Onderstaande functie gebruik ik om zoektermen te highlighten:
De inhoud komt uit een cms systeem waarin ook tags staan als [img]$12,linktekst[/img] en [pdf]$12,linktekst[/pdf] .
Het probleem wat zich nu voordoet is dat als de zoekterm in bijvoorbeeld de bestandsnaam van een img of pdf voorkomt ook de "" <span class='zoekres'>"&vFind&"</span> conversie optreed waardoor de bestandsnaam niet meer geldig is en een fout op de link opleverd.
Hoe kan ik er voor zorgen dat de zoekterm binnen deze tags genegeerd wordt door de functie?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Function Highlight(vSearch, vFind)
Dim RegEx
Set RegEx = New RegExp
RegEx.Pattern = "\b(" & vFind & ")\b"
RegEx.IgnoreCase = True
RegEx.Global = True
Highlight = RegEx.Replace(vSearch,"<span class='zoekres'>"&vFind&"</span>")
Set RegEx = Nothing
End Function |
De inhoud komt uit een cms systeem waarin ook tags staan als [img]$12,linktekst[/img] en [pdf]$12,linktekst[/pdf] .
Het probleem wat zich nu voordoet is dat als de zoekterm in bijvoorbeeld de bestandsnaam van een img of pdf voorkomt ook de "" <span class='zoekres'>"&vFind&"</span> conversie optreed waardoor de bestandsnaam niet meer geldig is en een fout op de link opleverd.
Hoe kan ik er voor zorgen dat de zoekterm binnen deze tags genegeerd wordt door de functie?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 11:02 . Reden: [wil iemand de titel aanpassen in regex aub] ]