Beeld + geluid asynchroon bij video

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-07 18:13
Ik heb er erg vaak last van dat bij filmpjes (mpg's, avi's) van de harde schijf en dvd's het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Eerst was dat bij sommige filmpjes, op het moment loopt helemaal niks meer synchroon. Vaak scheelt het wel 1/4 seconde. Ik heb op m'n andere computer dezelfde problemen, behalve dat daar ook nog veel dvd's helemaal niet goed afspelen (stotteren, gekraak enz).

Het zal vast een codec-probleem zijn, maar hoe los ik het op? Met ffdshow verbetert de situatie niet.

Allebei de computers hebben een Athlon xp barton met 1GB. Voor het afspelen van dvd's gebruik ik bij beide computers een Plextor PX-750 en PowerDVD deluxe 6.0

Ben dit nogal zat nu... Iemand een oplossing of gewoon een tipje?

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

mischien conflict van codec's? (teveel codec's geinstalleerd...).

ikzelf gebruik VLC (videolan player), geen gezeik met codec's meer, programma speelt bijna alles af.
Het werkt (dacht ik) met ingebakken codec's.

features vlc

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

• pinojo123
  • Laatst online: 13-07 17:20
In media player classic zit onder de Audio options een functie die het geluid naar voor of achter kan shiften.(in Milli secondes)

• MarijnvdZaag
Hm goeie tips hier, bedankt.

VLC lijkt me opzich een lekker progbaksel, maar ik krijg het niet via S/Pdif aan de gang. Als ik s/pdif-output aanzet hoor ik alleen maar voortdurend herhalende geluidsfragmentjes, terwijl het beeld normaal doorloopt :/ Bug in VLC of Soundstormdriverfoutje ofzo... ik heb het idee dat die driver goed werkt eigenlijk. Maarja als het alleen analoog goed werkt heb ik er niks aan.
Tip van pinojo123 is ook interessant maar in feite geen oplossing...

• pinojo123
  • Laatst online: 13-07 17:20
Media Player Classic en VLC zijn IMHO de beste mediaspelers die er zijn.
Ik heb zelf vaak dat filmpjes in Nero Showtime out of sync zijn terwijl MPC en VLC ze zonder problemen afspeelt.
Voor een goed codecpack zou je hier eens een kijkje moeten nemen, met Insurgent kan je precies zien welke codecs er allemaal op je PC staan.
Allemaal freeware.
succes
---edit---
Sorry de link vergeten te zetten. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door pinojo123 op 11-05-2006 08:52 ]

• MarijnvdZaag
8)7
weetje...
Ik begin opeens sterk het vermoeden te krijgen dat het komt omdat ik m'n receiver (Yamaha) vaak op een surroundgeluidsprogramma had staan. Ik heb gemerkt dat dat nogal een significante delay geeft. Als ik 'm op direct stereo zet, is een hoop opgelost.
Wat overblijft zijn een paar avi's edit: ook mpg en (bij PowerDVD) DVD's waarbij er een serieus timingprobleem is tussen beeld en geluid. Ik kan het geluid op verschillende manieren wel delay'en (niet met beeld?), maar dan blijf ik bijstellen en heb nauwelijks tijd om gewoon te kijken.
En het probleem van de digitale uitgang van VLC vind ik ook nog heel jammer, want verder vind ik het een erg relaxt programma.

Edit: het is blijkbaar een bekend probleem...:
"After updating CVS I'm really impressed with current status of VLC, it DVD
support is outstanding, but I've found that ac3_spdif doesn't work (skip
and chop sound continuously) (...) "
pinojo123 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:23:
Voor een goed codecpack zou je hier eens een kijkje moeten nemen
waar? edit: ah bedankt ;)

[ Voor 71% gewijzigd door MarijnvdZaag op 11-05-2006 11:57 ]

Pagina: 1