Toon posts:

[ipod mini] kapot en van kastje naar de muur gestuurd

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een ipod mini maar mn clickwheel is kapot gegaan.
Ik heb de ipod voor mn verjaardag gehad (20 oktober 2005) en ik heb hiervan geen bonnetje.
Dit was geen probleem volgens het apple center want de ipod was gekocht bij mediamarkt rotterdam in het centrum en daar zouden ze dus via een rekeningnummer het bonnetje kunnen opzoeken.

Ik kom bij mediamarkt bij het service centrum hele tijd gewacht ben ik aan de beurt en leg mn verhaal uit zegt het meisje daar "je moet even naar boven bij de informatie balie aankloppen daar kunnen ze je bon opzoeken" dus ik daarheen staat er een geit die me afsnauwt dat ik dan met een afschift moet komen :| en dat het niet anders kan, terwijl het net wordt verteld van wel..

Dus ik was best pissig ik weer terug naar apple centre in rotterdam ook en ga daar maar vragen wat het kost om te repareren aangezien ik er toch niet uit zou komen met mediamarkt, daar zegt een mevrouw dat ik dan naar de apple site moet gaan, mn ipod moet registreren en dat ik dan ergens me kon aanmelden voor de reparatie van mn ipod (dan zou ik een doosje thuis krijgen waarmee ik hem moet versturen) en dit zou dan niks kosten.

Weet iemand hoe dit zit en wat het kost want ik geloof niet in gratis!
Ik heb mn ipod dus nu iets meer dan een half jaar en er zit een jaar garantie op toch?

bedankt alvast

Ferry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

RMA is binnen de garantie periode gratis

Verder moet je niet pissig worden, maar je koelte bewaren. Medewerkers doen ook maar gewoon hun werk op de manier hoe ze het geleerd hebben. Als iemand je probeert af te schepen vraag naar een manager of supervisor...

[ Voor 74% gewijzigd door Jimbolino op 10-05-2006 14:37 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 03:12

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:26:
Hallo,

Ik heb een ipod mini maar mn clickwheel is kapot gegaan.
Ik heb de ipod voor mn verjaardag gehad (20 oktober 2005) en ik heb hiervan geen bonnetje.
Dit was geen probleem volgens het apple center want de ipod was gekocht bij mediamarkt rotterdam in het centrum en daar zouden ze dus via een rekeningnummer het bonnetje kunnen opzoeken.

Ik kom bij mediamarkt bij het service centrum hele tijd gewacht ben ik aan de beurt en leg mn verhaal uit zegt het meisje daar "je moet even naar boven bij de informatie balie aankloppen daar kunnen ze je bon opzoeken" dus ik daarheen staat er een geit die me afsnauwt dat ik dan met een afschift moet komen :| en dat het niet anders kan, terwijl het net wordt verteld van wel..

Dus ik was best pissig ik weer terug naar apple centre in rotterdam ook en ga daar maar vragen wat het kost om te repareren aangezien ik er toch niet uit zou komen met mediamarkt, daar zegt een mevrouw dat ik dan naar de apple site moet gaan, mn ipod moet registreren en dat ik dan ergens me kon aanmelden voor de reparatie van mn ipod (dan zou ik een doosje thuis krijgen waarmee ik hem moet versturen) en dit zou dan niks kosten.

Weet iemand hoe dit zit en wat het kost want ik geloof niet in gratis!
Ik heb mn ipod dus nu iets meer dan een half jaar en er zit een jaar garantie op toch?

bedankt alvast

Ferry
Je reactie is een beetje erg vreemd. Kort gezegd concludeer ik dit uit je post;

- Je bon is kwijt
- MediaMarkt kan de bon opzoeken met je afschrift

Rest snap ik niet... begrijp het probleem van een afsschrift opzoeken niet zo.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er ook niks van gezegt ofzo ben weer weggegaan maar van binnen dacht ik stoute dingen..

Hoe kan ik dat dan aanvragen via de apple website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:41:
Ik heb er ook niks van gezegt ofzo ben weer weggegaan maar van binnen dacht ik stoute dingen..

http://www.apple.com/nl/support/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 03:12

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:41:

Ik doelde meer op jou eigenlijk, tis immers je eigenlijk verantwoordelijkheid, je kan toch zo met online bankieren een afschrift uitprinten oid.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb hem niet zelf gekocht vandaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Ferry,

Check deze pagina eens van Apple, http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=32222

Als je een reparatie wilt aanvragen voor je iPod moet je dat doen via http://depot.info.apple.com
Maar ook dan zul je hoogstwaarschijnlijk een aankoopdatum moeten intikken.

Maar let op: als het een software-probleem blijkt te zijn zul je hiervoor moeten betalen, mits je een AppleCare Protection Plan hebt!

Dus doe eerst effe de 5 R's voor je iPod: Reset, retry, restart, reinstall, restore

Have fun! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:55
http://www.apple.com/nl/support/ipod/service/
> Request iPod Service online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 15:00

Dr C

met C en CK

Waarom neem je je afschrift niet mee. Probleem opgelost. Desnoods print je een afschrift via internetbankieren of regel het via de bank. Kan me best voorstellen dat ze wel enig bewijs willen hebben en hun niet al het werk moet doen.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 15:53
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:45:
nee ik heb hem niet zelf gekocht vandaar..
Je kan toch aan degene die hem voor jou gekocht heeft vragen om een afschrift, de afschrijvingen die er niet toe doen kan hij dan maskeren. Of je vraagt hem of hij de bon nog heeft :?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:48:
Hey Ferry,

Check deze pagina eens van Apple, http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=32222

Als je een reparatie wilt aanvragen voor je iPod moet je dat doen via http://depot.info.apple.com
Maar ook dan zul je hoogstwaarschijnlijk een aankoopdatum moeten intikken.

Maar let op: als het een software-probleem blijkt te zijn zul je hiervoor moeten betalen, mits tenzij je een AppleCare Protection Plan hebt!

Dus doe eerst effe de 5 R's voor je iPod: Reset, retry, restart, reinstall, restore

Have fun! ;)
Apple support is gewoon gratis als je iPod binnen de garantieperiode gaat. Ik heb m'n Apple producten in allemaal verschillende winkels gekocht, maar teruggaan naar de winkel is wel het laatste wat ik zou doen als er iets defect is. Rechtstreeks zelf regelen met Apple is sneller, zorgvuldiger en makkelijker. De aankoopdatum moet je wel online opgeven, maar daar hoef je geen bewijs voor te overhandigen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Canaria schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:55:
[...]

Apple support is gewoon gratis als je iPod binnen de garantieperiode gaat. Ik heb m'n Apple producten in allemaal verschillende winkels gekocht, maar teruggaan naar de winkel is wel het laatste wat ik zou doen als er iets defect is. Rechtstreeks zelf regelen met Apple is sneller, zorgvuldiger en makkelijker. De aankoopdatum moet je wel online opgeven, maar daar hoef je geen bewijs voor te overhandigen.
Bedankt allemaal het is gelukt..
Hopelijk gaat het een beetje snel!

hoe lang duurde het hele proces bij jou?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ohh mislukt denk ik!

Voordat wij u een vervangend exemplaar kunnen toesturen, moet u uw iPod naar Apple sturen. Binnen enkele dagen ontvangt u daarvoor op het opgegeven adres een doos waarin u het product dient te verzenden. Bovendien ontvangt u instructies over de juiste wijze van verzending.

\\bla\\

Indien Apple u heeft verzocht om uw aankoopbewijs te overleggen, kunt u dat, samen met het verzendnummer, faxen of opsturen met behulp van de onderstaande gegevens.

Faxnummer: 00 353-21-428-3917

Wij kunnen uw aanvraag pas in behandeling nemen als wij het aankoopbewijs hebben ontvangen.

Hartelijk dank,

Apple

dus nu moet ik toch nog een bon hebben of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

er staat 'Indien Apple u heeft verzocht...'

Als ze dat niet hebben hoeft het dus niet ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Wat Whieee zegt.
Alleen als er expliciet naar gevraagd is in een eerder stadium (kennelijk bij jou niet) moet je de bon faxen/sturen/mailen/whatever.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik had een kapotte ipod, ga naar apple store, tikken het serienummer in en ze nemen m in voor garantie... is dit exceptioneel dan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Ik heb mijn iPod mini laast ook opgestuurd voor garantie ( Ding deed niks meer... kreeg disc write errors etc).

Ben naar de Apple site gegaan en kreeg zo'n doosje thuis gestuurd. (serienummer heb ik geregistreerd bij Apple hij was ook aangeschaft bij Apple.com)

iPod in het doosje gedaan UPC komt hem ophalen en na 3 dagen had ik een nieuw exemplaar. (verbaasde me omdat de gene die ik had ingeleverd beschadigd was rechts boven. Was helemaal ingedeukt na een val.) Kreeg er nog wel een brief bij van... indien de ipod niet onder de garantie valt ontvangt u binnen 7 dagen een factuur voor het vervangend exemplaar.

Nooit een factuur binnen gehad, ook nooit een aankoop bewijs moeten tonen.

Top service!

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Eventjes wat rechtzetten.

Telefonisch support op iPods is niet gratis tijdens de volledige garantie periode (1 jaar) zoals hierboven werd verneld. Telefonisch support is namelijk maar eenmalig gratis tijdens de eerste 90 dagen na aankoop bij iPods. Daarna betaal je per incident 49 euro of je koopt een Applecare Protection Plan a 59 euro voor je iPod waardoor je vanaf de dag van aankoop 2 jaar garantie hebt + telefonische ondersteuning.

Wanneer je je iPod later dan 90 dagen na manufacturing date koopt, word je gevraagd per fax het aankoop bewijs op te sturen wanneer je telefonische support nodig hebt of een reparatie opgeeft via de depot.info.apple.com website. Het *kan* voorkomen dat er al een aankoop datum in het systeem staat, wanneer je in dat geval reparatie opgeeft binnen het jaar garantie via de site word je niks gevraagd van aankoops bewijzen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb t doosje ook binnen maar waarneer komt UPS het weer ophalen eigenlijk?

Wel nette service zo met een zak erbij voor spoedverzending..
maar daar betaal je ook wel voor eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:14:
Ik heb t doosje ook binnen maar waarneer komt UPS het weer ophalen eigenlijk?

Wel nette service zo met een zak erbij voor spoedverzending..
maar daar betaal je ook wel voor eigenlijk
Eventjes bellen met UPS en dan komen ze het halen. Had je geen beschrijving erbij in de vorm van een kort briefje? Of een nummer van UPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 11:18

TiMMieJ

PSN: Orixez

Mensen,

Ook ik heb een probleem met mijn ipod en even een vraagje over de support.
Ik moet een CC nummer opgeven maar heb er geen is dit een must voor een service call?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Wanneer je na 90 dagen na aankoop belt met Apple en je hebt geen Applecare protection plan dan zul je die moeten aanschaffen. Dit kan ook via een bankoverschrijving maar die moet dan eerst verwerkt zijn voordat je wordt verder geholpen. Wanneer je dit niet wilt aanschaffen kun je ook betalen per incident, dit gaat alleen met creditcard.

-edit-

Overigens is dat bij iPods niet de moeite waard, betalen per incident. Het scheelt maar 10 euro met een protection plan en bij een protection plan verleng je de garantie + telefonische support tot 2 jaar na aanschafdatum.

http://www.apple.com/nl/support/products/overview.html

[ Voor 31% gewijzigd door ericafterdark op 12-05-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FF een update van mijn reparatie..

Alles goed gegaan doosje opgestuurd.. is gemaakt.. zou hem weer terug krijgen op 24 mei!
ik helemaal jeej! heeft UPS hem bij iemand anders in Papendrecht afgegeven niet op mijn adres..

Dus ik bellen dat het fout is gegaan zeggen ze dat ze het bij een receptie hebben afgegeven en ik woon verdorie in een rijtjeshuis en bij UPS zijn ze dat doosje ook komen brengen en halen op mijn thuis adres om die ipod bij Apple te krijgen.
Diegene die heeft getekent heeft ook niet dezelfde achternaam als mij en bij UPS zeggen ze kunnen we niks meer aan doen ga maar naar Apple toe..
Bij Apple zeggen ze dat de ipod wel is afgegeven op mijn adres maar alleen dan aan de receptie.. Ik heb geen receptie thuis en ook geen butler ofzo! stel geiten!
Dus ik bellen en nu gaan ze een onderzoek doen van 10 dagen hoe dat nu kan.. en ondertussen loopt een of andere pipo met MIJN Ipod rond!!!!

dus ondertussen ben ik al een kleine maand verder..
Echt hele slechte service dit! en gewoon zeggen dat ze niks voor me kunnen betekenen..

ben ik de enige bij wie dit is overkomen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Wel, wij zijn geen stel geiten. Wij kijken gewoon naar het trackin nummer en zien dan wat er gebeurd. De service zelf is overigens gewoon goed, je hebt alleen de pech dat UPS een fout maakt. Wat wij nu doen is kijken waar het mis is gelopen en ja dit kan eventjes duren. Ben blij dat we je proberen te helpen, ik vind het zelf ook een kut sitatie voor je. Don't worry.

-edit-

Toevallig heb ik recent nog een geval gehad, daarvan is de iPod helemaal spoorloos op het moment. Kunnen wij niks aan doen, is iets wat we met UPS moeten bekijken per geval want het gaat normaal gesproken wel altijd goed.

[ Voor 25% gewijzigd door ericafterdark op 26-05-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eiríkr schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 18:57:
Wel, wij zijn geen stel geiten. Wij kijken gewoon naar het trackin nummer en zien dan wat er gebeurd. De service zelf is overigens gewoon goed, je hebt alleen de pech dat UPS een fout maakt. Wat wij nu doen is kijken waar het mis is gelopen en ja dit kan eventjes duren. Ben blij dat we je proberen te helpen, ik vind het zelf ook een kut sitatie voor je. Don't worry.

-edit-

Toevallig heb ik recent nog een geval gehad, daarvan is de iPod helemaal spoorloos op het moment. Kunnen wij niks aan doen, is iets wat we met UPS moeten bekijken per geval want het gaat normaal gesproken wel altijd goed.
sorry bedoel niet persoonlijk ofzo maar ik werd een beetje rot geholpen..

ze bleven ook volhouden dat ze het bij mij thuis aan de receptie hadden afgeven.

Ze hebben toch ook eerst een doos bezorgt en opgehaald bij mij en ze verzekerde mij dat het ook niet meer op een ander adres kon worden afgegeven of worden opgehaald omdat het bij Apple op mijn naam en adres staat geregistreerd..
dus vandaar dat ik boos ben dat ze het opeens bij een receptie afgeven terwijl de doos daar niet is opgehaald.. dat ois toch een blunder van UPS

Apple is al met al een goede service maar UPS maakt een fout, sturen me naar Apple en die gaat weer contact zoeken met UPS maar die weten niet waar die ipod is..

toch toch zo ff 200 euro wat zoek raakt.. en nu maar afwachten of ze volgende keer dan niet weer naar hetzelfde adres rijden om de ipod bij de receptie af te geven dan is die persoon erg blij..

Ook asociaal trouwens om een pakket van iemand anders aan te nemen en vervolgens te houden!

ps. dat onderzoek was ergens bij te houden maar is dat op de apple site of op de UPS site?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 18:33:
FF een update van mijn reparatie..

Alles goed gegaan doosje opgestuurd.. is gemaakt.. zou hem weer terug krijgen op 24 mei!
ik helemaal jeej! heeft UPS hem bij iemand anders in Papendrecht afgegeven niet op mijn adres..

Dus ik bellen dat het fout is gegaan zeggen ze dat ze het bij een receptie hebben afgegeven en ik woon verdorie in een rijtjeshuis en bij UPS zijn ze dat doosje ook komen brengen en halen op mijn thuis adres om die ipod bij Apple te krijgen.
Diegene die heeft getekent heeft ook niet dezelfde achternaam als mij en bij UPS zeggen ze kunnen we niks meer aan doen ga maar naar Apple toe..
Bij Apple zeggen ze dat de ipod wel is afgegeven op mijn adres maar alleen dan aan de receptie.. Ik heb geen receptie thuis en ook geen butler ofzo! stel geiten!
Dus ik bellen en nu gaan ze een onderzoek doen van 10 dagen hoe dat nu kan.. en ondertussen loopt een of andere pipo met MIJN Ipod rond!!!!

dus ondertussen ben ik al een kleine maand verder..
Echt hele slechte service dit! en gewoon zeggen dat ze niks voor me kunnen betekenen..

ben ik de enige bij wie dit is overkomen?
echt schandalig dit! :( ik zou als het veel langer duurt een aanklacht indienen, want dit is gewoon natuurlijk belachelijk!! :r zou gewoon om te beginnen apple eens bellen, en je verhaal RUSTIG! vertellen.... kijken wat r dan gebeurt, als dat niet helpt. verdere stappen ondernemen.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 21:44

En1

uhm :) ik werk bij een ASP ( apple service provider) en als je ipod gewoon in garantie is kan je gewoon bij een ASP die bij jouw in de buurt zit langs gaan en zij kijken dan via het serie nr of die nog in de garantie zit en ze testen hem even (ik teminste :P ) of hij idd echt kapot is en dan word hij gewoon via het ASP naar apple gestuurt :) kost je nix teminste bij ons niet :)

Maximum effort - Deadpool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:50

merijnen

Beam Me Up Scotty!

En1 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:39:
uhm :) ik werk bij een ASP ( apple service provider) en als je ipod gewoon in garantie is kan je gewoon bij een ASP die bij jouw in de buurt zit langs gaan en zij kijken dan via het serie nr of die nog in de garantie zit en ze testen hem even (ik teminste :P ) of hij idd echt kapot is en dan word hij gewoon via het ASP naar apple gestuurt :) kost je nix teminste bij ons niet :)
Ik denk dat de TS daar weinig meer aan heeft, aangezien z'n iPod is afgegeven bij een receptie die hij niet heeft. De iPod is al gemaakt zegt hij, maar nu afgegeven op een verkeerd adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 21:44

En1

ja dat snap ik , maar was ff ter informatie mocht iemand eens hetzelfde probleem hebben met een apple produkt in garantie, gewoon langs een ASP gaan dat scheelt een hoop gezeik trust me :)

Maximum effort - Deadpool

Pagina: 1