Toon posts:

[2003] Windows 2003 winlogon.exe geheugen issue*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt. We hebben een front-end server en een NAS server. Beide draaien Windows 2003. De front-end server heeft een Windows service draaien die data op de NAS schijft.

Om schrijf toegang te hebben op de NAS hebben we zowel op de front-end server als op de NAS de zelfde gebruiker [NAS-user] aangemaakt met het zelfde wachtwoord. De NAS heeft vervolgens een standaard netwerk share waar de [NAS-user] toegang tot heeft. De Windows service wordt uitgevoerd door de [NAS-user].

Op zich werkt deze oplossing goed alleen na verloop van een aantal weken uptime gebruikt het process winlogin.exe zowel op de NAS als op de front-end server tot wel 300MB aan geheugen.

We hebben we zelfde setup getest met een windows 2000 front-end en deze had dit probleem niet. Is er een manier om dit probleem op te lossen?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk even naar het volgende artikel:

How to Use Memory Pool Monitor (Poolmon.exe) to Troubleshoot Kernel Mode Memory Leaks

Ook zou je nog met Performance Monitor Wizard aan de slag kunnen gaan.
The Performance Monitor Wizard simplifies the process of gathering performance monitor logs. It configures the correct counters to collect, sample intervals and log file sizes. This wizard can create logs for troubleshooting operating system or Exchange server performance issues.
Dit zal je iets meer info over de memory-leaks opleveren.

Btw. waarom gebruik je geen domain-account?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen domain-account gebruikt omdat er geen domain is. De servers hangen aan het internet en moeten voor een anonieme gebruiker via een webinterface toegangkelijk zijn.

Is het in deze setting wel mogelijk een domain te gebruiken?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
2003 Web kan geen domaincontroller zijn, andere edities wel. Verder zijn er geen echte technische beperkingen.

Of het verstandig/veilig/nuttig is is een tweede. Zeker als het bij deze twee machines blijft heb je voor zover ik met de info hierboven kan redeneren de juiste keuze gemaakt om geen Active Directory in te richten :P

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 10-05-2006 21:10 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:10:
2003 Web kan geen domaincontroller zijn, andere edities wel. Verder zijn er geen echte technische beperkingen.

Of het verstandig/veilig/nuttig is is een tweede. Zeker als het bij deze twee machines blijft heb je voor zover ik met de info hierboven kan redeneren de juiste keuze gemaakt om geen Active Directory in te richten :P
De NAS is een standard edition 2003 alleen had ik ook het idee dat het niet slim zou zijn om deze als domain controller in te richten. Verwacht wel dat de winlogon.exe minder geheugen gebruikt in de 'domain opstelling' hoewel ik dat nog niet heb kunnen testen.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:28:
[...]
Verwacht wel dat de winlogon.exe minder geheugen gebruikt in de 'domain opstelling' hoewel ik dat nog niet heb kunnen testen.
Het lijkt erop dat er elke keer een nieuwe sessie gestart wordt, ipv. gebruik te maken van de al gemaakte sessie. Hoeveel sessies draaien er naar de back-end NAS toe op het moment dat er zoveel geheugen gebruikt wordt?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan je het aantal aktieve netwerk sessies vinden?

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand me helpen met het vinden van het aantal netwerk sessies?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Start - Run - Perfmon.exe

Counter toevoegen en dan kiezen voor het "server performance object". Daar staan wel een aantal aardige counters tussen.

Server sessions
The number of sessions currently active in the server. Indicates current server activity.
Logon Total
Logon Total includes all interactive logons, network logons, service logons, successful logon, and failed logons since the machine is last rebooted.

Verwijderd

Topicstarter
Server sessions: 8
Logon Total: 6103
Uptime server: 51 dagen.

Vreemde waarden?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:14:
Server sessions: 8
Logon Total: 6103
Uptime server: 51 dagen.

Vreemde waarden?
Waarom zijn dat vreemde waarden dan? Ik kan niet nagaan wat er precies gebeurt op die server ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1