Is er een manier om Gmail het default mailprogramma te maken van Windows? Zodat als je op eender welke link klikt in je browser of vanuit een programma, dat Gmail gestart wordt ipv Outlook Express dat toch niet geconfigureerd is..?
dat gaat je volgens mij niet lukken: gmail is een webbased interface, en dus geen programma.
je kan wel outlook configureren zodat deze van je gmail account gebruik maakt.
je kan wel outlook configureren zodat deze van je gmail account gebruik maakt.
Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.
Verwijderd
Ik ben het eens met mijn bovenbuurman:(Niet Hyperion ik type langzaam)
Kijk hier maar even
Ik heb het zelf ook gedaan maar dan met Thunderbird
Kijk hier maar even
Ik heb het zelf ook gedaan maar dan met Thunderbird
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 18:04 ]
Ja maar ik vind het nou net zo leuk dat ik geen extra programma moet opstarten, maar dat alles webbased is. Ik wil helemala geen outlook gebruiken. Is het niet mogelijk om ergens een of andere hook op je shell te installeren waardoor ie automatisch naar gmail.com navigeert, je inlogt, en het compose venster opent met de juiste parameters?
Ik bedoel, firefox kan het, met de Gmail notifier. Als je vervolgens op een link klikt in firefox, laadt hij automatisch gmail's compose venster. Zou het dan ook niet kunnen via een hackje in de shell? En hoe?
GoogleTalk doet dat toch niet? Die zegt alleen maar als je emails hebt, en je kunt op een link klikken om die direct te lezen, maar die verandert je mailto: protocol toch niet naar Gmail?
S
Ik bedoel, firefox kan het, met de Gmail notifier. Als je vervolgens op een link klikt in firefox, laadt hij automatisch gmail's compose venster. Zou het dan ook niet kunnen via een hackje in de shell? En hoe?
GoogleTalk doet dat toch niet? Die zegt alleen maar als je emails hebt, en je kunt op een link klikken om die direct te lezen, maar die verandert je mailto: protocol toch niet naar Gmail?
S
Jawel hoor, gewoon even in de instellingen aanzettenbluppfisk schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:14:
Ja maar ik vind het nou net zo leuk dat ik geen extra programma moet opstarten, maar dat alles webbased is. Ik wil helemala geen outlook gebruiken. Is het niet mogelijk om ergens een of andere hook op je shell te installeren waardoor ie automatisch naar gmail.com navigeert, je inlogt, en het compose venster opent met de juiste parameters?
S
Gmail Notifier handelt alle mailto:-links hoor, niet alleen in Firefox.
fucking right! Da's cool. Maar als Gmail dinges dat kan, moet het ook zonder kunnen, niet? Door een hackje? 't Is maar dat die googletalk meteen 20mb geheugen inneemt, en dat ik overigens meerdere gmailaccounts heb en dus eigenlijk weinig baat heb bij googletalk (waar ik toch geen contacts heb) of gmail notifier. Moet dat programma opstaan om de functionaliteit te hebben?
S
S
Edit: blijkbaar wel, dus eigenlijk volstaat het om dat programma even te installeren, dan weer te deinstalleren om mailto: functionaliteit te wijzigen? Cool.
final edit: ok je moet gewoon het programma installeren, verder kun je het voor eeuwig uitzetten, maar je moet het wel laten bestaan.
mailto: protocol is geregistreerd voor "c:\program files\googletalk\googletalk.exe" %1
nu nog een mini programmaatje schrijven dat hetzelfde doet ? :}
mailto: protocol is geregistreerd voor "c:\program files\googletalk\googletalk.exe" %1
nu nog een mini programmaatje schrijven dat hetzelfde doet ? :}
Kan dat mini programmatje niet iets zijn als "iexplore.exe http://gmail.google.com/" ofzo?
nah, het moet ook nog een auth meegeven aan je url, op basis van wachtwoord en username.
Pagina: 1