[SEO] - teken in bedrijfsnaam (hyphen)

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SeeniX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-10-2009
Ik heb het volgende probleem: mijn bedrijfsnaam bevat een - teken (min-teken ook wel hyphen). Nu vind Google dit niet echt tof... hoewel de naam regelmatig in de site voorkomt, blijkt uit de Page analysis van Google Sitemaps dat de bedrijfsnaam niet in de top van gevonden woorden voorkomt, wat zeer onlogisch aangezien de hele site er over gaat.

Heeft iemand een idee hoe ik het min-teken kan omzeilen met een html encoded variant ofzo? Heb al informatie gevonden over ­ en variaties daar op, maar daar zijn de hedendaagse browsers niet echt gelukkig mee.

d-Media || web development & more;

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op http://www.webmaster-toolkit.com/html-entity-chart.shtml staat de HTML code voor een hyphen, maar of dat verschil maakt...

Ik ben totaal geen SEO expert, verre van dat, maar volgens mij worden woorden die té vaak voorkomen in een pagina, genegeerd. Misschien dat dat juist het probleem is? Dat de bedrijfsnaam té vaak voorkomt?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• André
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

Er is niets mis met een - teken, Google ziet dit als een spatie. Als je met je bedrijfsnaam dan niet op 1 staat is waarschijnlijk 1 van de 2 woorden heel algemeen waardoor er andere grotere sites met dat woord boven je komen te staan. Dit heeft niets met de - te maken ;)

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 14:31
André schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:54:
Er is niets mis met een - teken, Google ziet dit als een spatie. Als je met je bedrijfsnaam dan niet op 1 staat is waarschijnlijk 1 van de 2 woorden heel algemeen waardoor er andere grotere sites met dat woord boven je komen te staan. Dit heeft niets met de - te maken ;)
Dit heeft dan toch alles met de - te maken, aangezien google het als spatie ziet?

@TS: Werkt het trouwens wel als je op "Bedrijfs-naam" in google zoekt?

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• SeeniX
@TS: Werkt het trouwens wel als je op "Bedrijfs-naam" in google zoekt?
Jeps dan vindt ie 'm gelijk... Ook als je de quotes weglaat overigens :)

Maar om meer gewicht aan het woord te geven moet het gebruikt worden in je site en dat is lastig als google het hele woord niet 'ziet', vandaar mijn zoektocht naar een workaround.

• SeeniX
André schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:54:
Als je met je bedrijfsnaam dan niet op 1 staat is waarschijnlijk 1 van de 2 woorden heel algemeen waardoor er andere grotere sites met dat woord boven je komen te staan.
Heb je helemaal gelijk in, dat is ook de reden waarom ik de hele naam graag geindexeerd zou zien :)

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Ik denk niet dat er workaround voor is. Dat is nou eenmaal jouw bedrijfsnaam, en daar onder ben je te vinden in Google. Het zou wat zijn als alle woorden die een beetje afwijken ook naar de juiste zoekterm verwijzen.

Maar wellicht is het belangrijker om gevonden te worden op kernwoorden/activiteiten waar jouw bedrijf voor staat. Zo krijg je business....

• André
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

Als ik zoek op de bedrijfsnaam die je in je sig hebt staan sta je op 1. Het voordeel is ook dat mensen naar je toe linken met de tekst "d-media", waardoor je uiteindelijk steeds beter gaat scoren op het woord media.

Dat is ook de reden waarom D-Reizen op 1 staat bij het woord Reizen ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:18

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat het gebruik van een header-tag (hx) ook wel wat zal helpen ;)

Intentionally left blank

• Deegroller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Aansluitend hierop:
Ik bouw op dit moment een site voor een bedrijf met een spatie in de naam. Zoals bijvoorbeeld "Wolters Kluwer".

Wat kan ik dan beter kiezen, qua SEO;
www.wolters-kluwer.com of www.wolterskluwer.com?

Op de site komt uiteraard gewoon Wolters Kluwer te staan.

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:37
Persoonlijk zou ik ze allebei doen, en dan doorsturen naar wolterskluwer.com. En dan niet omwille van een of andere domme SEO-iets maar gewoon omdat je zoveel mogelijk mensen wil die op jouw site komen, ongeacht of ze nou wel of niet een streepje intikken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Deegroller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Ramon de Jesus schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:53:
Persoonlijk zou ik ze allebei doen, en dan doorsturen naar wolterskluwer.com.
Inderdaad. Dat waren we sowieso al van plan :P
Maar maakt het nog wat uit als ik 'Wolters Kluwer' intyp in google?
Zou een url hoger eindigen dan de ander?

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Ja, die met het streepje.

• SeeniX
CaptBiele schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:36:
Maar wellicht is het belangrijker om gevonden te worden op kernwoorden/activiteiten waar jouw bedrijf voor staat. Zo krijg je business....
Zeker waar! :) Maar de vraag was eigenlijk ook meer van technische aard... Wat als, zeg maar

thnx voor de reacties!

Pagina: 1