Toon posts:

Siemens mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
<quote>
Siemens D1107-A (+LAN, Slot 1)
Proccesor
Intel Pentium II met 66 / 100 MHz fsb
Pentium III met 100 MHz fsb
Celeron
Chipset Intel 440BX
Front side bus 100 MHz
Slots 2 x ISA, 5 x PCI , 1 x AGP
IDE controller 2 x U33
Geheugen 3 x DIMM (PC100) max. 768 Mb SDRAM
Muis PS/2
Toetsenbord PS/2
Com poort 2 x
Printer poort 1 x
USB 2 x
Info Met onboard LAN: Intel 82559 10/100
</quote>

Dit moederbord zag ik te koop bij Alternate.
Ik zoek een betaalbaar moederbord voor m'n PIII 600 Slot-1. En het feit dat er een onboard LAN op zit is ook wel makkelijk.
Zijn er tweakers die ervaring hebben met dit moederbord en zo ja, is het wat, of kan ik toch beter verder kijken naar een Asus of een Abit?

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor het omhooghalen :o
Ik weet dat Siemens geen mainstream moederbordenfabrikant is maar iemand moet hier toch wel iets over weten.

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:07
Uit de C'T tests van mainboards kwamen de Siemens mb's altijd goed uit de bus.

A la Intel een beetje he: goede, zeer stabiele moederborden maar mogelijkerwijs wat kritisch qua geheugen en niet direct een tweaker bord.

Ik zal vanavond eens kijken of ik dat moederbord in een van m'n C'T's terug vind..

Verwijderd

Tja, zo'n beetje alles wat Siemens maakt is goed..tot aan de Rotterdamse metros aan toe...

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 19:12
Op donderdag 25 januari 2001 13:43 schreef quadraplex het volgende:
<quote>
Siemens D1107-A (+LAN, Slot 1)
Proccesor
Intel Pentium II met 66 / 100 MHz fsb
Pentium III met 100 MHz fsb
Celeron
Chipset Intel 440BX
</quote>
Ik heb dit board (zonder onboard-LAN) in m'n server zitten. Draait nu al een half jaar 24/7, zonder probleem. 't Board is prima kwaliteit, goed afgewerkt, goed gedocumenteerd (al is de installatie vergeleken met Asus/ABit wel wat onduidelijker, het is wat minder standaard allemaal).

Het board wordt goed ondersteund, de laatste BIOS-update is van een maand ofzo geleden. Alleen jammer dat het programma om de BIOS te flashen een Win32 applicatie is, en dus niet onder dos loopt. En ik draai linux, dus windowz heb ik niet.... vervelend.

Verwijderd

Topicstarter
OK, hartstikke bedankt voor de zinvolle reacties. :)
Ik ga binnenkort maar eens zo'n bordje kopen, denk ik :P

Verwijderd

Topicstarter
Beetje laat, sorry daarvoor :o.

Maar ik post maar weer in deze thread omdat ik nu het Siemens mobo heb gekocht :D. Alleen dan de versie zonder LAN-onboard.

Eigenlijk is deze vraag specifiek voor Tech(als in username) maar anderen die hier iets over weten: reageer maar :).

Ik ben nogal benieuwd hoe ik in het BIOS van dit mobo de instellingen voor het geheugen kan optimaliseren. Het lijkt wat beperkt, zo kun je bijvoorbeeld niet een specifieke CAS instellen.

Overigens loopt het allemaal best lekker, installeren was ook geen enkel probleem, ik hoefde niet eens W2K opnieuw te installeren!

Maar zoals ik al zei, als er nog kleine geheugentweaks mogelijk zijn dan hoor ik het graag :).

Specs:
- Siemens D1107-B mobo
- PIII 600e slot1
- 256 Mb Dane-Elec pc133

Edit: typo
Pagina: 1