Image resize powertoy opties aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
Omdat het aantal foto's wat opgeslagen wordt door collega's op mijn werk (ziekenhuis) toeneemt, zijn wij op de ict afdeling op zoek naar een supersimpel programmaatje om foto's met een muisklik permament te kunnen verkleinen. Overschrijven dus van het originele bestand.

nu kan de windowsxp powertoy het en voldoet dat prima aan onze eisen.

klik hier voor overzicht

klik hier voor download

Het enige probleem is dat standaard de optie 'overschrijven' uitstaat (zie plaatje). Die wil ik standaard juist aanzetten. Ook moet eigenlijk de button 'advanced' niet zichtbaar zijn in de GUI. zodat mensen het niet weer uit kunnen zetten.

Ik heb al zitten zoeken in de registry en op de schijf, maar kan daar geen 'standaard' settings vinden. Wellicht hebben jullie een idee hoe zoiets werkt. Ik weet wel dat de apllicatie uit één DLL bestaat:

c:\windows32\system\phototoys.dll

ik had al zitten proberen met een hexeditor en kan dan wel de weergave teksten veranderen, maar de opties kan ik niet vinden. Daar heb ik ook niet echt ervaring mee op zich.

Afbeeldingslocatie: http://img139.imagevenue.com/loc175/th_71238_naamloos.jpg

iemand een idee of dit kan? Of een betere optie voor software mag ook natuurlijk. moet wel even simpel zijn, via context menu en geen losse software.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:10

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het aanpassen van de binary van een product als Powertoys wordt vast niet toegestaan door MS, en logischerwijs praten we daar in Programming dus ook niet over. :P Daarnaast lijk je meer geïnteresseerd te zijn in standaardtools dan zelf programmeren, dus heeft je topic hier verder weinig meer te zoeken. In Client Software Algemeen krijg je waarschijnlijk sneller een antwoord.

PRG>>CSA

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

Misschien kan je er zelf een schrijven? Met bijvoorbeeld C# is het zo gefixed. Je maakt een klein programmatje dat de file inleest, daarna verkleint en weer wegschrijft naar dezeflde file (overschrijven dus). Dit kan allemaal standaard met GDI+. Dan zorg je dat dit prorgammatje in je context menu komt te staan (kan via de registry. ff zoeken op GoT, is al vaker na gevraagd) en klaar ben je.

*edit
crap is het topic tijdens het typen verplaatst... :)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBoB op 10-05-2006 16:54 ]

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
ok nieuwe vraag dus; wie kent er een programmaatje wat bovenstaande doet?

programmeren ben ik niet in thuis dus dat gaat het niet worden.