Nieuwe stille behuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe behuizing voor mijn systeem.

Mijn specs:
  • AMD Athlon XP 2800+ (Thermaltake Silent Boost XP koeler)
  • Abit NF7-S rev 2.0 (standaard koelers op moederbord)
  • 1024 MB Kingston DDR-400
  • ATI Radeon 9800 Pro 128mb (actief gekoeld met standaard koeling)
  • Maxtor DiamondMax 8 40 GB 7200rpm
  • Aopen 300 Watt voeding
  • Extra fan voor flow uit de kast
Mijn computer maakt nu onzettend veel herrie. Het is net alsof een vliegtuig opstijgt als je hem opstart, je kent dat wel :)

Ik ben nu op zoek naar een nieuwe kast. Eerste prioriteit: stil. De kast moet echt stil zijn (geen waterkoeling!). Tweede prioriteit: hij moet er enigzins mooi uit zien (liefst zwart met zilver).
Budget: 75 euro. (Ik heb de Sonata II er maar bij gezet, omdat dat misschien een goede kast is, maar ligt in principe wel boven mijn budget)

Deze kasten had ik mogelijk in gedachte:
  • Arctic Cooling Silentium T3
  • Antec LifeStyle Sonata II
Of weet iemand nog andere erg stille kasten die binnen mijn budget vallen?

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

• AES
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11-2025

AES

Volgens mij moet je op GoT voldoende kunnen vinden als je kijkt op jouw topic titel in combinatie met de Pricewatch. En hoe stel je een budget vast? Misschien kan je ook wat langer sparen. Ik zou met die setup voor de Sonata gaan; zelfs voor een tientje meer is met een beetje zoeken de Performance Serie in beeld :+

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bedenk wel dat een nieuwe kast je computer niet echt stiller gaat maken. Het meeste lawaai zal waarschijnlijk uit je chipsetkoeler en de videokaartkoeler komen. Dit kan je natuurlijk eenvoudig testen en daarna kan je eventueel de koelers op die dingen vervangen door stillere exemplaren.

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Topicstarter
AES schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:42:
Volgens mij moet je op GoT voldoende kunnen vinden als je kijkt op jouw topic titel in combinatie met de Pricewatch. En hoe stel je een budget vast? Misschien kan je ook wat langer sparen. Ik zou met die setup voor de Sonata gaan; zelfs voor een tientje meer is met een beetje zoeken de Performance Serie in beeld :+
Ik had al gezocht met de Search, maar het viel mij op dat kasten zeer specifiek zijn. De een wil namelijk een grote kast, de ander wil een mooie, weer een ander wil perse 5 x 3,5 inch brackets, etc etc. Vandaar dat ik een topic opende met mijn wensen en de vraag welke kast daarbij hoort.
Admiral Freebee schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:45:
Bedenk wel dat een nieuwe kast je computer niet echt stiller gaat maken. Het meeste lawaai zal waarschijnlijk uit je chipsetkoeler en de videokaartkoeler komen. Dit kan je natuurlijk eenvoudig testen en daarna kan je eventueel de koelers op die dingen vervangen door stillere exemplaren.
Ik heb de koeler van de cpu al vervangen (zat eerst een standaard koelertje op). Bovendien maakte de computer ook al zoveel herrie voordat deze videokaart erin zat (had ervoor een passief gekoelde Geforce FX5200 128mb). Dus de CPU koeler en Videokaart koeler zijn het probleem niet.

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:44

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Ik denk dat het belangrijker is om te onderzoeken waar die herrie vandaan komt. Een kast zelf maakt niet zoveel herrie (heeft er natuurlijk wel invloed op).
Probeer eens één voor één de ventilators uit te zetten en dan te kijken welke het meeste herrie maakt.
Gezien het bovenstaande kan het nog liggen aan de ventilator in de voeding (Tagan voedingen zijn erg stil) of wellicht maakt je harddisk veel lawaai. Ik kan me herinneren dat mijn vader ook een Maxtor diamand 8 met 40 GB had en dat daar het lawaai vandaan kwam. Start de PC eens op zonder HD, misschien ligt het daar aan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals AES aangeeft is het hier geen helpdesk. Je hebt gelijk dat het een persoonlijke zaak is, maar daarom te meer reden om gewoon zelf op te zoeken. Iedereen heeft andere eisen en voorkeuren, ook in een aparte topic ga je dat merken.

Je hebt al twee kasten gevonden die de naam hebben erg stil te zijn - zoek gewoon op GoT naar die kasten, dan vind je veel ervaringen. Negeer daarbij de ervaringen van anderen die duidelijk andere behoeftes hebben. Een tip daarbij is dat alle Artic Cooling Silentium kasten identiek zijn muv de voorkant afwerking. Mbt geluidsproductie maakt het dus niet uit.

En de tips van Yabadab zijn ook relevant natuurlijk, zelfs de stilste kast baat niet als je een onderdeel ergens hebt die een takkeherrie maakt :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.