Zakelijk ADSL welke provider?

Pagina: 1
Acties:

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Topicstarter
Een kennis van mij gaat een bedrijf beginnen, en ik help hem wat de ict betreft bij.

De technische kant is geen probleem, alleen weet ik vrij weinig wat zakelijke ADSL providers betreft.

Er gaat wel wat dat data heen en weer tussen 2 (in het begin, later meer) vertegenwoordigers en het kantoor, en ik heb uitgerekend dat een 2mbit down met 1 mbit up ruim voldoende is. Betrouwbaar is belangrijk, eventueel een SLA moet mogelijk zijn. De hoeveelheid data valt op zich mee, alleen moeten bestandjes evt snel bij vertegenwoordigers onderweg op te vragen zijn. (vertegenwoordigers krijgen laptops met UMTS)

Maar welke provider? KPN, Demon, XS4all of ......... ?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik denk dat je bij XS4ALL zakelijk goed zit (heb zakelijk geen ervaring met ze, maar privé zijn ze IMHO wel erg goed)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb zakelijk hele goede ervaringen met (S)DSL van XS4ALL. Je zit feitelijk op het KPN-Epacity netwerk voor zakelijk gebruik waar XS4ALL dan de diensten bij levert, al je contacten gaan via XS4ALL.

[ Voor 54% gewijzigd door Maurits van Baerle op 10-05-2006 13:29 ]

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

XS4All levert al sinds een jaar geen internetaccess meer via KPN-Epacity. Overigens toen geen hele goede ervaring opgedaan met XS4All
O werkt het niet even met een speld het modem resetten als die het nog niet doet dan vervangt KPN het modem wel.
Nee natuurlijk doet hij het niet als je teruggaat naar de fabrieksinstellingen

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
TrailBlazer schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:35:
XS4All levert al sinds een jaar geen internetaccess meer via KPN-Epacity.
Welk netwerk gebruiken ze nu dan voor Business DSL?

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

eigen edge routers direct gekoppeld aan de MPLS backbone van KPN. DSL zal nog wel van KPN komen denk ik zo

[ Voor 24% gewijzigd door TrailBlazer op 10-05-2006 13:42 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Wij gebruiken hier zakelijke adsl van KPN zelf. Werkt perfect. We hadden hiervoor Fiberworld, maar daar hadden we absoluut geen goede ervaringen mee. Dat is ook de reden dat we zijn overgestapt naar KPN.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Wij hadden hier eerst KPN, maar absoluut geen goede ervaringen mee. Daarom zijn we overgestapt naar Fiberworld en dat bevalt perfect.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
pEeDy16 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:55:
Wij hadden hier eerst KPN, maar absoluut geen goede ervaringen mee. Daarom zijn we overgestapt naar Fiberworld en dat bevalt perfect.
Spreekt elkaar weer lekker tegen. :P Wat was jullie probleem precies met KPN?
Bij Fiberworld viel vaak de verbinding weg voor langere tijd, soms een aantal keren op dezelfde dag, veel timeouts op de lijn ook.

Verwijderd

Hoe snel is UMTS eigenlijk ?

Verwijderd

als jij amar 2mb down en 1 mbit up hebt , waarom dan een zakelijk abbonement ? is dat verplicht als vedrijf zijnde ? , volgens mij kun je beter gewoon een particuliere verbinding aanvragen scheelt aanzienlijk in het geld :)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als ex KPN-er
Fiberworld koopt alles in bij de grote jonges en bij problemen verwijst fiberworld zijn klant direct door naar de leverancier.

Verwijderd

Hebben thuis een bedrijf en maken al jaren gebruik van de diensten van XS4ALL, zeer goede ervaringen mee. Als het in een jaar tijd 2 keer voorkomt dat ze een halve dag plat zijn, dan is het veel. Erg constant, en service is niet eens zo heel belebbert... (zoals bij veel internet providers; voorbeeld, "mijn internet doet het niet meer meneer van de servicedienst"... "oke heeft u al op onze website gekeken voor meer informatie?") Dat bedoel ik dus..

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:08:
als jij amar 2mb down en 1 mbit up hebt , waarom dan een zakelijk abbonement ? is dat verplicht als vedrijf zijnde ? , volgens mij kun je beter gewoon een particuliere verbinding aanvragen scheelt aanzienlijk in het geld :)
Bechikbaarheid en support. Meestal zal een particuliere verbinding wel werken, maar zakelijk zou de support beter moeten zijn. Verder is dit nog maar het begin, als de zaak goed loopt, gaan we waarschijnlijk toch over op SDSL/leased line.

KPN of XS4ALL dus. Morgen gingen we toch al eens een babbel hebben bij kpn business.

tnx voor de info.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-02 11:35

Jan20

CMJJKFE

www.truedsl.nl . Deze provider moet ook erg goed zijn

CMJJKFE

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als je gaat babbelen met aanbieder let dan goed op de SLA. Een kantoortijden SLA van 24 uur houdt dus in dat het 3 dagen niet hoeft te werken (24/8)
Pagina: 1