Toon posts:

[Flash] probleem met afvangen toetsaanslagen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben bezig met de ontwikkelingen van een typecursus in flash mx en wil deze in combinatie met PHP en MySQL dynamisch maken. Hierdoor kunnen gebruikers diverse modules doorlopen en kan de voortgang bijgehouden worden.

De typecursus heb ik al gemaakt in flash en het afvangen van toetsaanslagen werkt goed.

Het is verder de bedoeling dat de gebruiker vooraf via een combobox een module (uit de database) kiest en de bijbehorende oefening meegestuurd wordt... Dit krijg ik allemaal voor elkaar. Echter als ik een nieuwe layer met een standaard UI-Component aan de timeline wil toevoegen ( zoals een combobox of ieder ander willekeurige component) en daarna compileer, werkt het afvangen van toetsaanslagen plots niet meer en reageert hij nergens meer op... Als ik het component weer weghaal, werkt hij wel.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen??? Ik raak er nogal gefrustreerd van. B)

Thnx

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waar hoort mijn topic?

PRG>>WEB

Welkom op GoT trouwens. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:36:
Hoi,

ik ben bezig met de ontwikkelingen van een typecursus in flash mx en wil deze in combinatie met PHP en MySQL dynamisch maken. Hierdoor kunnen gebruikers diverse modules doorlopen en kan de voortgang bijgehouden worden.

De typecursus heb ik al gemaakt in flash en het afvangen van toetsaanslagen werkt goed.

Het is verder de bedoeling dat de gebruiker vooraf via een combobox een module (uit de database) kiest en de bijbehorende oefening meegestuurd wordt... Dit krijg ik allemaal voor elkaar. Echter als ik een nieuwe layer met een standaard UI-Component aan de timeline wil toevoegen ( zoals een combobox of ieder ander willekeurige component) en daarna compileer, werkt het afvangen van toetsaanslagen plots niet meer en reageert hij nergens meer op... Als ik het component weer weghaal, werkt hij wel.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen??? Ik raak er nogal gefrustreerd van. B)

Thnx
Het ligt niet aan de focus?
Probeer anders het probleem te isoleren door steeds dingen toe te voegen tot het probleem zich voordoet. Traces zijn ook sehr handig om te zien op welk punt het precies fout gaat.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zonder een regel code kunnen wij moeilijk bepalen waar het probleem precies ligt. Ik denk dat je verwijzingen naar je element niet helemaal goed zijn, zodat wanneer je extra componenten gaat toevoegen je addressering in de soep loopt.

Vertel dus eens duidelijk waar je toetsaanslagen probeert af te vangen, van welk element en hoe je dat doet :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:31:
[...]

Het ligt niet aan de focus?
Probeer anders het probleem te isoleren door steeds dingen toe te voegen tot het probleem zich voordoet. Traces zijn ook sehr handig om te zien op welk punt het precies fout gaat.
Je hoeft niet het hele bericht te quoten hoor ;)

Overigens is TS wel redelijk duidelijk. Als het component wordt toegevoegd is het probleem er, haalt hij het weer weg, dan werkt het weer ;) Valt weinig te isoleren door steeds dingen toe te voegen he ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor jullie reactie... Hierdoor ben ik wel in de juiste richting geraakt.

Ik heb het nu opgelost door het commando:

focusmanager.enabled = false;

op te geven in het frame waarin ik de components declareer..

Ik weet niet of dit de juiste methode is, maar het werkt wel...
Pagina: 1