Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

autodak sluiten bij bepaalde snelheid,de beveiliging daarva?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.688 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag laatst die nieuwe Opel cabrio met automatisch sluitend dak, die je kunt sluiten tijdens het rijden tot 30km/h. Als ik nu dat dak sluit als ik 29 rijd en terwijl het dak zich aan het sluiten is de gaspedaal flink intrap. Wat gaat dat ding dan doen? Gaat die gewoon verder met sluiten of klapt die weer naar achter, of vliegt die eraf op een achterligger (zal wel niet, de constructie moet het wel houden lijkt me). Of wordt de snelheid begrensd en kan ik intrappen wat ik wil hij blijft rond de 30 zitten. Lijkt me ook niet veilig, omdat je gewoon controle moet hebben over je auto, en dat sluiten duurt een 30 seconden.

Nouja dat vroeg ik me af :*)

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
tjonge probeer het eens ga 35 rijden....

oh stom ik dacht dat je zelf zon opel had.. maar die heb je dus niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Zandor op 10-05-2006 10:44 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vind eigenlijk het hele idee van rijdend dat ding inklappen een beetje onzin, het zal denk ik op z'n minst net zo veel afleiden als je navigatiesysteem bekijken of mobiel bellen. En wat heb je aan 10 seconden 30km/u rijden, ga dan even stilstaan.

Om op je vraag terug te komen. Ik denk dat het systeem terug zal gaan als je ineens hard versneld om schade te voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
hehe nee ik heb geen cabrio.

En het is het patsgehalte denk ik, lekker stoer langs de boulevard in Zandvoort rijden en dan je autodak open en dicht doen.

Kansloos naar mijn idee :+

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 21:14

MBV

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:49:
hehe nee ik heb geen cabrio.

En het is het patsgehalte denk ik, lekker stoer langs de boulevard in Zandvoort rijden en dan je autodak open en dicht doen.

Kansloos naar mijn idee :+
Is wel handig in de file ofzo, lijkt me. Of als je komt aanrijden bij het stoplicht, en het net begint te regenen. Maar over het algemeen is dat net zo kansloos als met een BMW 630i bij Scheveningen steeds stoppen, en volgas naar de 30km/u optrekken :+

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:47:
Ik vind eigenlijk het hele idee van rijdend dat ding inklappen een beetje onzin,
Ja, totdat je op de snelweg zit en het begint te regenen...

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:17:
[...]

Ja, totdat je op de snelweg zit en het begint te regenen...
Daar mag je sowieso geen 30 rijden en bij 120 je dak klappen is niet zo leuk :+ Kun je op de vluchtstrook gaan staan en 100 meter terug je dak van de grond schrapen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, praktisch is het wat lastig, maar dat zou een situatie zijn waarin je wel zou willen dat je dak tijdens het rijden dicht kan...

Maar in stadsverkeer is het vaak beter te doen om 30 te rijden...

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
1 automerk had zelfs tot 80 kmph ofzo ik dacht Audi, maar weet niet meer zeker

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 21:14

MBV

jozy schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:41:
1 automerk had zelfs tot 80 kmph ofzo ik dacht Audi, maar weet niet meer zeker
Ik dacht porsche. IIg "dze djerman endjineers" :P

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 10-05-2006 12:58 ]

Verwijderd

Als je versnelt komt er meer wind in (--> zal meer wind vangen) waardoor hij meer krachten krijgt te verwerken dan hij hebben kan (enigzins marge natuurlijk) en uiteindelijk zal je mechanisme kapot raken.

Er zal niks gebeuren, ding gaat gewoon door, maar uiteindelijk klapt je dak eruit.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Snelheidssensor. De computer zal dan de kleppen openen zodat het dak open gaat ipv dicht. Want als die wind begint te vangen kan je even omdraaien :+ Verder zal er wel een marge zitten, het zijn hydraulische pompen dus die kunnen wel wat verdragen zolang er maar genoeg tijd is om de kap in te trekken.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:32
Ik las in de Autoweek dat 'ie getest is tot 100km/h, maar waarom ze dan de begrenzer op 30 zetten...

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Skaah schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:46:
Ik las in de Autoweek dat 'ie getest is tot 100km/h, maar waarom ze dan de begrenzer op 30 zetten...
Omdat er altijd idioten zijn die zoals de TS het gaan uitproberen of >30km/h ook kan. Als er dan wat fout gaat dan is het direct de schuld van de fabrikant. Zeker in landen zoals de VS kan dit gigantische claims veroorzaken. Als de fabrikant weet dat hij tot 100 goed werkt maar uit veiligheid 30 km/h een mooie maximum vind lopen ze geen risico. Zelfde heb je met allerlei andere dingen ook, H banden zijn ook goed tot 210, maar als je 211 rijdt doen ze het ook nog wel en ontploffen ze niet. Puur de veiligheidsmarge.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zit volgens mij geen beveiliging op. Kwam me laatst in ieder geval een peugeot tegemoet waarvan het dak een beetje ontwricht was..

Was trouwens iemand die een proefrit maakte in die wagen :o

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 21:14

TB

pompiedom

Glashelder schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:01:
Zit volgens mij geen beveiliging op. Kwam me laatst in ieder geval een peugeot tegemoet waarvan het dak een beetje ontwricht was..

Was trouwens iemand die een proefrit maakte in die wagen :o
Wie zegt dat dat komt door het openen tijdens het (te hard) rijden :X

Verwijderd

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:58:
[...]

Omdat er altijd idioten zijn die zoals de TS het gaan uitproberen of >30km/h ook kan. Als er dan wat fout gaat dan is het direct de schuld van de fabrikant. Zeker in landen zoals de VS kan dit gigantische claims veroorzaken. Als de fabrikant weet dat hij tot 100 goed werkt maar uit veiligheid 30 km/h een mooie maximum vind lopen ze geen risico. Zelfde heb je met allerlei andere dingen ook, H banden zijn ook goed tot 210, maar als je 211 rijdt doen ze het ook nog wel en ontploffen ze niet. Puur de veiligheidsmarge.
Ik ben geen idioot en test het niet uit, was alleen maar benieuwd :+
Pagina: 1