Waar slaat outlook express zijn emails op ?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.977 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-12 22:40

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Topicstarter
Waar slaat outlook express zijn emails op ?

ik heb hier een computer waarvan windows om zeep is.
maar ik wil de emails graag nog wel overzetten naar mijn andere pc.
maar ik kan nergens vinden waar outlook express deze oplsaat.
het was een bestand ofzo dat ergens stond maar waar ?

lol hier staat het wel in de faq
op het internet kon ik alleen zooi vinden over dat je het meost exporteren en dan kan overzetten.

topic kan weg
update: misschien toch neit helemaal want hoe zit het met outlook express van win 98 ??
toch is het niet te vinden raar :/ iemand een iedee hoe of wat
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoe Outlook Express mail overzetten of backuppen?Net als Outlook maakt Outlook Express gebruik van database bestanden. Outlook Express werkt met verschillende formaten.

Het Gebruikersnaam.WAB bestand, wat het adresboek bevat. Dit bestand vind je in de map 'C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Address Book\'. Van dit bestand kan je eenvoudig een backup maken door het te kopieeren, en in je nieuwe profiel of Windowsinstallatie via 'Bestand > Importeren > Adresboek' weer terugplaatsen.
Je kan ook via 'Bestand > Export > Adresboek' een door komma's gescheiden tekstbestand maken. Dit bestand kan je ook in sommige andere mailprogrammas importeren. Dit bestand importeer je in Outlook Express onder 'Bestand > Importeren > Ander Adresboek'.

De e-mail wordt opgeslagen in databasebestanden met als achtervoegsel .DBX. De bestanden zijn te vinden in de map 'C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Identities\{38C0C76F-EE0E-4AF5-AB58-3C08FCAB7B4B}\Microsoft\Outlook Express', alwaar voor iedere map een bestand met de naam van die map zal worden aangemaakt. De beste manier om een backup te maken van deze bestanden is door ze te kopieeren. De backup is later terug te zetten door in je nieuwe Outlook Express installatie een map met Exact de zelfde naam aan te maken. Sluit vervolgens OE af, en kopieer je backupbestanden over de nieuw aangemaakte heen. Start OE, en je e-mail is weer terug.

Je e-mailaccounts zijn ook te im- en exporteren. Dit doe je via 'Extra > Accounts'. Klik daar op de betreffende account, gevolgd door 'exporteren'. De account wordt vervolgens naar een bestand geexporteerd. Vanzelfsprekend klik je op 'importeren' om een eerder opgeslagen account weer terug te toveren.

Veel van deze procedures worden beschreven in dit document. Je berichtregels zijn ook te backuppen. Zie daarover meer in 'How to Backup and Restore Outlook Express Blocked Senders List and Other Mail Rules'

[ Voor 90% gewijzigd door BruceLee op 10-05-2006 10:35 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-12 22:40

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Topicstarter
ook als ik op mij xp bak zoek naar .DBX

waar ik gewoon outlook express gebruik

is geen een .DBX op de hele pc te vinden

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12 16:56

Koppensneller

winterrrrrr

Probeer dit tooltje eens:

http://www.outlook-express-backup.com/
The wizard backs up everything in your Outlook Express:
Email and news messages (including Hotmail messages)
Email folder structure and attachments
Identities
Address book
Message rules
Blocked senders list
Email and news accounts (including Hotmail accounts)
Signatures (including signatures stored in external files)
Ik heb het al vaak gebruikt, en het werkt echt perfect. Je

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 12:35
BruceLee schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:41:
ook als ik op mij xp bak zoek naar .DBX

waar ik gewoon outlook express gebruik

is geen een .DBX op de hele pc te vinden
Zoek je dan ook in verborgen mappen en bestanden ?