Ik heb een probleem met het vullen van de connectiestring. De code is als volgt.
Het gedeelte string connectionString = string.Format geeft de problemen. Dit is het stukje code wat uitgevoerd wordt na het drukken op een knop. De gegevens zou die uit de tekstboxen moeten halen, maar op 1 of andere manier doet die dat niet.
Tijdens het uitvoeren krijg ik deze melding:
System.FormatException: De indeling van de invoertekenreeks is onjuist
Ik weet niet wat ik daar mee aan moet. Is de variabele verkeerd gedeclareerd of doe ik iets compleet verkeerds met die string.Format?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| private void button3_Click(object sender, EventArgs e)
{
try
{
string connectionString = string.Format("DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};SERVER={0};DATABASE={1};UID={2};PWD={3}", textBoxhost.Text, textBoxuid.Text, textBoxww.Text, textBoxdbase.Text);
myConnection = new System.Data.Odbc.OdbcConnection(connectionString);
myConnection.Open();
buttonconnect.Enabled = false;
buttondistconnect.Enabled = true;
buttonquery.Enabled = true;
}
catch
{
MessageBox.Show("De host, gebruikersnaam of wachtwoord is niet correct");
}
} |
Het gedeelte string connectionString = string.Format geeft de problemen. Dit is het stukje code wat uitgevoerd wordt na het drukken op een knop. De gegevens zou die uit de tekstboxen moeten halen, maar op 1 of andere manier doet die dat niet.
Tijdens het uitvoeren krijg ik deze melding:
System.FormatException: De indeling van de invoertekenreeks is onjuist
Ik weet niet wat ik daar mee aan moet. Is de variabele verkeerd gedeclareerd of doe ik iets compleet verkeerds met die string.Format?