Toon posts:

Vreemde voedingskabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al enige jaren in het ICT vak. Heb een hoop systemen gebouwd en aangepast.
Bij bijna elke voeding ben ik een stekker tegengekomen waarvan ik geen idee heb waar die voor te gebruiken zou moeten zijn.

Het is een soort floppy power kabel maar dan veel groter.
Heeft iemand enig idee want ik ben toch wel benieuwd.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.janssen69/cables.jpg

Verwijderd

Zo lang bouw je dus nog geen PC's :P
Das een oude mobo voeding stekker, voor hele oude pctjes :)

Verwijderd

Lijkt me Auxiliary power, heb je geen groter foto?

Een foto van Aux power is deze: http://www.hardwarezone.c...torial-aux_power_conn.jpg

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Er waren borden waarop deze kabel voor de auxiliary power gebruikt werd, net zoals sommigen een molex bieden, hoewel dat vaak als alternatief is voor de p4 stekker. Meen dat deze 3.3V leverd (oranje is dacht ik 3.3), maar er zijn maar zeer weinig borden die hem gebruiken.

Verwijderd

Kippenijzer schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:11:
Er waren borden waarop deze kabel voor de auxiliary power gebruikt werd, net zoals sommigen een molex bieden, hoewel dat vaak als alternatief is voor de p4 stekker. Meen dat deze 3.3V leverd (oranje is dacht ik 3.3), maar er zijn maar zeer weinig borden die hem gebruiken.
Klopt, die extra 3.3V is vooral voor de geheugenmodules die 3.3V nodig hadden.

• DaFireball
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09-2022
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:09:
als ik me niet vergis zaten er op die mobo's altijd 2 van die stekkers langs elkaar..

Verwijderd

veel moederborden met rambus vroege p4`s gebruiken die stekkers vaak. is inderdaad 3,3V en nog een paar.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:46

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:09:
Heel oud valt mee, mijn dual athlon moederbord heeft ook zo'n connector. Bord is toch nog niet al te oud lijkt me :)

Maar idd, die connector levert 3,3 volt, voor je geheugen lijkt mij.

Last.fm

• Nielson
  • Laatst online: 15:59
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:14:
veel moederborden met rambus vroege p4`s gebruiken die stekkers vaak. is inderdaad 3,3V en nog een paar.
Yup, zoals bijvoorbeeld de MS-6523 met Intel 850 Pro chipset :

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/6523.jpg

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:11
Is gewoon een oude soort van voeding stekker voor de eerste/oude p4 series toch?

[ Voor 11% gewijzigd door rafler op 10-05-2006 12:29 ]

Verwijderd

DaFireball schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:12:
[...]

als ik me niet vergis zaten er op die mobo's altijd 2 van die stekkers langs elkaar..
Nee. Wat jij bedoelt zijn de aansluitingen voor AT-moederborden. Die aansluitingen zitten niet op een ATX-voeding.

Dit is inderdaad een aux-power connector. Volgens mij zie je die inderdaad vooral op borden die RIMM geheugen-modules gebruiken.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het is weldegelijk hetzelfde type stekker als die die op AT borden zitten, echter is de keying anders (maar weer identiek aan een van de in zware AT-serverborden gebruikte 2 3.3V AUX stekkers).

Verwijderd

Kippenijzer schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:49:
Het is weldegelijk hetzelfde type stekker als die die op AT borden zitten, echter is de keying anders (maar weer identiek aan een van de in zware AT-serverborden gebruikte 2 3.3V AUX stekkers).
Lijkt erop, is het niet. Het is gewoon een AUX-power connector. Aangezien de getoonde voeding een ATX is, is het simpelweg onmogelijk dat het een standaard AT-powerconnector is.

Verwijderd

je zit wel lang in het vak maar je kent deze stekker niet?

het was voor oudere pcs voor geheugen die 3.3v nodig hadden vroeger want en normale pc heeft alleen de 12v en 5v lijn.

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:54:
je zit wel lang in het vak maar je kent deze stekker niet?

het was voor oudere pcs voor geheugen die 3.3v nodig hadden vroeger want en normale pc heeft alleen de 12v en 5v lijn.
Daar wil ik toch even een aanvulling op geven, 3.3V wordt nog zeker geleverd via de ATX-connector..

Afbeeldingslocatie: http://case-mods.linear1.org/i/atx.gif

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PSspike schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:03:
[...]

Daar wil ik toch even een aanvulling op geven, 3.3V wordt nog zeker geleverd via de ATX-connector..

[afbeelding]
Niet "nog", "al" :o

Voor de ATX standaard had je de AT standaard (met de gruwelijke M8 en M9 connectoren die er niet van hielden om verkeerd om gebruikt te worden), daar zaten alleen +5V, -5V, +12V, -12V en GND op de conectoren. Pas met ATX zijn +3.3V, +5VSB en PWR_GOOD erbijgekomen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1