeds niet.

Enig idee wat dit kan zijn?
Ik neem aan dat je over ISA 2004 praat, daar staat t standaard ook aan de LAN kant dicht inderdaad.
maar tis echt gewoon een kwestie van een rule aanmaken en daarin zeggen dat ie dhcp moet doorlaten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 22:40 ]