GRUB hangt na ghosten schijf

Pagina: 1
Acties:

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-02 10:30
Beste tweakers,

omdat ik de Linux-installatie (FC1) op mijn serverbak (Dell Poweredge 600SC) wil upgraden, besloot ik eerst even de schijf (160GB) te Ghosten naar een andere (200GB), met de "disk-to-disk" optie. Na een uur of 3 was dit eindelijk klaar, en als test sloot ik de 200GB aan als primary master (dus zonder de 160GB). Als ik nu opstart krijg ik het volgende: "GRUB _" te zien.

Ik herinner me dat dit met LILO redelijk vaak voorkwam, maar met GRUB heb ik dit nog nooit meegemaakt. Ik heb wat rondgezocht naar oplossingen, maar niet veel gevonden. Als het goed is heb ik nu een exacte kopie van de beginsituatie (met uitzondering van de extra ruimte op de 200gb) dus hoort dit helemaal niet te gebeuren. Iemand een suggestie?

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik zou gewoon met een Knoppix, Slax, of iets dergelijks je GRUB opnieuw installeren op je nieuwe schijf. Ik geloof dat je dat kan doen met grub-install hd0 :? (met natuurlijk wel de goeie hd* invullen)

Verwijderd

Heb je geprobeer met een live cd.
Dan chroot de enviroment
en grub install te draaien.
Omdat mischien je MBR niet mee is geghost.

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-02 10:30
Ah, ik had even geen live-cd bij de hand en ik nam aan dat het MBR wel meegekopieerd moest zijn omdat ik anders uberhaupt geen grub zou krijgen. Heb op het moment geen tijd maar ik zal het later vandaag eens proberen.

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Surfer

~

Ik heb het ook een paar keer gehad. De oplossing is inderdaad zoals hierboven beschreven:

- Booten met een liveCD
- chrooten naar je eigen omgeving
- grub opstarten
- root (hdx,x)
- setup (hdx)
- quit

Rebooten, en het probleem zou verholpen moeten zijn...

“I'd give an arm to be ambidextrous!"