Toon posts:

Verhuizen nameservers -- hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een reselleraccountje en wil graag twee domeinnamen daar naartoe 'verhuizen' zonder voorlopig de oude hoster (Space1) op te zeggen. In de begeleidende mail van het reselleraccount staat dat ik de domeinen kan overzetten door bij de oude hoster de nameservers te veranderen naar, laat ik voor het gemak zeggen, xx.xx.xx.35 en xx.xx.xx.36

Nu kan ik bij Space1 wel dns-aanpassingen maken, maar het gaat hier om andere/uitgebreide instellingen. Kan iemand me vertellen hoe ik de nameservers gewijzigd krijg, of is het met deze instellingen niet mogelijk?

Te wijzigen is:
@ MX 15 mail
@ A 0 yy.yy.yy.113
* A 0 yy.yy.yy.113
db A 0 yy.yy.yy.34
mail A 0 yy.yy.yy.77
mgw A 0 yy.yy.yy.51
@ MX 10 mgw

En vervolgens twee regels die niet te wijzigen zijn:
@ NS 0 NSTA.JTH.NET
@ NS 0 NSTA1.JTH.NET

Verwijderd

De laaste twee hoeven ook niet.

Wat er gezegd is dat je vanuit de nameservers van je huidige hoster gaat verwijzen naar de mail/web server van je nieuwe.
Op dat moment wanneer je klaar bent, maak je dezelfde instellingen in de dns bij je nieuwe hoster. En start je daarna de verhuizing,

Daar zul je weinig van merken, behalve dat door verkeerd geconfigureerde nameservers van derden de verwijzingen naar je oude plek wat langer blijven staan. Daardoor is het verstandig beide oplossingen een week tot twee weken te laten bestaan.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tja, 2 mogelijkheden volgens mij:
1) mailen naar Space1 met verzoek om je nameservers te wijzigen
2) kijken of je zelf het beheer kunt krijgen over de nameserver-instellingen als je je domeinbeheer verhuist naar je nieuwe reseller.

Verwijderd

Topicstarter
Ahh, okay. Dus het gaat om die twee NS-regels die ze nou juist niet-veranderbaar gemaakt hebben... dan wordt het dus een mailtje sturen... ;)