[XP] VGA Driver gezocht voor de Multitainer*

Pagina: 1
Acties:

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:30

Yor

Yor1313#2571

Topicstarter
Hey Tweakerts en andere haX0rdz,

Ik zoek me nu al een kleine 10 uur rot op het net naar een xp of nt driver voor de fujitsu siemens multitainer. Dit kreng heeft een mpact chip onboard die alle multimedia shit regelt. Op dit moment weet ik dus al dat chromatic de originele bedenker van dit chippie is, maar op de sites kom ik nergens een werkende link tegen...

Kan en wil iemand mij helpen ( wil toch echt wel XP op dat kreng volledig hebben lopen)

Optie is om er een pci vga kaart in te zetten, maar wil eerst eens kijken of er niet echt ergens een driver voor de bestaande chip te vinden is.

Alvast bedankt!

http://yor.minitroopers.com

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op de Fujitsu Siemens site is niets te vinden gok ik? :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:45
Heeft volgens mij een keer in de c't een artikel over dit ding gestaan, de hardware was op het moment van uitbrengen al zwaar achterhaald. Benieuwd of je XP goed draaidend krijgt. Hoeveel geheuegen zit erin ?

/edit : Heb 'm gevonden (2001-12). 't Is een Celeron 700 op een BX chipset met 128 MB geheugen en 10GB schijf. Onboard graphics wordt verzorgd door een MPACT chipset van Chromatic Research met een maximale resolutie van 800x600. Denk dat als XP 'm standaard al niet detecteerd 't niet al te makkelijk zal worden om een goede driver te vinden.

[ Voor 54% gewijzigd door Nielson op 10-05-2006 23:10 ]

• made28
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-02 00:28

made28

Brandnew machine :)

dit is misschien niet leuk maar bied wel enige uitleg:
http://www.driverguide.com/boards/video-adapters10/974.html
Als je dit wil laten werken onder xp zal je toch voor getweakte drivers moeten gaan
suc6

Technet Gold

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:30

Yor

Yor1313#2571

Topicstarter
Thx Peepz,

Ook ik was al ver in het deep web verzeild geraakt en kon niks vinden. FJS biedt helaas geen ondersteuning verder dan w98, en de nt driver doet het ook niet ( kan een .dll niet vinden?)

Ben nu maar op zoek gegaan naar een oude vga pci kaart, bij voorkeur een ati all in wonder, die zouden het moeten doen.

Het ding is idd erg oud, en de specs zijn low maar met 512 mb geheugen erin draait XP best lekker. Ik heb hem gekocht via MP in een combo met een digitale decoder voor @sloom, die ik al verkocht heb. Eind van het verhaal komt het erop neer dat ik voor de multitainer 10€ heb betaald, niet veel voor een 20 gig hd, 128 mb sdram , een celeron , een ir tikbord + remote en wat ijzer van de kast.
Ding was zelfs nog nieuw, er zat geen stofdeeltje in en het ir tikbord was nog voorzien van plastic beschermingsfolie!

Maar ja, mijn droom om er een mooie wmce van te maken vergt nog wat inspanning, een pci vga en een oude sb kaart.
Toch bedankt voor het meezoeken!

( Iemand interesse in een w98 Mediacenter? \0/ )

Grtz

http://yor.minitroopers.com