Ben ik nu compleet?

Pagina: 1
Acties:

• alt1579
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

alt1579

Deus Ex Machina

Topicstarter
Hoi Tweakers!

Ik ben van plan om zelf voor het eerst een pc in elkaar te gaan zetten. De pleisters heb ik al in huis 8)7
Maar nou vraag ik me af of ik met de componenten alleen wel alles heb om de boel daadwerkelijk werkend in elkaar te zetten. Moet ik nog extra kabeltjes, schroefjes, nippeltjes, etc etc in huis halen?
Voor de volledigheid zet ik de componenten even op een rijtje, misschien dat je dan zo kan zeggen of ik er nog wat bij moet hebben.

NZXT Trinity behuizing incl 2 case fans
Enermax Liberty 500W ActivePFC voeding
MSI K8N SLI-FI moederbord
Western Digital WD1600YD 160Gig harde schijf
AMD 64 X2 4200+ dual Core Boxed processor.
OCZ Premier dual channel 1024MB geheugen
XFX GeForce 6800 Xtreme videokaart
Plextor cd/dvd brander)
OS en software.

Bovenstaand systeem is bedoeld voor Flight simmen met een klein budget en met het oog op de toekomst, Windows Vista en FS-X (in een ander topic had ik een andere processor voor ogen, maar ik heb een deal gemaakt met m'n echtgenote: als ik stop met roken, mag ik wat meer geld in de pc steken. Ik ben zaterdag dus gestopt met roken :7 )

Thanks!

Sander.

PS Op veler verzoek nog een keertje ge-edit.

[ Voor 6% gewijzigd door alt1579 op 10-05-2006 16:14 ]

Verwijderd

heb je twee vgakaarten?

Verwijderd

ppssssst: 1024 mb :9

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Meestal worden schroefjes en kabels wel meegeleverd, maar normaal staat dit aangegeven bij een product (BULK = alleen het product, dan moet je dus zelf kabeltjes fixen).
Wat ik het makkelijkste vind in dit soort gevallen is even de shop een mailtje sturen, die weten perfect of ze je BULK leveren of niet, wat je nodig hebt etc. ;)

United we stand, and divided we fall

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-01 14:49
Een operating System ???

[ Voor 90% gewijzigd door CremersDH op 10-05-2006 16:04 ]

Verwijderd

Beetje zonde van het geld om een plextor brander te kopen. Betaal je gemiddeld veel meer voor.
Een asus of zoiets dergelijks voldoet ook prima.
Persoonlijk heb ik het gevoel dat er maar een klein groepje mensen een plextor kopen. Die zijn daar dan echt fan van.

Voor de rest een leuk systeempje hoor. Wat is de totaalprijs dan hiervan?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Stiekum veranderen he... :)

Vind het wel slim dat hij een legale versie van bv Windows wil gaan kopen...

[ Voor 91% gewijzigd door ShellGhost op 10-05-2006 16:05 ]

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Die case is ook niet super die je hebt uitgezocht.
Ik zou gewoon voor een degelijke case gaan. Die NXZT kasten zijn zwaar plastic.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Muis keyboard monitor :P

Sign here against sigs

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:51
xfx 8600 is dat een nieuwe?

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:05
Ken 'm ook niet :?

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Zullen we aannemen dat het 'n 6800 (acht-en-zes.. dus dan kun je nog wel 'ns 'n foutje maken) is mensen?

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
6800???

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-02 15:05
Hahaha ik ook niet, hij zal de 6800 wel bedoelen neem ik aan, of weet hij meer dan ons en heeft hij de volgende generatie kaartjes al?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

wlan kaartje?
bluetooth?
floppydrive? (misschien nodig voor raid drivers installeren)
CPU Koeler (oh nee, ik lees dat je een boxed koopt)

[ Voor 61% gewijzigd door sjolmers op 10-05-2006 16:16 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Dutch_Baseline
  • Laatst online: 11-12-2024
sjolmers schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:13:
wlan kaartje?
bluetooth?
Da's een goeie inderdaad! Vergeet die floppy niet, anders wordt het lastig misschien met die SATA schijf...

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

• alt1579

alt1579

Deus Ex Machina

Topicstarter
Wauw, bedankt voor de replies wat zijn jullie snel zeg :)

1) Ik heb mijn eerste post alweer ge-edit om de typfoutjes eruit te halen. Sorry voor de verwarring.
2)
heb je twee vgakaarten?
Nee, maar ik wil er wel op voorbereid zijn.
3) Over de plextor brander... die heb ik van iemand al een keertje kado gekregen. 8)
Wat is de totaalprijs dan hiervan?
Met bezorgen erbij, 969 Euri.Maar dan moet je de plextor weer even wegdenken.
4)
Muis keyboard monitor
Je hebt gelijk. Gelukkig heb ik al dat spul nog, dus dat scheelt.
5)
wlan kaartje?
bluetooth?
wlan en bluetooth laat ik nog even zitten voor een volgende keer, voorlopig heb ik geen reden om dit aan te schaffen. De floppy sleur ik uit een oude pentium 2 kast die ik op zolder heb staan.

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-02 15:05
Waarom in hemelsnaam een Wlan kaartje als die misschien niet eens een draadloos netwerk heeft. En bluetooth lijkt me ook een beetje overbodig. En als die hem echt een keertje nodig heeft dan kan die alijd nog een dongle'tje kopen

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

dennis112 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:25:
Waarom in hemelsnaam een Wlan kaartje als die misschien niet eens een draadloos netwerk heeft. En bluetooth lijkt me ook een beetje overbodig. En als die hem echt een keertje nodig heeft dan kan die alijd nog een dongle'tje kopen
Omdat de TS er m isschien niet aan denkt en omdat meesbestellen met andere produkten scheeld in verzendkosten.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Hmmm.. ok, maar dan kun je ook dingen als printers, scanners, webcams, tv kaarten you name it er ook wel bij zetten. Ik denk dat TS sec een PC bedoelt.

Sign here against sigs

• alt1579

alt1579

Deus Ex Machina

Topicstarter
Marlibica schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:33: Ik denk dat TS sec een PC bedoelt.
Yep, alleen de pc. En of ik voor het in elkaar zetten van die pc nog wat extra spulletjes nodig heb zoals kabeltjes, schroefjes, nippeltjes, boutjes, moertjes etc. Pleisters had ik ook al en m'n vrouw heeft een EHBO diploma dus dat komt verder wel goed. ;)

Blizt zei:
Meestal worden schroefjes en kabels wel meegeleverd, maar normaal staat dit aangegeven bij een product (BULK = alleen het product, dan moet je dus zelf kabeltjes fixen).
Wat ik het makkelijkste vind in dit soort gevallen is even de shop een mailtje sturen, die weten perfect of ze je BULK leveren of niet, wat je nodig hebt etc.
Thanks! Lijkt me slim om inderdaad even de shop te contacten.

Groetjes,

Sander

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
ShellGhost schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:04:
Stiekum veranderen he... :)

Vind het wel slim dat hij een legale versie van bv Windows wil gaan kopen...
Ik niet, want jij koopt ook niet legaal Photoshop CS, of MS office.

Verwijderd

alt1579 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:25:
Nee, maar ik wil er wel op voorbereid zijn.
Mag ik 1 tip geven!!!!
Ik heb zelf ook sli en een sli moederboord. Ik heb ook een half jaar met 1 kaart gedaan. Een XFX6800GT . Hij is nu al heel lang uit productie. Ik heb mijn tweede kaart 2dehands gekocht op marktplaats. Voor een bedrag dat het nu niet meer waard zou zijn.
TIP: koop gewoon 1 highend kaart met normaal mobo of koop nu 2 VGA kaarten. Ik zou zeker met die 6800 niet te lang wachten aangezien deze zoiezo al oud is.
En volgens mij verandert XFX zoiezo snel van productie!

Verwijderd

kan je niet beter een 7600 GT nemen
die is d8 ik goedkoper en zoiezo beter

SLi is inderdaad onzin, alleen maar meer kosten.

misschien trouwens goedkoper geheugen en dan 2 GB
daar heb je meer aan dan aan ietsje betere timings

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:51
De heele 6800 serie is al bijna nergens meer te krijgen Nvidia allemaal 7 serie :)

Verwijderd

Sli is geen onzin maar je kan echt niet te lang wachten met een tweede kaart. dat is wel zonde van je geld heb ik gemerkt.
Die 6800GT kaar van mij was toen 300 euro en ik heb hem em nu voor 200. Volgens mij veelt te duur, aangezien de XXX nu 149 bij alternate.
BTW bij alternate hebben ze dus nog kaarten van de 6 serie. Ik weet niet of je daar al gekeken hebt?

• blizt

blizt

Wannabe-geek

lvrijn schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:38:
[...]

Ik niet, want jij koopt ook niet legaal Photoshop CS, of MS office.
Heel off-topic, maar dat is gewoon onzin. Er zijn mensen die dat wel doen, alleen omdat jij dat niet doet wil niet zeggen dat andere mensen het niet doen.

• alt1579

alt1579

Deus Ex Machina

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:41:
kan je niet beter een 7600 GT nemen
die is d8 ik goedkoper en zoiezo beter

SLi is inderdaad onzin, alleen maar meer kosten.

misschien trouwens goedkoper geheugen en dan 2 GB
daar heb je meer aan dan aan ietsje betere timings
Ik heb geen 7600GT gezien onder de 170 Euro, en de 6800 Xtreme is 146 Euro. Maar ja als de 6800 Xtreme niet meer te krijgen is, wordt het denk ik helaas toch een duurdere kaart.

Het geheugen heb ik lang over nagedacht en ik blijf het lastige materie vinden. De prijzen lopen heel sterk uiteen. Ik had in eerste instantie zelfs een single channel 1024 uitgezocht met CAS2... toen uiteindelijk toch terug naar CAS2.5 maar dan dual channel. En voor valueRAM zit je voor 1024MB toch rond de 80/90 Euro. Ik ben goedkoper in elk geval niet tegengekomen. ;(

Als ik totaal boven de 1000 Euro uit ga komen, of ik nou ben gekapt met roken of niet maar m'n vrouw vilt me levend 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door alt1579 op 10-05-2006 21:18 ]

• afterparty05
  • Laatst online: 02-07-2023
Hmm, voor mijn gevoel haal je niet alles uit de 1000 euro dat je kan halen. Ik heb hieronderstaand systeem bij elkaar geschraapt bij azerty met een iets mindere voeding, zelfde CPU, 2x zoveel RAM en een top-of-the-notch videokaart, plus dezelfde HDD die jij al had (SATA is deze iig), en een simpel mobo. SLI is in deze opzet onzin omdat je wat flightsim betreft behoorlijk lang vooruitkan, deze kaart is beter dan 2x6800 in SLI.

[img=w,h,1]366,176,http://members.home.nl/chrisweeda/systeem%20alt1579.JPG[/img]

Je zit dan nu op 1025 + 9 euro verzendkosten is 1034, exclusief Windows. Wil je perse onder de 1000, dan zou ik als eerste switchen naar 2x512 mb RAM. Wil je dan ook nog perse windows, dan zou ik een 7600GT of een X1600XT oid kopen. Daar zit wel een behoorlijk performance-gat tussen!

Om je initiele vraag te beantwoorden: bij je mobo zitten alle benodigde kabels, en bij je kast alle benodigde schroefjes. Zelf meenemen: schroevendraaier, en verwarming om af en toe aan te ontladen. Koelpasta wordt ook meegeleverd, maar een tubetje Arctic Silver 5 verdient de aanbeveling, zeker gezien de geringe kostprijs van minder dan 10 euro.
Succes

• alt1579

alt1579

Deus Ex Machina

Topicstarter
Afterparty,

Thanks voor je uitgebreide reply. Ik heb mijn lijstje er maar weer eens op nagezien en weer wat dingen veranderd. Ik ben in elk geval van SLI afgestapt.
Eind van de maand weet ik exact hoeveel ik uit kan geven, dan heb ik alle centjes binnen. Maar meer dan 1000 is echt no-go, dat weet ik nu al |:(

Greetzzz,

Sander
Pagina: 1