[ACCESS 2000] Importspecificatie opslaan op schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 15:12
Is het mogelijk om de importspecificaties die je kunt aanmaken in Access 2000 (maar waarschijnlijk ook de overige versies), op te slaan op schijf??
Ik maak voor mijn werk regelmatig gebruik van verschillende importspecificaties, maar wanneer een database onverhoopt naar de kloten geholpen wordt en ik hem overschrijf, ben ik mijn specificaties ook kwijt. Het zou daarom handig zijn als ik die op schijf kan bewaren.

Search leverde helaas maar twee zoekresultaten op met als enige zoekterm "importspecificatie".
Een van de resultaten lijkt een goed eind in de richting, maar ik kom er niet helemaal uit.

Wie kan mij op weg helpen??

Relax. nothing is under control.

Verwijderd

je houdt best een kopie bij van de blanco database maar wel reeds met de importspecificaties geintegreerd. deze importspecificaties worden opgeslagen in verborgen tabellen msysimex... in het mdb bestand, die zichtbaar kunnen gemaakt worden via extra->opties->weergave->systeemobjecten

• Deevay
Dat is zeker een optie, op het moment dat de importspecificaties allemaal vooraf aangemaakt zouden worden.
In dit specifieke geval is het echter zo dat er met grote regelmaat specificaties bijkomen...
Er zit waarschijnlijk dus niet veel anders op dan regelmatig een kopie van de hele database maken..

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Hoezo? Je kunt toch alleen de twee systeemtabellen msysIMEXSpecs en -Columns exporteren naar een apart databeesje? Of je maakt een schema.ini tekstbestand als je de boel verder wilt automatiseren.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

als je het handmatig wil doen, is dit het eenvoudigst. begin een blanco database, kies bestand->externe gegevens ophalen->importeren en kies de database met de importspecificaties. in het tabblad tabellen klik op opties en duidt dan enkel de importspecificaties aan. bij daaropvolgende backups open je de aldus aangemaakte blanco database met importspecs en herhaal je het proces.

• Deevay
Dat importeren van die importspecificaties is een hele goede... die ga ik onthouden..

Thnx..

Pagina: 1