Toon posts:

colocated hosting met veel traffic

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een onderdeel van mijn bedrijf heeft op dit moment collocated hosting draaien bij True en we zijn daar erg tevreden over. Goede uptime, snel ingrijpen bij problemen, super. Enige nadeel van True is dat hun kosten structuur wat betreft data traffic wat aan de hoge kant is.

Nu zijn we een nieuwe tak aan het opzetten waarbij veel data-traffic gebruikt zal worden (zeker aantal TB per maand) en zijn we voor deze nieuwe tak op zoek naar een collocated hosting oplossing met laagst mogelijke data-traffic kosten, goede support, uptime van het netwerk + goede routeringen naar alle delen van de wereld.

Op welke wijze kunnen we de 'cowboys' van de kwaliteits bedrijven onderscheiden en hoe kan je zien of het netwerk echt goed is?

Hebben jullie suggesties?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik zou sowieso zoeken op 'colocated', dat scheelt alvast ;)

Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je zaken wilt die niet kunnen. Je wilt weinig betalen maar veel verkeer verplaatsen en ook nog eens een hoog ondersteuningsniveau hebben met goede uptimes en routering. Er zijn genoeg bedrijven die dat kunnen leveren maar je zult ergens een keuze moeten maken 'wat je belangrijk vind'.

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-01 07:50
Bij die hoeveelheden moet je niet meer kijken naar de hoeveelheid traffic die je wil maken maar hoeveel dataverkeer je tegelijk maakt, heb je aan 10 Mbit genoeg? dan is misschien een 10Mbit flat fee lijn een optie, die zullen ze bij true ook wel aanbieden gok ik..

Verwijderd

Topicstarter
Klopt we zoeken inderdaad naar een 5 a 10Mbit flat fee, maar ook daar zijn de prijsverschillen enorm. Helaas in het nadeel van True.

Eigenlijk zoeken we een goede partij die gunstige traffic tarieven hanteert.

Verwijderd

Topicstarter
IceStorm schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:39:
Ik zou sowieso zoeken op 'colocated', dat scheelt alvast ;)
Tja, ben dislectisch, is volledig te verantwoorden :)

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:52
Ik begreep dat het zakelijke aanbod van Demon helemaal zo slecht nog niet is: http://demon.nl/zakelijk/webhosting/colocatie/tarieven.html

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog andere alternatieven?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:21:
Iemand nog andere alternatieven?
Al eens met True zelf gesproken? Zoals je zegt: overschot aan prutsers en cowboys, en als je dat niet wilt is het moeilijk van te voren te achterhalen. Van de andere kant valt er, zeker als je veel meer verkeer gaat doen, bijna altijd over de prijs te praten.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

collocated en colocated mag allebei, hoewel zoeken op dat laatste inderdaad meer resultaat zal geven omdat 't simpelweg vaker voorkomt.

Either way, eweka geeft je veel traffic voor weinig geld. Ik weet niet hoe hun service is maar 't schijnt de laatste tijd niet heel slecht te zijn. (Ze doen ook 20+ gbit aan usenet ofzo).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-02 20:25
Eens met eweka bellen? www.eweka.nl

edit: te laat...

[ Voor 23% gewijzigd door feelthepower op 12-05-2006 11:30 ]

Verwijderd

Als ik jou was zou ik eens kijken naar Proserve. Dat netwerk doet het wat mij betreft ook totaal niet slecht en is kosten technisch een stuk interessanter.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 20:22

BHQ

Proserve is juist ontzettend duur. Bij eweka betaal je 15 excl btw en kan je gewoon 320GB per maand verzetten als je maar onder de 1 mbit blijft. Bij ProServe betaal je veel meer voor minder.

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-02 11:35

Jan20

CMJJKFE

Eweka is ook een heel ander soort netwerk ;)

CMJJKFE

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
Ik weet van PcExtreme dat ze leuke prijsvechters zijn en dat hun netwerk zeker wel stabiel is. Volgens mij was er ook een SLA met uptime garantie van 99.97%.

Je zou eens een kijkje kunnen nemen op hun website wellicht kan je een tijdje hun netwerk uitproberen alvorens echt in het diepe te duiken :)

Eve char: Warock <TEST>

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Jan20 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 16:08:
Eweka is ook een heel ander soort netwerk ;)
Show me the downtime ? http://stats.eweka.nl/mrtg/ <-- ;)

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Ik heb het ook niet over de downtimes maar over de hoeveelheid transit verbindingen etc ;)

CMJJKFE

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Jan20 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:18:
Ik heb het ook niet over de downtimes maar over de hoeveelheid transit verbindingen etc ;)
Heh okee, dan heb je gelijk, op dit moment hebben we alleen 2x 1G Level3, maar er is planning om dit binnen eend maand of wat uit te breiden.

Echter probleempje met transit provider uitkiezen, je moet niet met ze peeren, en dat doen we met de meeste wel :).

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Voor de rest niks tegen Eweka. Ze hebben een prima hoeveelheid aan peerings en een prima netwerk (weinig downtime) :) en erg lage prijzen

Offtopic: Nog steeds problemen met telenet voor usenet?

[ Voor 19% gewijzigd door Jan20 op 13-05-2006 19:53 ]

CMJJKFE

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:35
Deze driehoek zal indirect voor jouw keuze ook gelden :)
code:
1
2
3
                 Cost

Availability            Performance

Dit zijn de drie waar je bij network design rekening mee moet houden. In de praktijk komt het er op neer dat je kiest voor twee, en dat de derde vanzelf zal volgen :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door UltraSub op 13-05-2006 19:55 ]

Pagina: 1