Toon posts:

Excel-kolommen

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik wil het volgende:
wannneer in excel een cel een waarde heeft, moet hij doorkoppelen nadat op een opdrachtknop is gedrukt.

Dus stel:
in Cel A1 van Blad1 wordt de waarde 10 ingevuld, hierna moet op een opdrachtknop worden gedrukt. Vervolgens moet je dan naar Blad2 gaan, in blad 2 staat dan in Kolom A een lijst gegevens (deze moet daar blijven, ongeacht de opgegeven waarde).

Tot zover lukt het me wel, alleen nu wil ik dat in Kolom B en Kolom C gegevens komen te staan, afhankelijk van de opgegeven waarde. Hoe doe ik dit?

Alvast bedankt!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Wat staat er dan voor een functie onder die opdracht knop?
En waar moet die 10 naartoe? Blad 2...

Als het cijfer van 1A van Blad1 in Blad2 op stel 1B uit moet komen doe je gewoon

code:
1
=Blad1!A1
vul je nu wat in Blad A1 in dan veranderd dit mee op blad2 in een willekeurige kolom.

[ Voor 5% gewijzigd door loodgieter op 10-05-2006 10:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok misschien eerst nog iets duidelijker maken.
Heb even een voorbeeldje verzonnen.

Zie het zo:
welke auto's wilt u vergelijken?
(2 aanvinken)
*bmw
*mercedes
*audi
*volvo
(aan deze antwoorden zit een waarde (maar dat heb ik hierboven overgeslagen omdat het anders misschien onduidelijk wordt en dat lukt me ook wel) dus das die waarde die in A1 komt te staan)

dan druk je op de opdrachtknop
kom je in blad 2.
in kolom A staan dan alle mogelijke opties etc.(dat moet blijven staan, onafhankelijk van de opgegeven waarde). In kolom B en kolom C staat dan(afhankelijk welke auto is gekozen) of het erin zit of niet
Dus:
Kolom A
airco
navigatie
cruisecontrol
etc
etc

Kolom B
BMW
ja
nee
ja
etc
etc

Kolom C
Volvo
nee
nee
ja
etc
etc

nu staat er BMW en VOLVO, maar het zou dus ook BMW en Mercedes kunnen zijn, of volvo en audi of.....

Hoop dat het zo iets duidelijker is geworden

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 11:29 ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
OK, hier kunnen we wel wat mee. Er zijn een aantal oplossingen, waarschijnlijk gaat de INDEX functie je het best bevallen, bekijk de help ervan eens.
Kan je nog even uitleggen waar die data nu staat (in een derde tabblad of zo? Aannemende dat je met me eens bent dat excel een boel kan maar geen verstand van auto's heeft.) en vooral in welke vorm (iedere auto een kolom of een rij? Staat de data al in de goede volgorde (airco, navigatie, cruisecontrol, etc, etc in dit geval)

[ Voor 26% gewijzigd door onkl op 10-05-2006 14:16 ]

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

INDEX optie is zeker van toepassing

ik denk dat je naar zoiets moet gaan kijken

code:
1
2
=INDEX(Blad2!B30:B32*$C18;VERGELIJKEN($C17;Bald1!$A30:$A32;0))
Code zelf is puur als voorbeeld en als richting

blad2 : daar staan je opties
Auto BMW Audi
Airco Ja Nee
Nav Nee Ja

Hoop dat het een beetje duidelijk is

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is me niet helemaal duidelijk wat jullie bedoelen,
het is me echter al gelukt door macro's te koppelen aan 2 keuzelijsten, wanneer je dus 2 merken kiest krijg je die naast elkaar onder de keuzelijsten.

Thx anyway

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
Het idee is dat je helemaal geen macro's nodig hebt voor dit probleem, maar alleen een stel formules. Maar, met een macro is het idd ook goed te doen.
Pagina: 1