[samba] shares met ADS domain rechten

Pagina: 1
Acties:

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
even de opzet schetsen

we hebben verschillende systemen die export bestanden maken deze worden op dit moment via FTP op een NT4 server gezet in verschillende folders, via DFS worden deze nu me beschikbaar gemaakt voor de users.
Elke afdeling heeft zo wat zijn eigen export folder, en deze is beschermt met ADS groep rechten.

Nu deze NT4 server gaat omgevormd worden naar een linux machine maar het moet dezelfde functionaliteiten bieden.

Ik heb een tijdelijke migratie machine draaien waar ik de gehele omgeving aan het opzetten ben.
Maar ik loop tegen een probleem aan. Namelijk hoe krijg ik de ADS rechten op samba shares?

Ik heb een FTP directory waarin de verschillende scripts in subfolders hun data dumpen.

Aan elke van deze folders moet ik nu even ADS rechten toegekend krijgen, zonder dat de ftp user zijn rechten verliest.

Samba zelf werkt (squid proxy draait en geeft toegang aan mensen in bepaalde ADS group)

1. Ik moet in mijn smb.conf de shares gaan definieren
2. Ik moet ergens rechten gaan toekennen

Wat ik me afvraag is hoe ik op linux de ADS groupen kan gebruiken?
Moet ik hier een conversie tabel maken of zo? (groepnamen zijn Sec BE ICT of Sec BE HRe, ...)

Ik ben al een dag aan het goegelen maar ik raak geen stap verder dan de shares open zetten voor iedereen en dat is niet de bedoeling
:-(

Because Great minds Think alike