Toon posts:

Modem verbinding is trager dan modem aan kan!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede internetters,

heb ff een vraagje over mijn modem. ik ben in het bezit van een normale 56.6 modem. als ik inlog op mijn studenten.net internet provider inlog, ben ik altijd verbonden met 52000bps. maar als ik bij wish inbel dan heb ik opeens nog maar een verbinding van 31200bps. dit terwijl een vriend van mij die ook wish heeft wel met 52000bps kan inloggen.

Wat doe ik hier verkeerd????

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Waardeloze provider :?

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Probeer eens op een ander nummer in te bellen.

Verwijderd

Is het een .v90 modem of een 56kflex?
Als je modem bijvoorbeeld 56kflex is en Wish alleen .v90 valt ie inderdaad terug naar 33k6 snelheid. Vaak kun je een firmware-upgrade op de site van de fabrikant van je modem vinden om 'm naar .v90 te flashen.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Ligt ook aan de verbinding die je hebt naar je provider. Als er ook maar iets van storing op de lijn zit schakeld de modem naar een lagere snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik weet, is het een v90 modem, dus daar kan het niet aan liggen. ook is het geen waardeloze provider, want een vriend van mij heeft dezelfde provider met wel een snelle verbinding. ook ligt het niet aan storingen op de lijn, want als bij andere provider inbel, dan heb ik wel snelheid van 52000bps. het moet dus ergens in de instellingen liggen lijkt mij!!?!?

Verwijderd

Staat je max. verbinding wel op 115.000 ??

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:12
Bel eens in op hetzelfde nummer als die vriend van je. Dan kun je zien of hij dan wel 52000 pakt.
Pagina: 1