Nieuwe router - Wifi, 4*100mbit, printserver

Pagina: 1
Acties:
  • 684 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 18:45
Omdat mijn router rare geluiden begint te maken, en af en toe niet goed werkt ben ik op zoek naar een nieuwe router.

De eisen voor de router zijn:

- Wifi ingebouwd (minimaal 54 mbit)
- Adsl-2(+) ondersteuning (analoge lijn)
- Minimaal 4 poorten (Meer dan 8 poorten niet nodig, als de kosten niet te hoog zijn graag 1gbit, anders 100mbit)
- Printerserver ingebouwd (indien de prijs niet te veel omhoog gaat)
- Passief gekoeld
- Laag energieverbruik
- Prijs max €150

Van de plaatselijke computerboer kregen we de volgende suggesties:

Linksys Wireless LAN 54Mb router + modem Annex A (Analoog) (WAG354G)
http://tweakers.net/pricewatch/120343

Of
Linksys WAG54GX2-EU Wireless-G ADSL Gateway with SRX200
http://tweakers.net/pricewatch/127231

Of
SMC Modem (wordt door Solcon veel gebruikt en heft printserver mogelijkheden).
http://tweakers.net/pricewatch/109628

Edit:
Ik kwam net deze tegen US Robotics router Deze heeft alles wat ik nodig heb, maar hoe is de kwaliteit hiervan?

Hebben jullie nog goede suggesties?

[ Voor 10% gewijzigd door Jape op 10-05-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:41
Of een Draytek Vigor 2700 of 2800.

Ik heb zelf goede ervaringen met Draytek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:08

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Flappie schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:14:

Ik ben het helemaal met je eens.
Alleen denk ik niet dat je een Draytek (met de TS eisen) kan aanschaffen voor €150,=

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
Flappie schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:14:

Draytek 2800G ziet er goed uit, maar de prijs is wel een eindje boven budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:22

The Legend

*Plop*

*BUMP*

Benieuwd welke keuze je gemaakt hebt. Wij hebben thuis de volgende situatie:

ADSL2+ ethernet modem van BBNED -> Unix server -> Switch -> PC's -> 1 USB Printer.

M'n pa heeft nu een laptop gekocht met WiFi en wil dit graag gebruiken. Aangezien aan zijn desktop PC de USB printer hing (niet in het netwerk verder) moet dat nu ook vervangen worden. Mijn inziens moet er dus gewoon een Wireless router met USB Printer server ondersteuning komen. De router kan op de oude plaats van de desktop PC aan het netwerk gehangen worden, aan de router de printer en m'n pa kan met z'n laptop ook aan het netwerk.

Redeneer ik juist? :P En zo ja wat is hier een handig apparaat voor?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die US Robotics (9108)heb ik een tijdje gehad in combinatie met een usb wifi stick. Uiteindelijk omgeruild naar de niet Wifi versie ervan omdat ik het signaal niet toereikend genoeg vond. Baseer je hier echter niet op want van geen enkel wifi toestel is in dit huis het signaal goed (ook linksys niet). Nu dus exact dezelfde maar dan zonder wifi (9107). Van beiden zeer tevreden, geen enkel probleem en die usb print server is zeer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
Mijn pa heeft zonder verder aan mij vragen te stellen de smc router besteld. Ik heb hem nog niet binnen, dus ik kan nog geen zinnige reactie geven. Zodra die binnen is hoor je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ok, kan het aan mij liggen verder maar de Linksys routers die je noemt in de start post hebben geen USB aansluiting toch :? Dat gaat dus niet werken als printserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 02:29
Tornado 2440, helaas nog niet leverbaar (denk ik, zou je Allied Data moeten benaderen).

http://www.tornado.nl/asp...s&productid=186&brandid=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:55:
Tornado 2440, helaas nog niet leverbaar (denk ik, zou je Allied Data moeten benaderen).

Heeft voor zover ik kan zien geen poort voor usb-printer.
TS vraagt trouwens een toestel voor PSTN, deze is ISDN

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:52
chimo schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:55:

Ik zou (in de meeste gevallen) sowieso niet voor Allied Data gaan voor een router. Ik heb hier thuis een aantal versies van dat BBNed modem/router liggen en ik vind het echte bagger. De mogelijkheden zijn allemaal wel leuk en aardig, maar het configureren ervan is een crime (ik geef een voorbeeld: Nat aan of uit zetten met een texbox waar je false of true in moet typen) en ik kan ook niets van een firewall of intrusion detection aanzetten, want dan crasht het ding onmiddelijk en is het sowieso niet stabiel te krijgen.

Ik ben wel benieuwd naar het resultaat met de SMC, of het een beetje lekker werkt en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik heb de Asus WL500g Deluxe besteld. Jammer genoeg bij geen enkele webshop op voorraad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 18:03:
[...]

Heeft voor zover ik kan zien geen poort voor usb-printer.
TS vraagt trouwens een toestel voor PSTN, deze is ISDN
Z'n voorganger, de Tornado 840, heeft wel een USB printserver. Maar dit zijn niet de volledige specs.

FYI de Tornado 2440 is POTS, de Tornado 2441 is ISDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
SneakyViper schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 02:07:
[...]

Ik zou (in de meeste gevallen) sowieso niet voor Allied Data gaan voor een router. Ik heb hier thuis een aantal versies van dat BBNed modem/router liggen en ik vind het echte bagger. De mogelijkheden zijn allemaal wel leuk en aardig, maar het configureren ervan is een crime (ik geef een voorbeeld: Nat aan of uit zetten met een texbox waar je false of true in moet typen) en ik kan ook niets van een firewall of intrusion detection aanzetten, want dan crasht het ding onmiddelijk en is het sowieso niet stabiel te krijgen.

Ik ben wel benieuwd naar het resultaat met de SMC, of het een beetje lekker werkt en dergelijke.
CopperJet's zijn retesnel en kun je het beste als bridged modem gebruiken, zoals ze ook vaak uitgeleverd worden, en met een losse router erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
The Legend schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 09:14:
Ik heb de Asus WL500g Deluxe besteld. Jammer genoeg bij geen enkele webshop op voorraad :(
Gefelicteerd maar wat heeft dit met dit topic te maken? Het apparaat wat jij hebt is enkel een router en geen ADSL modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 05:38
Ik heb ook de US-Robotics een week of twee geleden aangeschaft.
Op 125 Mbit mode last van wegvallende verbinding, maar op 54 Mbit nu al ruim een week volledig stabiel.
Prijstechnisch vond ik hem ook erg aantrekkelijk (bundel met pci kaart gekocht)
Alleen de vormgeving vind ik zelf niet zo mooi, maar da's een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

chimo schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:24:
[...]

Gefelicteerd maar wat heeft dit met dit topic te maken? Het apparaat wat jij hebt is enkel een router en geen ADSL modem.
Met de startpost niet, maar met mijn vraag wel :) Aangezien ik het geen nieuw topic waardig vond en dit topic dicht in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 22:47
The Legend schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 09:14:
Had ik ook gedaan, en net zoals mij zul je mogelijk pech hebben. Deze wordt niet meer door ASUS geleverd (en dus ook niet meer door de leveranciers) omdat ASUS de WL-500g Deluxe gaat vervangen door de opvolger WL-700g, welke over 1 week uit zou moeten komen. Daarnaast is ook de WL-500g Premium onderweg. Ook ik greep 2 weekjes naast de boot want de 500g Deluxe was voor mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

De WL-700g is een stuk duurder én heeft geen printerserver toch :? Net zoals de WL-500g Premium volgens mij.. Dat zou wel idioot zijn |:( Nog geen melding gehad van Perfect Systems dat hij niet leverbaar zou zijn, ben benieuwd.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
Zo, ik heb de router binnen. Net bezig geweest met configureren. Via een heel makkelijke interface selecteert de router zelf de instellingen voor je isp. Je hoeft alleen nog maar je ww en gebruikersnaam in te voeren.

Er zit een usbpoort op waarin ik net een usbstick heb gestopt. Dat werkt uitstekend, je kunt gewoon in windows een netwerkschijf toevoegen. Je kunt ook nog wachtwoorden op die schijf zetten en een andere map selecteren op die schijf.

De printer op de usbpoort aangesloten werkt nog niet helemaal, de router herkent volgens mij de printer wel, maar in windows krijg ik deze nog niet toegevoegd.

Edit: Is het ook mogelijk om een USB hub aan te sluiten op de router en op deze manier zowel een printer als een usbstick eraan te hangen? Ik kan het zelf niet testen want ik heb geen usbhub.

[ Voor 15% gewijzigd door Jape op 16-06-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Speedtouch 716? Krijg je nog ondersteuning ook als je bij een KPN provider zit.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
Jape1985 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 23:36:
Mijn pa heeft zonder verder aan mij vragen te stellen de smc router besteld. Ik heb hem nog niet binnen, dus ik kan nog geen zinnige reactie geven. Zodra die binnen is hoor je het wel.
SMC 7908

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Murcielago schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:22:
Speedtouch 716? Krijg je nog ondersteuning ook als je bij een KPN provider zit.
SpeedTouch 716 heeft geen printserver voor zover ik weet. Verder vind ik die speedtouch dingen maar matig werken met NAT. Regelmatig is bij ons op het werk (kantoor met 6 werknemers) de 8Mbit verbinding van xs4all heel erg stroperig, even de stekker eruit en erin en alles is weer normaal.
Ook vallen SSH verbindingen steeds weg omdat de standaard keepalive requests van ssh later worden gestuurd dan dat het modem begint met states opruimen. Daarnaast de rommelige webinterface waar je helemaal niets in terugvindt en ik houd het wel voor gezien met dat belabberde ding. Overigens is de 716 niet de enige die dit probleem heeft, andere speedtouch modems hebben dezelfde problemen met state verbindingen die te vroeg opgeruimd worden.
Pagina: 1