Hoi,
ik moet het aantal voorkomen van een komma in een textbox tonen in een andere textbox. Doe ik met onderstaand scriptje in de head.
in de body roep ik het zo aan:
Nu neemt hij steeds het laatste teken niet. Dit komt denk ik omdat het javascriptje aangeroepen wordt voordat het laatste teken erin staat. Wat kan ik hier aan doen?
BtM909: Code kan tussen [code=js][/] en [code=html][/] gezet worden
ik moet het aantal voorkomen van een komma in een textbox tonen in een andere textbox. Doe ik met onderstaand scriptje in de head.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <script type="text/javascript"> <!-- function getnum() { var checkstring = document.getElementById("invoerveld").value; var lengte = checkstring.length; for(i=0; i < lengte; i++) { if (checkstring.charAt(i) == ",") { aantal++; } } document.getElementById("telveld").value = aantal; } //--> </script> |
in de body roep ik het zo aan:
HTML:
1
2
3
| <body> <input type="text" name="invoerveld" id="invoerveld" onkeypress="getnum()" />Aantal komma's: <input type="text" name="telveld" id="telveld" /> </body> |
Nu neemt hij steeds het laatste teken niet. Dit komt denk ik omdat het javascriptje aangeroepen wordt voordat het laatste teken erin staat. Wat kan ik hier aan doen?
BtM909: Code kan tussen [code=js][/] en [code=html][/] gezet worden
[ Voor 19% gewijzigd door BtM909 op 10-05-2006 14:07 ]