Hallo,
Ik wil van een tabel allen punten bij elkaar optellen, gegroepeerd bij de gebruiker.
Echter krijg ik steeds bij de variabele " $punten1 " de waarde " 0 " terug. Wanneer ik dezelfde query via phpmyadmin op de database los laat, krijg ik wél de gewenste resultaten!
Want doe ik verkeerd????
Ik heb al op verschillende forums/zoekmachines gezocht naar een mogelijke oplossing maar ben er gewoon nog niet achter gekomen
Misschien is het iets simpels, maar ik kan er gewoon niet achter komen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Beide geven dus bij $punten1 de waarde " 0 " weer. De variabele $userid wordt WEL correct weergegeven!
Ik wil van een tabel allen punten bij elkaar optellen, gegroepeerd bij de gebruiker.
Echter krijg ik steeds bij de variabele " $punten1 " de waarde " 0 " terug. Wanneer ik dezelfde query via phpmyadmin op de database los laat, krijg ik wél de gewenste resultaten!
Want doe ik verkeerd????
Ik heb al op verschillende forums/zoekmachines gezocht naar een mogelijke oplossing maar ben er gewoon nog niet achter gekomen

Misschien is het iets simpels, maar ik kan er gewoon niet achter komen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| $sql = "SELECT SUM(punten) as points, user_id FROM voorspelling GROUP BY user_id"; $query = mysql_query($sql) or die('Oeps, er ging iets fout!'); while ($obj = mysql_fetch_assoc($query)) { $punten1 = $obj['points']; $userid = $obj['user_id']; echo "userid: ".$userid."<br>aantal punten: ".$punten1; echo "<br><br>"; } // het volgende heb ik ook geprobeerd! while ($obj = mysql_fetch_object($query)) { $punten1 = $obj->points; $userid = $obj->user_id; echo "userid: ".$userid."<br>aantal punten: ".$punten1; echo "<br><br>"; } |
Beide geven dus bij $punten1 de waarde " 0 " weer. De variabele $userid wordt WEL correct weergegeven!
Proud member of the Cosmic Cows