Er zijn hier op GoT vele topics die gaan over het meesturen van het juiste Content-Type van een XHTML code/pagina.
De juiste content-type moet zijn: application/xhtml+xml
Voor zover ik weet kan ik de Content-Type van een document op 2 verschillende plekken definieren.
Namelijk in de HEAD Meta-tag:
Maar ook als juiste content-type meesturen d.m.v. bijv.
Omdat IE geen application/xhtml+xml ondersteund wordt indien application/xhtml+xml niet geaccepteerd wordt gewoon text/html meegestuurd.
Beide zijn compleet verschillend naar mijn idee.
Mijn vraag: welke moet je nou specificeren voor de juiste content-type? Oftewel, waar hoort het? Bij beiden of.....?
Volgens mij gebruiken veel mensen maar 1 van de 2, maar zijn ze niet beiden nodig?
Het vreemde ook vindt ik trouwens dat wanneer ik FireFox gebruik en dus met bovenstaande manieren application/xhtml+xml meestuur als Content-Type Firefox dit toch aangeeft als Page info:
(Bij type staat gewoon: text/html)
De juiste content-type moet zijn: application/xhtml+xml
Voor zover ik weet kan ik de Content-Type van een document op 2 verschillende plekken definieren.
Namelijk in de HEAD Meta-tag:
HTML:
1
| <meta http-equiv="Content-Type" content="application/xhtml+xml; charset=ISO-8859-1" /> |
Maar ook als juiste content-type meesturen d.m.v. bijv.
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| 'Sending correct XHTML MIME type If InStr(Request.ServerVariables("HTTP_ACCEPT"), "application/xhtml+xml") > 0 Then Response.AddHeader "Content-Type", "application/xhtml+xml" Response.Write "<!-- MIME: application/xhtml+xml //-->" Else Response.AddHeader "Content-Type", "text/html" Response.Write "<!-- MIME: text/html //-->" End If |
Omdat IE geen application/xhtml+xml ondersteund wordt indien application/xhtml+xml niet geaccepteerd wordt gewoon text/html meegestuurd.
Beide zijn compleet verschillend naar mijn idee.
Mijn vraag: welke moet je nou specificeren voor de juiste content-type? Oftewel, waar hoort het? Bij beiden of.....?
Volgens mij gebruiken veel mensen maar 1 van de 2, maar zijn ze niet beiden nodig?
Het vreemde ook vindt ik trouwens dat wanneer ik FireFox gebruik en dus met bovenstaande manieren application/xhtml+xml meestuur als Content-Type Firefox dit toch aangeeft als Page info:
(Bij type staat gewoon: text/html)