[2003] Meerdere gpo's aan 1 ou

Pagina: 1
Acties:

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 15:53
Om alles strak te houden in de AD probeer ik een duidelijk onderscheid te maken in GPO's zodat er makkellijk aanpassingen gedaan kunnen worden zonder dat ik elke GPO afmoet.

Ik heb dus bijvoorbeeld een GPO voor de printer en één voor de beperkingen van desktop en zo ook één voor de internet explorer settings.

Nu heb ik dus de OU 'leerlingen' met daaraan 2 GPO's namelijk 'leerlingen en webfilter', alles van de gpo leerlingen komt netjes door en de settings van de webfilter blijven dus achter.

In de webfilter staan een aantal Internet Explorer settings ingetsteld, die in de leerlingen GPO dus niet staan, toch krijgen de users de webfilter settings niet door.

Nu heb ik een aantal workarounds, ik kan de webfilter op enforced zetten, of de webfilter boven de leerlingen gpo zetten, dan werkt het ook... maar dan zou het toch andersom ook moeten werken??

Kan iemand me uitleggen hoe de AD nou precies omgaat met meerdere user GPO's op een OU, ik doe duidelijk iets niet goed!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je wellicht zaken in de eerste GPO op disabled staan en de policy op "no override"?

Probeer gpresult eens voor een gebruiker in de betreffende OU:

http://www.microsoft.com/...us/gpresult.mspx?mfr=true

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• enveekaa
Bor de Wollef schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:48:
Heb je wellicht zaken in de eerste GPO op disabled staan en de policy op "no override"?

Probeer gpresult eens voor een gebruiker in de betreffende OU:

http://www.microsoft.com/...us/gpresult.mspx?mfr=true
Die bewuste settings staan niet op disabled, en waar kan ik controleren of de policy leerlingen op "no override" staat? die optie ken ik helemaal niet :X

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57

Asteroid9

General Failure

Verdiep je even in de syntax van 'gpresult'
Daarmee krijg je exact te zien welke policies er actief zijn, maakt het troubleshooten een stuk makkelijker! :)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• enveekaa
Ja ben ik mee bezig :) handig tooltje idd bedankt voor de tip Bor de Wollef :)

De GPO webfilter staat er netjes bij, maar de settings komen niet door.

code:
1
2
3
4
5
6
Applied Group Policy Objects
-----------------------------
    SL_Leerlingen
    SL_WebFilter
    SL_Printers
    Default Domain Policy

Ben er uit.

Ik had dus ooit zitten prutsen met de proxy settings in de gpo leerlingen, die heb ik er wel weer uit gegooid maar dan blijven ze dus leeg achter. Door de internet explorer groep te resetten naar default werkte de webfilter gpo weer wel.. ook als ik in de gpo leerlingen de homepage e.d. aanpas.

Bedankt voor de feedback.

[ Voor 96% gewijzigd door enveekaa op 10-05-2006 10:25 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Toch nog even een scopje richting WSS :+

Groetjes,
PNS

Tijd voor een nieuwe sig..

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

gpresult is leuk, maar de groep policy management console is leuker: Gebruik de policy result wizzard om te zien wat het resultaat is voor user X op pc Y. Die wizzard is eigenlijk on ontbeerlijk eens je met meerdere policys gaat werken.

Bekijk zeker ook maar eens hoe policy's uitgevoerd worden, wat de volgorde is en welke policy "wint" in geval van confllict.

* Yalopa heeft OU's met tot 20 policy's in, beheert makkelijk met de console :p

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1