Toon posts:

Sjabloon Datum probleem Word Excel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Excel document, waar dit in staat.

veld 1 Geboortedatum
veld 2 dinsdag 5 december 1987

Nu ik naar word ga en afdrukken doe samenvoegen maakt hij van 5 december 1987, 12 mei 1987.
Dus er staat iets fout met de datum notatie, ik kan het alleen niet vinden in Excel staat alles goed.
En zosnel je in word iets aanpast werkt het afdruksamenvoegen niet meer.

Wie kent dit probleem en weet een oplossing?

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07 12:16
ik ken het probleem niet, maar het lijkt erop dat hij de timestamp in de war gooit (incongruentie engelse mm-dd-jjjj vs. nederlandse dd-mm-jjjj datum notatie?). Misschien moet je eens proberen de eigenschappen van het veld aan te passen naar Tekst (rechtermuis, celeigenschappen, getal, categorie: Tekst).

[ Voor 17% gewijzigd door Tweaqer op 10-05-2006 11:45 ]

• Mandurang
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10-2016
Ik probeer het na te bootsen, maar krijg je probleem niet voor elkaar. Wat me dan wel opvalt is dat 5 december in 1987 op een zaterdag viel en niet op een dinsdag.... 12 mei 1987 daarentegen was wel op een dinsdag.... Of was dit een slecht voorbeeld?

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07 12:16
Mandurang schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:47:
Ik probeer het na te bootsen, maar krijg je probleem niet voor elkaar. Wat me dan wel opvalt is dat 5 december in 1987 op een zaterdag viel en niet op een dinsdag.... 12 mei 1987 daarentegen was wel op een dinsdag.... Of was dit een slecht voorbeeld?
Zoals ik het zie maakt de dag niet zo zeer uit, het is meer het omgooien van de maand en de datum (05-12 (5 december) ipv 12-05 (12 mei) ) probeer anders in excel een eigen celeigenschap te definieren.

• Mandurang
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10-2016
Mee eens, daar was ik ook naar aan het zoeken en ook ik zocht de oplossing in de celeigenschappen... verschillende datum-notaties, tekst, standaard etc. Het valt alleen op, omdat als het een datum-notatie is in Excel, je wel mag verwachten dat Excel met de juiste dag komt, ongeacht de volgorde mm-dd-jj of dd-mm-jj. (daarom krijg ik het niet nagebootst)
Een verkeerde dag - datum combintatie in Excel kan alleen verklaard worden als het een tekst is, maar dan neemt Word het netjes over bij samenvoegen.

Een andere mogelijkheid is dat het in Word automatisch wordt aangepast. Maar ook dat krijg ik niet nagebootst. Taalinstellingen? Autocorrectie?