Toon posts:

freesco problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb freesco geinstalleerd op een oude 486. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om op mijn netwerk internet te krijgen. :'(
Tijdens het opstarten geef hij bij NAT en Firewall het volgende aan:

Enabling NAT and firewalling... ipfwadm: host/network "" not found Try `ipfwadm -h' for more information. ipfwadm: host/network "" not found Try `ipfwadm -h' for more information. Done

Volgens mij betekend dat, dat hij het netwerk niet kan vinden. Klop dat?

Het rare is dat ik wel instaat ben om van uit mijn client de router te benaderen.

Daarnaast start MSN messenger service wel op.

Ook kan ik pingen naar de netwerk kaart th1 in de router.

Waarschijnelijk doe ik iets fout maar wat, ik weet het niet meer. Iemand mischien een idee hoe ik verder kan kijken wat er mis is.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je eth0 moet het internet zijn en je eth1 je LAN. als dat klopt moet je eens een ping naar je eth1 doen en dan naar je eth0. Heb je ook DHCP aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb ik aan staan.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je het al een tweede keer geprobeerd te downloaden/configureren? Welke opties gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Het is al gelukt :) , bleek dat ik het adres van de DNS server nog moest invullen. Iemand had gezegd dat, dat niet nodig was omdat ik dhcp had aanstaan. Blijk niet het geval te zijn hij werk nu. Maar bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Topicstarter
kom een nieuwe probleempje bij, kan mijn mail niet meer ophalen. Waarschijnelijk weet hij de plaats niet. Mail account bij @home, weet iemand toevallig de instelling hiervoor, als je freesco gebruikt.

• axl
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-03 21:52

axl

gewoon even vanaf je freesco bak even een traceroute naal server mail. dan krijg je zijn ipadres. dit ip adres vul je in je mail prog.
2e manier. je pc alleen aansluiten op het kabel modem en dan met winipcfg je domein bekijken. in assen is dit
assen1.dr.nl.home.com. dit vul je in bij een van de eerste vragen in de freesco setup, rebooten dan is freesco klaar. dan in je mail programma voor de pop en smtp server "mail" invullen als server. dan rebooten (zodat hij de nieuwe domein instellingen via dhcp krijgt) en klaar
Pagina: 1