sinds kort problemen internet bij @home-kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb sinds enkele dagen last van een verbindin gverbrekend kabelmodem (thomson) voorheen werkte alles prima (bij/met @home). Nu heb ik de aan het einde van de TS volgende gegevens in de statuspagina's van het modem gevonden. Heb al gereset etc., allemaal zonder effect. Soms heb ik weer enkele uren verbinding. De @home-sevice had het over een laag signaal, maar dat kan ik niet echt uit de gegevens halen. Ik kom niet echt veel verder, mbv GoT-search en Google kom ik er niet uit.

Status Code: Upstream Parameters Acquired
Software Version: ST.23.1D.30
Software Model: 071A
Bootloader: 04.01

Cable Signal Details

Forward Path:
Signal Acquired at 618.750 MHz
SNR: 36.5 dB
Received Signal Strength: -11.0 dBmV
Micro-Reflections: 28 dBc
Modulation: 256 QAM

Return Path:
Connection: Pending
Frequency: 50 MHz
Power Level: 59.0 dBmV
Channel ID: 1
Modulation: QPSK

Data Service Details
Provisioned Address: No
Provisioned Time: No
Provisioned Configuration: No
Registered: No
BPI: Disabled

Event Description First Time Last Time Counts
No Ranging Response received - T3 time-out 07:24:26 - 05/06/2006 18:50:45 - 05/09/2006 17
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 18:44:15 - 05/07/2006 18:50:45 - 05/09/2006 6
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 18:44:15 - 05/07/2006 18:50:45 - 05/09/2006 6
SYNC Timing Synchronization failure, Acquired FEC framing - Failed to acquire MPEG2 Sync 18:44:15 - 05/07/2006 18:50:45 - 05/09/2006 6
Last Refresh: 08:20:52 - 05/10/2006

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Televisie en radio over de kabel werken wel gewoon, neem ik aan?

Zit er een verschil tussen statusgegevens/LEDjes die aan uit staan als je wel en geen verbinding hebt? Misschien dat je daaruit kan opmaken of het aan de verbinding of de thuissituatie ligt.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
't ligt aan de verbinding. TV etc doen het wel gewoon. Ik ben benieuwd wat de technici bij @home gaan uitspoken...

Verwijderd

Je upstream Power Level is veels te hoog, zodra deze in de buurt van 60 dBmV komt valt je verbinding weg. De rest van de waardes zijn gewoon in orde, zoals ik kan nagaan.

Ik zou vragen of ze een monteur willen langssturen die de verbinding kan komen nameten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 19:25 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ze hebben inderdaad wat gesleuteld aan de upstream-zooi:

Status Code:  Operational
  Software Version:  ST.23.1D.30
  Software Model:   071A
  Bootloader:   04.01

Cable Signal Details

Forward Path:
       Signal Acquired at 618.755 MHz
       SNR: 36.7 dB
       Received Signal Strength: -11.0 dBmV
       Micro-Reflections: 28 dBc
       Modulation: 256 QAM
Return Path:
       Connection: Acquired
       Frequency: 50 MHz
       Power Level: 55.0 dBmV
       Channel ID: 3
       Modulation: QPSK

Data Service Details
       Provisioned Address: Yes
       Provisioned Time: Yes
       Provisioned Configuration: Yes
       Registered: Yes
       BPI: Disabled

En in het logboek is vandaag het volgende genoteerd:

REBOOT_MAC_SM_ABORT_RANGING - mac_sm.c is aborting ranging

EVENT_COLD_START [ST23.1D.30 ] - The Cable Modem was powered off and back on

EVENT_THOLD_MAX_ALERT Cable Modem converged to an upstream power, 54 dBmV, which is near the maximum.

Nog steeds een power level op het randje dus blijkbaar. Gek trouwens dat het probleem pas enkele dagen optrad, hebben ze aan het netwerk gesleuteld?

Verwijderd

Kan je alles ook even nalopen met je modem? Dus dat alle stekkers er goed inzitten.. dat je niet achter een versterker oid zit met je modem maar direct op het inkomende grondkabel...

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Heb weer even uitval gehad (met weer een power level van 59). Ik had ook even alle kabels en aanssluitingen nagelopen, alles OK. Er was ook niets aan veranderd de afgelopen jaren, en het probleem van uitvallen van de verbinding trad pas sinds enkele dagen op... Ben benieuwd...

Verwijderd

Bij mij treden deze problemen al enkele jaren op. Monteurs zijn al 10 maal langsgeweest. De problemen doen zich vooral in de lente en herfst (temperatuursverschillen) voor. Een monteur vertelde me dat de staat van het netwerk niet optimaal is bij ons in de buurt. Alleen de monteurs kunnen weinig doen omdat ze worden ingehuurd door Essent kabelcom, en Essent zelf weigerd vervanging en uitbreiding van de infrastructuur.
Ik heb me zelf erbij neergelegd dat ik gemiddeld in een jaar tijd 6 weken problemen ondervind met mijn internetverbinding.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Het gekke is natuurlijk dat dit het eerste van de 3 aansluitingsjaren is dat de storing optreedt (misschien heeft het iets te maken met de overgang van de nutsbedrijven maastricht naar essent...). Ook is het erg jammer dat ik volgens de AV van @home niet in aanmerking kom voor restitutie (vandaag bijvoorbeeld zo'n 36 uur offline achtereenvolgens, :( Soms ook 48 uur met een onderbrekingje van een half uurtje... ) Eigenlijk vind ik het niet acceptabel dat ik voor zo'n slechte verbinding 't volle pond zou moeten betalen, ik denk dat het eigenlijk ook niet hoeft, maar 't zal wel zoveel moeite gaan kosten mijn gelijk te krijgen dat het 't niet waar is. Hopelijk wordt alles naar tevredenheid opgelost, anders zal ik maar overstappen...

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 13:54

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

tsja...kun je niks tegen doen helaas

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kijk voor de zekerheid de kabelzooi eens goed na bij je in huis. Slechte contacten, te lange kabels, etc kunnen allemaal invloed hebben op je signaal. Volgende stap die je neemt is @home weer bellen en vragen om een monteur die die rotte kast bij jou in de straat gaat nakijken. Zal je flink voor moeten zeuren voor ze dat doen, maar toen ze hier uiteindelijk een monteur langsstuurden ging mijn upstream powerlevel in 5 minuten tijd van 56dbmv naar 41dbmv (58 is max van een motorola surfboard, wat de @home helpdesk gewoon als betrouwbare waarde ziet helaas :X)

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:35
_JGC_ schreef op zondag 14 mei 2006 @ 01:14:
Kijk voor de zekerheid de kabelzooi eens goed na bij je in huis. Slechte contacten, te lange kabels, etc kunnen allemaal invloed hebben op je signaal. Volgende stap die je neemt is @home weer bellen en vragen om een monteur die die rotte kast bij jou in de straat gaat nakijken. Zal je flink voor moeten zeuren voor ze dat doen, maar toen ze hier uiteindelijk een monteur langsstuurden ging mijn upstream powerlevel in 5 minuten tijd van 56dbmv naar 41dbmv (58 is max van een motorola surfboard, wat de @home helpdesk gewoon als betrouwbare waarde ziet helaas :X)
Ik weet dan niet wie jij precies aan de telefoon hebt gehad, maar een Tx van 58 betekent gewoon dat er een monteur heen moet (zodra deze boven de 55 komt is er een probleem in de verbinding).

Verder zie ik de TS wel klagen over zijn verbinding, maar ik zie nergens staan dat deze erover gebeld heeft (en om realistisch te zijn : als jij niet aangeeft dat er een probleem is dan zullen zij er ook niet zo 123 achter komen en actie ondernemen).

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Killah_Priest, ik denk dat
De @home-sevice had het over een laag signaal
al impliceert dat ik contact heb opgenomen, maar voor de duidelijkheid, ik heb nu al 2x gebeld (en ook gemaild). Veder heb ik in mijn derde post gepost dat ze al wat gesleuteld hebben (hadden ze idd vermoedelijk niet gedaan als ik niets had gemeld), dus er wordt ook actie ondernomen. Als het allemaal binnenkort is opgelost, is het (vermoedelijk op de restitutie na) allemaal naar mijn tevredenheid gegaan hoor.

[ Voor 48% gewijzigd door begintmeta op 16-05-2006 13:22 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Killah_Priest schreef op zondag 14 mei 2006 @ 05:51:
[...]

Ik weet dan niet wie jij precies aan de telefoon hebt gehad, maar een Tx van 58 betekent gewoon dat er een monteur heen moet (zodra deze boven de 55 komt is er een probleem in de verbinding).

Verder zie ik de TS wel klagen over zijn verbinding, maar ik zie nergens staan dat deze erover gebeld heeft (en om realistisch te zijn : als jij niet aangeeft dat er een probleem is dan zullen zij er ook niet zo 123 achter komen en actie ondernemen).
De waarde was vaak rond de 55, volgens de helpdesker kon het wel tot 58, dus hoefde er hier niemand heen. Uiteindelijk na 3x bellen en aandringen een verhaaltje verzonnen en is er wel een monteur geweest.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Waarde is na gesleutel monteur in de buurtkast 51, connector geoxideerd...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20
Het grote @Home problemen topic deel 8!

We hebben hier een apart topic voor.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.