Toon posts:

alpha png in IE

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
we weten allemaal dat alpha channels een png in IE<=6 niet werken en dat daar wel oplossingen voor zijn.

Nu heb ik helemaal geen zin in die oplossingen, maar wil ik iets anders, wat volgens mij wel mogelijk moet zijn.

Ik heb namelijk een paar knoppen met een hele lichte gradient als achtergrond, zodat de boel een beetje bol lijkt. De icoontjes die erop komen zijn png24 en dat ziet er dus prima uit, behalve in IE.

Wat ik in IE zie is ipv de transparante achtergrond van de png, een zeeblauwgroenige achtergrond. Nu zou ik het de mooiste oplossing vinden als die achtergrond gewoon wit is, dan valt het namelijk bijna niet meer op en hoef ik ook niet met allerlei hacks, scripts en/of filters de boel op te gaan lossen.

Nu vraag ik me af of en hoe ik die kleur kan instellen, in photoshop kan ik iig niet iets vinden dat me dat laat doen.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:44
Vreemd, Mophor, ik heb tot nu toe bij png alleen grijze achtergronden gezien in IE6... Heb je een voorbeeldje?
@ André: voor zover ik weet is in IE de achtergrond van png24 net als applets grijs, niet zeeblauwgroen...

[ Voor 34% gewijzigd door Savantas op 10-05-2006 14:09 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 13:33

André

Analytics dude

Komt die zeeblauwgroenige kleur niet vanuit de standaard rendering van IE voor wat betreft PNG's? Net zoals Applets altijd eerst grijs zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/tests/calendar/objects/res/btn1.png

die achtergrond is bij mij in IE zeeblauwgroenigachtig

ik heb ze inderdaad ook grijs gezien, vandaar dus dat ik denk dat het te kiezen zou moeten zijn

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 14:30 ]

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:44
Bij mij net zo grijs als anders, Mophor... Zou anders wel tof zijn als je nog enigszins een kleur kon kiezen (al zou volledige support van alpha veel beter zijn...).

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• bartje321
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-01 11:35
ie7 ondersteunt transparantie :) en ie voor windows mobile (5 in ieder geval) ook
maar het is niet zo moeilijk om een script toe te voegen, en bij niet al te veel platjes is er ook geen vertraaging op te merken, gebruik je er echter zoon 100png's op een pagina, dan raad ik je het gebruik er van af, aangezien de laadtijd hierdoor verhoogd wordt

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-01 20:09

2mb

Hier is hij ook gewoon grijs, IE 6 SP1 onder Windows 2000:

Afbeeldingslocatie: http://img50.imageshack.us/img50/6841/pnggrijs1pt.png

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
2mb schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:47:
Hier is hij ook gewoon grijs, IE 6 SP1 onder Windows 2000:

[afbeelding]
same here onder winXP & IE6

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• bartje321
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-01 11:35
de kleur van het 'grijze' gedeelte is ook afhankelijk van welk kleurenschema of thema (van windows zelf, rechts op desktop --> eigenschappen) je gebruikt

• Xe0eX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-06-2023
Het aanpassen van de kleur is niet mogelijk zonder gebruik te maken van een hack.
Op de volgende pagina staat een goede hack welke gewoon deze achtergrond kleur goed transparant maakt. Het script werkt op basis van javascript, gewoon 1 keer includen http://www.allinthehead.com/retro/69. Dit werkte perfect voor mij :)

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

XeOeX schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:10:
Het aanpassen van de kleur is niet mogelijk zonder gebruik te maken van een hack.
Op de volgende pagina staat een goede hack welke gewoon deze achtergrond kleur goed transparant maakt. Het script werkt op basis van javascript, gewoon 1 keer includen http://www.allinthehead.com/retro/69. Dit werkte perfect voor mij :)
Deze werkt inderdaad goed. Helaas werkt het alleen maar voor achtergronden.

Zie de startpagina link in mijn signature voor het resultaat. :P

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
hmz, jammer, zal dan met m'n windows theme te maken hebben idd, als het bij iedereen anders is, lijkt het me sterk dat het in de file te regelen valt

dat filtergebeuren in IE ken ik wel, alleen is in dit geval niet toe te passen, ik gebruik namelijk een png met sprites als achtergrond en die herpositioneer ik op basis van de button state. En het positioneren van dat filtergebeuren is nu net weer niet mogelijk

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 09:35
ligt idd aan het thema. k heb t heir ook even geprobeerd, nu is het vlak rood/roze bij mij, en met een ander thema weer grijs...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
hier doet ie t gewoon goed :? ..... Oh ja waar ook , ik gebruik geen IE ;)

Maar even serieus, het is hier grijs , maar lichter grijs dan dat plaatje van 2mb

LinkedIn
BlackIntel

• mullah
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-07-2025
je kon met pngcrush een aantal opties aanpassen, het kan zijn dat ja hiermee de default transparantiekleur ook kunt aanpassen... ( [google=pngcrush] )

in ieder geval kun je daarmee de gammacorrectie die photoshop eraan toevoegt verwijderen
Pagina: 1