Toon posts:

Samsung harde schijf voor Compaq Armada E500

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben in bezig van een P3 compaq armada E500 800mhz. Er zit maar een 10GB (4200rpm) harde schijf in. Deze wilde ik uitbreiden met een grotere harde schijf.
Mijn oog viel op deze harde schijf:

Samsung, HM120JC
120 GB
12ms 8MB 5400RPM
U-100 IDE
Spinpoint M60

http://www.gsmhut.net/productenv.php?id=72395

Echt wisten zij mij niet te kunnen vertellen of deze geschikt was voor mijn laptop.

Andere schijnen via een andere leverancier wel te werken met mijn laptop.:
60GB Samsung SpinPoint M40
80GB Toshiba MK-80326xA
100GB Fujitsu MHU2100AT

Kan iemand mij vertellen of deze samsung harde schijf in mijn compaq armada E500 past en zal werken?

Alvast bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Dit zal naar mijn weten gewoon moeten werken. Maar vergeet niet dat de performance niet reuze zal steigen aangezien je cpu nog altijd een bottleneck is.

Verwijderd

lijkt me ook dat dat wel moet gaan werken :)
ik denk dat je er een stuk op vooruit gaat want de standaard schijfjes in de wat oudere laptops maken echt een klere herrie en zijn daarnaast ook nog eens heel erg traag :P

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Waarschijnlijk moet je dan ook je bios updaten, anders wordt de schijf niet herkent.
Athans bij pc's wil dat nog wel eens het geval zijn, zeker met oude pc's. :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Heb de harde schijf besteld en even wachten totdat deze binnen komt.
Hopen dat alles zonder problemen zal werken.

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56
Laat aub even weten of het werkt. Ik heb zelf ook een E500. Altijd nuttige info.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Topicstarter
Harde schijf is gister binnengekomen.
Koste wel wat tijd om die hdd in me laptop te krijgen. Kon de juiste schroevendraaier niet vinden. Zitten zeer kleine schroeven in.
Harde schijf er in. Windows Cd-Rom er in en formatten maar. Laptop is nog steeds aan het formatten, duurt nog eventjes. Maar geeft in ieder geval 114470mb aan. Lijkt dus goed.
Hoorde namelijk van verschillende leveranciers dat me laptop de grote harde schijf niet zou herkennen en werd aangeraden om een 30gb harde schijf er in te doen. Risico toch maar genomen.
Als windows er op zit kijk ik nog wel een keer.
Totzover ging alles goed.

Verwijderd

zijn p3 800 kan nog erg snel zijn met een nieuwe hdd en veel geheugen

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 22:47
Heb thuis ook zo eentje voor mij vriendin, met 20gig schijfje en 512 ram. Niks mis mee, om wat te surfen en word/pps/... werkt dat perfect en vlotjes...

Verwijderd

Fire69 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:40:
Heb thuis ook zo eentje voor mij vriendin, met 20gig schijfje en 512 ram. Niks mis mee, om wat te surfen en word/pps/... werkt dat perfect en vlotjes...
Als hij tijdens de installatie je volledige hdd laat zien, werkt hij goed.

Hier kan dus nu een slotje op moderator!

Succes verder met je nieuwe hdd 8)

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP staat er nu op.
Er blijft 111 GB over in windows. Bij deze computer geeft ie dus aan 120....... nog wat bytes.
Harde schijf werkt dus goed. Samen met 512MB geheugen een lekkere snelle oude laptop nu 8)
Pagina: 1